Dermacol: Značka se zlatou tradicí a růžovou budoucností

Už více než půl století pečuje značka Dermacol o krásu žen. Díky manželům Věře a Vladimírovi Komárovým, kteří česko-slovenskou společnost Dermacol vedou od roku 2003, patří dnes Dermacol mezi světovou kosmetickou elitu a vyváží do více než 70 států po celém světě. Dnešní společnost Dermacol je dynamickou českou rodinnou firmou pečující s úctou o historický odkaz značky. Rozvíjí jej v obdivuhodném příběhu, ve kterém se tradice snoubí s inovací, národní hrdost s pýchou a láska ke kráse s ambicí vyrábět ty nejkvalitnější kosmetické produkty. Značka se úspěšně celosvětově rozvíjí ruku v ruce se současnými trendy a do chodu rodinné firmy zapojuje již další generaci dcer.

Iva Kubelková je tváří značky už 19 let

Věra Komárová s dcerou Juliou

V roce 1966 poprvé začal krásu žen zdokonalovat extrémně krycí Make-up Cover Dermacol a nastartoval tak celosvětový úspěch značky. Proslulý, dodnes oblíbený make-up byl vůbec prvním výrobkem, který vznikl ještě ve filmových ateliérech na Barrandově spojením odborníků na filmový make-up a dermatologů z Ústavu lékařské kosmetiky. Jeho název Dermacol vznikl složením dvou latinských slov – derma-kůže a color-barva, čili barva na kůži a v původním logu výrobku bylo vepsáno Dermacol Filmstudio Barrandov Prague Make-up Cover. Slovo „dermacol“ se u nás stalo synonymem pro make-up obecně. Píle, energie a ambice Olgy Knoblochové a Ing. Vlastimila Boublíka se proměnily ve světový úspěch. Licence na tento výrobek se podařila prodat až do Hollywoodu. Můžeme se tedy pyšnit tím, že krása mnohých filmových hvězd má svůj původ v Dermacol kosmetice z Prahy. Dnes make-upu Cover Dermacol prodává společnost přes 3 000 000 kusů ročně. Recenzovalo ho stovky youtuberů po celém světě a mnozí ho označili za „nejlépe krycí make-up na světě“. Na Amazonu patří mezi TOP prodávané kosmetické produkty a z celkového obratu tvoří jeho prodej přes 30 %.

Olga Knoblochová, přezdívaná jako Lady Dermacol

Do světa s logem Dermacol Prague

Tyto všechny skutečnosti vedly také současné vedení před několika lety k rozhodnutí o změně loga. Původní logo Dermacol Filmstudio Barrandov Prague bylo zjednodušeno na Dermacol Prague. Nové logo Dermacol Prague vychází ze své historické podoby navržené původně akademickým malířem a grafikem Karlem Dvořákem. Ten jej pro Dermacol vytvořil už v 60. letech minulého století, kdy byla ještě značka spojena s Filmovým studiem Barrandov. K novému logu přispěl i ryze obchodní důvod: obměna loga spolu s dalšími ochrannými prvky na obalech znesnadní případy kopírování produktů, s nimiž se značka setkává hlavně při prodejích na internetu. Online přímé prodeje se společnosti meziročně díky novým kanálům zpětinásobily. „Takže šlo nejen o návrat k naší zlaté tradici, ale i o investici do naší růžové budoucnosti,“ dodává s úsměvem Věra Komárová, spolumajitelka rodinné společnosti Dermacol.

Make-up Cover – nejlépe krycí make-up na světě dle mnoha influencerů

Make-up Cover se vyváží do více jak 70 zemí světa

Rodinná česko-slovenská společnost manželů Vladimíra a Věry Komárových tak do budoucnosti hledí s optimismem. „Na domácím trhu s dekorativní kosmetikou jsme už několik let nejprodávanější značkou, naše prodeje rostou i ve světě. Vydáme se dobývat další nové trhy, které vidíme v Brazílii, Polsku, Indii či USA. Letos se Dermacol poprvé představil na světové výstavě Expo 2020 Dubai jako součást českého pavilonu Czech Spring. A právě Dubaj slouží kosmetice Dermacol jako brána do celého arabského světa, kde si získal pověst vysoce kvalitního výrobce make-upu a v něm úspěšně působí více než 20 let. Daří se nám pronikat i do dalších zemí, jako je Malajsie, kde se prodáváme ve 160 kamenných pobočkách, a právě v Malajsii jsme získali ocenění Best Exclusive Brand. Dermacol se i v tomto roce chystá expandovat a rozšiřovat distribuci v zahraničí. V dubnu jsme vystavovali na největším mezinárodním veletrhu Cosmoprof Bologna a v červenci plánujeme též účast na Cosmoprof Las Vegas,“ uzavírá Věra Komárová.

