Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Produktová fotografie nejen pro Gen Z

Canon EOS R6 Mark II posune vaše fotografie na úplně jinou úroveň.

Obraz prodává – často dřív, než si zákazník přečte, o co jde. Vizuální dojem rozhoduje. V záplavě obsahu musí fotka produktu zaujmout hned, jinak je to první i poslední kontakt se značkou.

Fotografie, která prodává příběh

Produktová fotka už dávno není jen „čistý packshot na bílém pozadí“. Zákazníci chtějí víc – kontext, emoci a autenticitu. Fotografie už neukazuje jen tvar a barvu, ale říká, proč by měl zákazník toužit po daném výrobku. Moderní produktová fotografie tedy stále více přechází do role vizuálního storytellingu.

Značky dnes kladou důraz na to, kde, jak a pro koho je jejich produkt zachycen. Populární jsou stylizované snímky, které produkt zasazují do reálného nebo stylizovaného prostředí, příběhu. Vznikají tak fotografie, které pracují s atmosférou – evokují, ladí, inspirují. Už to není jen co to je, ale jak se s tím budete cítit. „Fotil jsem třeba pro jednu značku whisky. Láhev jsme postavili na bar, kolem ní se bavili lidé s přáteli. Cílem nebylo jen ukázat, jak vypadá láhev, to není tak poutavé. Jde o zachycení atmosféry, kterou vám výrobce chce svým produktem navodit,“ uvádí fotograf Josef Arnošt.

I takto vypadá produktová fotografie. Jakou má kolo vidlici nebo přehazovačku, to si zákazník přečte ve specifikacích. Ale prodejce kol prodává adrenalin, radost z jízdy, překonávání překážek.

Značky, které fotí chytře

Produktová fotografie není jen doménou e-shopů. Naopak. Dnes ji strategicky využívají i značky v retailu, které chtějí vyniknout v místě prodeje – ať už v podobě velkoformátových POS materiálů, in-store digitálních displejů, nebo na obalech samotných výrobků.

Úspěšné značky jdou cestou silné vizuální identity – používají fotografie, které nejsou jen „krásné“, ale mají jasně čitelný rukopis a emoci. Fotografie se tak stává vizuální signaturou značky, kterou si zákazník zapamatuje, ještě dřív, než sáhne po produktu. „Velmi často se v produktových fotkách objevují i lidé, aby si zákazník dokázal snáze představit sám sebe, jak bude produkt používat,“ říká Josef Arnošt.
Podobný přístup volí i menší designové značky, například v oblasti gastronomie nebo módy. Tady se Canon EOS R6 Mark II osvědčuje i díky své kompaktnosti a snadné přenosnosti – ideální nástroj pro tvůrce, kteří fotí přímo v dílně, showroomu nebo na místech s omezeným světlem.

Půjčovna karavanů nemusí ukazovat vozidlo s lůžkem. Prodává sen o svobodě. Fotografie nemluví o technických parametrech, ale o probuzení s dechberoucím výhledem, který si zákazník sám zvolí. Právě takovéto lifestylové snímky vtáhnou potenciálního zákazníka do příběhu a umožní mu představit si produkt ve vlastním životě, což je mnohem silnější než prostý výčet vlastností.

Co si z toho odnést jako značka?

  • Nefotit jen produkt, ale značku samotnou. Skrze každý záběr komunikujete, kdo jste. Styl, tón, barevnost i prostředí snímku mají svou výpovědní hodnotu.
  • Investovat do techniky, která nezradí. Moderní fotografická technika jako Canon EOS R6 Mark II uvolňuje ruce kreativitě. Tma, ostré světlo, rychlý pohyb, nic není problém.
  • Myslet napříč platformami. Jeden vizuál dnes slouží na webu, v mobilu, na billboardu i v newsletteru. Konzistence a kvalita jsou klíčem k důvěře zákazníků. Optimální rozlišení fotoaparátu umožňuje, že fotka bude vypadat skvěle na malém displeji telefonu i na megaboardu na fasádě budovy.

Každý snímek vypráví

Produktová fotografie se proměnila z čistě funkčního nástroje v mocný komunikační prostředek. V době, kdy pozornost zákazníka trvá pouhé zlomky sekund, je právě vizuální storytelling to, co rozhoduje. Když máte ve výbavě fotoaparát, který vidí to, co vy cítíte, máte náskok.

4 trendy letošního roku

1. Minimalismus vs. bohaté kompozice

Značky buď sází na elegantní jednoduchost (např. skandinávsky laděné kompozice s dostatkem negativního prostoru), nebo jdou cestou maximalismu – vrstvení textur, barev a rekvizit, které tvoří příběh na první pohled.

2. Emoce nad dokonalostí

Dokonalost ustupuje realitě. Je dovoleno, aby sklenička měla třeba stopu po rtěnce. Prvky neformálnosti dodávají autenticitu a snižují vizuální „vzdálenost“ mezi značkou a zákazníkem. „Když fotíte například komponenty na horské kolo, nemusíte se bát je ukázat za provozu. Špinavá či dokonce trochu odřená přehazovačka je pro zákazníka mnohem zajímavější a autentičtější než jen fotka nového produktu na bílém pozadí,“ upřesnňuje fotograf Josef Arnošt.

3. FPV fotografie

Oblíbené jsou fotografie FPV – first person view – tedy takovým pohledem, jako byste se na produkt dívali. I tady je důvod zjevný, protože takový styl působí přirozeně a vtahuje diváka do situace.

4. AI 

AI dobře slouží k retuším. Ale pomůže navrhnout kompozici, barevnou úpravu, inscenaci produktů. 

 

Bez techniky se neobejdete

Náš tip: Canon EOS R6 Mark II

Pro produktovou fotografii, která skutečně prodává, potřebujete správného parťáka. Profesionální fotografové po celém světě dlouhodobě sázejí na techniku Canon, a to z dobrého důvodu. A i když třeba nejste ostřílený profesionál, špičkový fotoaparát jako Canon EOS R6 Mark II vám otevře dveře k vizuálům, které vaše produkty posunou na novou úroveň.

Canon EOS R6 Mark II je moderní bezzrcadlovka, která v sobě skrývá technologie dříve vyhrazené jen těm nejvyšším modelům. Její srdce tvoří velký full-frame senzor, který si poradí s každou světelnou situací. Díky tomu i bez složitého studiového nasvícení s profesionálními lightboxy pořídíte snímky s úžasnou atmosférou, plné detailů a s minimem šumu. Přidejte k tomu výkonnou optickou stabilizaci obrazu a získáte dokonale ostré fotografie i při focení z ruky, bez nutnosti okamžitě sahat po stativu.

A co ty další samozřejmosti, které od špičkového fotoaparátu očekáváte? Canon EOS R6 Mark II je posouvá ještě dál. O bezchybné zaostření přesně tam, kam potřebujete, se stará bleskurychlý a inteligentní systém automatického ostření Dual Pixel CMOS AF II, vylepšený umělou inteligencí. Ten dokáže spolehlivě rozpoznat a sledovat váš produkt, takže každý důležitý detail bude perfektně ostrý. Samozřejmostí jsou věrné a živé barvy. Vaše produkty tak budou na fotkách vypadat přesně jako ve skutečnosti.

 

www.canon.cz