Nový koncept květinářství Belles Fleurs

V roce 2013 chtěla majitelka Belles Fleurs nabídnout zákazníkům co nejširší sortiment řezaných květin na jednom místě a otevřela tak největší květinářství v centru Prahy. S rozlohou přes 200 m2 se prodejna na adrese Jindřišská 2, Praha 1 řadí k největším prodejnám květin v Praze. K 15. výročí založení firmy se rozhodla Jana Vyhnalová redesignovat toto květinářství. Nejvíce ji zaujal návrh MORIS Designu a společně se jim podařilo prodejnu prosvětlit a provzdušnit.

V návrhu oživení prodejny bylo cílem otevřít výlohu tak, aby směrem ven promlouval design prodejny a především její produkty bez přebytečných vizuálních prvků. Výloha je doplněna pouze o decentní polepy. I květinový atelier v levé části prostoru je více otevřen, ovšem design koresponduje s pravou částí.

Hned při vstupu zákazník spatří světelné logo v zápultí. Viditelné logo s výrazným ledkovým osvětlením dodávají prostoru dojem luxusu. Velkorysý zaoblený pult s nerezovou deskou skýtá dostatek prostoru i pro prezentaci a balení velmi dlouhých květin. Zákazníci mohou vybírat ze široké nabídky řezaných květin v bezprostřední blízkosti pokladní zóny, ale současně i z velkého množství navázaných kytic a květinových boxů prezentovaných uprostřed prodejny. Nabídka je doplněna širokým sortimentem pokojových rostlin, vkusně vyskládaných na celé jedné stěně prodejny.

Interiér je provedený v jemné a decentní barevné kombinaci. Barevným laděním bílé a smetanové se podařilo upozadit prostor a dát vyniknout barevné škále květin. Právě díky tomuto čistému designu prostor působí harmonicky a luxusně. Béžový je nábytek, podlaha v barvě světlé betonové stěrky, bílé jsou stěny a doplňky. Plastickým dojmem působí osazení jedné stěny kartonovými trubkami v béžové barvě, které původně sloužily na návin marketingových materiálů a v prodejně Belles Fleurs dostaly druhou šanci k využití.

Nábytek je účelně volen, aby ukrýval skladové zásoby keramických obalů, váz a doplňků. Zaoblený mobiliář dominuje středu prodejny a velmi vkusně se snoubí se zaobleným prodejním pultem.
Regály na kolečkách mohou být dle potřeby použity k závozu květin do chladicího zařízení. V levé části prostoru je vystaven na kaskádách velmi široký sortiment řezaných květin. Pojízdné boxy je možné rozmístit dle aktuálního sezónního sortimentu. Poskytují možnost uložení zásob produktů dole a v případě potřeby lze nastavit další patro za pomoci speciálních nástavců. Slouží především k vystavení navázaných kytic a květinových boxů.

Většina květinářství působí stísněným dojmem a člověk se v nich bojí otočit. Zde designéři zvolili prostorné uspořádání, velkoryse dlouhý prostor pro vystavení širokého sortimentu řezaných květin a logické, na první pohled zřetelné rozčlenění do sortimentních zón. Květiny dominují celému prostoru a jsou i zavěšeny po celé ploše stropu.