Mgr. Roman Sovják
Pomoct restartovat turistický a kongresový byznys sem přichází na pozici obchodního a marketingového ředitele Mgr. Roman Sovják, který věří, že se lidé budou chtít potkávat opět osobně. Byl námi osloven, aby v krátkosti představil možnosti Kongresového centra Praha pro vaše firemní akce.
Z jakého oboru do KCP přicházíte a s jakými plány?
„Posledních 10 let jsem působil na pozici Country Brand Director mezinárodního marketingového programu Superbrands, který se podařilo úspěšně etablovat na český trh. Dříve jsem strávil 17 let v segmentu hospitality. Chtěl bych zúročit léty nasbírané kontakty a současně také cenné zkušenosti z marketingu a mediální komunikace. Tuto profesní výzvu jsem přijal ze dvou důvodů. KCP pro mě představuje dlouholetou tradici, ale zároveň se jedná o udržitelnou a technologicky inovovanou budovu s ambiciózní vizí dalšího rozvoje. Druhým důvodem byla osobnost generální ředitelky Lenky Žlebkové, kterou považuji za velkého profesionála v kongresové a konferenční turistice, a navíc bych řekl, že sdílíme v mnoha ohledech i stejné profesní i životní hodnoty.
Proč by se měli marketéři rozhodnout uspořádat akci právě v KCP?
„Prostory k pronajmutí jsou u nás velmi různorodé, každý si pro event může najít svoje místo. Kromě největšího Kongresového sálu, Společenského sálu s výsuvným pódiem a možností vytvořit různé úrovně sálu, je u nás k dispozici celá řada menších sálů a salonků. Pro akce spojené s výstavami nabízíme obrovské výstavní plochy. Budova je technicky uzpůsobena k nejrůznějším potřebám, včetně velkokapacitních výtahů.
Významnou přidanou hodnotou Kongresového centra Praha je lokace. Doslova dech beroucí výhledy na Prahu jsou unikátní. Také dostupnost přímo na metru nebo dva hotely v sousedství s velkou ubytovací kapacitou jsou nesporným benefitem. Přičemž hotel Holiday Inn patří do stejné akciovky jako KCP.
A pak je u nás velkou výhodou profesionální tým, který budovu dokonale zná. Není zde výjimkou, že zde zaměstnanci pracují 20, 30 i 40 let. Pořadatelům akcí je k dispozici náš partnerský Zátiší Catering, což je další sehraný tým. Pod střechou máme i vlastní oddělení audiovizuální techniky. Pro zastánce hybridních konceptů akcí jsme vybudovali virtuální studio.
Když kongres, tak udržitelně. Co v tomto směru můžete pořadatelům nabídnout?
„Z hlediska udržitelnosti je KCP pro akce ideální volbou. Základní podmínkou je, aby budova byla dobře dostupná veřejnou dopravou, ideálně metrem. Samotná organizace akce pak zahrnuje využití recyklovaných materiálů, nahrazení papírových navigačních systémů a brandingu digitálním řešením, přísné třídění odpadů a propojení cateringových služeb např. se systémem komunitních lednic. To jsou jen některé příklady řešení, která v KCP fungují. Základem moderního kongresového byznysu je ale maximální udržitelnost samotné budovy, což v KCP řeší unikátní energetický projekt.
Tento projekt zahrnuje přehodnocení celého hospodaření s energiemi v budově a úsporná opatření ve vytápění, chlazení, vzduchotechnice, kogenerace a osvětlení. Celá řada „smart“ opatření ve znamení maximálně udržitelného provozu budovy teď pomáhá snížit spotřebu elektřiny, plynu a vody v KCP o celých 50 procent ročně oproti roku před zavedením těchto opatření. Desítky čidel umístěných po budově například neustále kontrolují úroveň CO2 ve vzduchu a podle potřeby regulují ventilaci v každém místě zvlášť.
V roce 2020 získal projekt energetických úspor v KCP ocenění Český energetický a ekologický projekt roku. Dalším krokem v jeho naplnění je připravovaný projekt umístění fotovoltaické elektrárny na rozhlehlé střešní prostory celého komplexu. Plánovaná elektrárna bude největší solární elektrárnou v Praze a svým výkonem dokáže pokrýt 10 procent spotřeby energie celé budovy KCP.“
V poslední době, ve spojení s covidem či Ukrajinou, se KCP ukázalo také jako významná součást kritické infrastruktury Prahy.
„I když jsou hlavními akcionáři KCP Ministerstvo financí a Hlavní město Praha, KCP má povahu ryze komerčního subjektu, který žije především z krátkodobých i dlouhodobých pronájmů. Naším záměrem je mimo jiné více se zapojovat do života okolí, zejména Prahy 4 a Vyšehradu. Takže vznikají různé projekty, ve kterých chceme spolupracovat s okolními subjekty a přitáhnout Pražany. KCP je také často vyhledávanou lokací pro filmaře či natáčení reklam. Konají se zde maturitní plesy, přijímačky či slavnostní akce vysokých škol, ale samozřejmě i třeba vánoční večírky pro zaměstnance malých i obrovských firem. Umíme vše a zvládáme to s osobním přístupem ke každému klientovi.“