Ženský ráj na zemi

Novou etapu v historii firmy odráží i její nové sídlo. Dvě patra v kancelářském komplexu Avenir Park na Praze 5, kam se Dermacol přestěhoval z dosavadních prostor na Praze 6, zabírají téměř 1700 m2. A pod vedením Věry Komárové byly už od začátku zařízeny s ohledem na zaměstnankyně, které jsou ve společnosti Dermacol nad muži v drtivé převaze. „Chtěly jsme vytvořit povznášející prostředí, které bude příjemné hlavně nám, ženám, což se podle dosavadních ohlasů povedlo. Krásné prostory, kde můžeme nejen pracovat, ale také se společně setkávat, bavit a vymýšlet nové věci, nás nesmírně povzbudily a zlepšily i celkovou firemní kulturu,“ uvádí Věra Komárová. A ukazuje Beauty Room – speciálně navrženou místnost sloužící jako výkladní skříň produktů, jichž má značka už víc než 1000. Určena je hlavně pro pravidelná jednání vývoje s marketingem, kosmetická školení, prezentace líčení, schůzky s obchodníky a prezentace exportním klientům, které Dermacol pořádá.
Názvy zasedacích místností Cover, Noblesse a Imperial jsou odvozeny od vlajkových produktů značky Dermacol.
Recepci lemují z obou stran průhledné panely, v nichž stoupají nekonečné proudy růžových bublinek. Společné prostory i kanceláře majitelů pak zdobí mnoho ikonických kousků slavných designérů a značek. Recepci a Beauty Room navrhl Lukáš Rus a studio ARCHDYNAMIC, které vytváří i „království krásy“ neboli firemní prodejny značky Dermacol v České a Slovenské republice. Obrazy namalovala Kateřina Adámková, spravující mimo jiné dílo věhlasného výtvarníka Bořka Šípka. Mozaiky, fresky na zdech i dekoraci na toaletách vytvořila italská umělkyně žijící v Praze Silvia Vezzuto, autorka ikonických mozaik všech Dermacol značkových prodejen. Na stěnách najdete básně třeba od Jaroslava Seiferta a příjemnou atmosféru navozují i rozmanitá křesílka, židle a pohovky ve tvaru růží, srdcí, mašlí nebo ženských rtů.

Prostory společnosti Dermacol a obchody přezdívané též jako Království krásy

Varna pro dalších 20 let

Společnosti Dermacol patří továrna na Lesné v Brně. Její součástí je i vlastní laboratoř pro vývoj kosmetiky. Ta je největším vývojovým centrem v Jihomoravském kraji. Technickou novinkou je barevná varna. „Základ varny pro barevné hmoty – tedy hlavně make-upy, ale i fluidy nebo oleje –tvoří dva nové kotle, z nichž má každý objem 1100 litrů. Spolu s digitálními technologiemi, umožňujícími přesně kontrolovat každý var, jde o nejmodernější typ zařízení, který je na trhu dostupný,“ vysvětluje Věra Komárová. „Třeba našeho legendárního krycího make-upu teď můžeme vyrobit až pětkrát víc, což znamená až 15 milionů kusů ročně. Investice činila asi 25 milionů korun a předpokládáme, že kapacita varny bude stačit na dalších 15 až 20 let,“ uvádí Komárová.

Veselejší svět díky Dermacolu

Dermacol je synonymem dnes nejen pro dokonalý make-up. I po více než půlstoletí existence na trhu pokračuje značka v úspěšné obchodní strategii, následuje svoje hodnoty i poslání. A díky své prosperitě a zodpovědnému společenskému přístupu dělá ženy krásnější a svět štědřejší.
Od roku 2015 je Dermacol generálním partnerem Nadačního fondu Zdeňky Žádníkové. Společně zkrášlily a vybavily už řadu oddělení pro děti i dospělé v různých nemocnicích v České republice. „Naším cílem je rozveselit a zpříjemnit prostředí zdravotnických zařízení pro malé pacienty po celé republice,“ přibližuje Věra Komárová, jež je sama maminkou tří dětí. „Proměny se už dočkalo nespočet dětských ambulancí, nemocnic, čekáren, dětských JIP, lůžkových oddělení i azylových domů. Včetně Urgentního dětského příjmu v Nemocnici Motol, kde ročně ošetří až 30 000 dětí. Stranou ale nezůstala ani zařízení pro dospělé – nemocnice, LDN a domovy pro seniory,“ doplňuje Věra Komárová, která v pomoci potřebným našla další rozměr svojí práce.

Pomoc po celý rok a celosvětově

Dermacol spolupracuje také s nadačním fondem Happy Hearts modelky a filantropky Petry Němcové, která staví školy v zemích postiženými katastrofou. „Byli jsme třeba při otevření nové školy v Nepálu. Znovu jsem si tam uvědomila, jak důležitý je i v nejsložitějších chvílích dětský úsměv a jak zásadní je pro osud všech dětí na světě jejich vzdělání,“ popisuje svou osobní zkušenost Věra Komárová. A dodává, že součástí každého úspěchu by měla být vždy i cílená pomoc těm, kteří takové štěstí v životě nemají. Jen v rámci tohoto jednoho konkrétního projektu zlepšila nadace Happy Hearts životní podmínky více než 1200 nepálských dětí. Dermacol pomáhá i jiným organizacím. Mezi ty největší patří Be charity Báry Nesvadbové. S touto charitativní organizací Dermacol představil v minulosti projekt „Pomáhej krásou“, kdy z každého označeného výrobku šlo až 50 Kč na potřeby konkrétních znevýhodněných dětí. Mezi další významné partnery značky Dermacol v neziskovém sektoru patří i JA Czech, organizace založená Tomášem Baťou, kterou Dermacol podporuje již řadu let a pomáhá tak ve vzdělávacích programech.

Umění barev na scéně

Kosmetika Dermacol podporuje i umění a vnáší barvy a radost do českých a slovenských divadel. „S láskou ke kráse měníme svět – a krása na scénu patří,“ říká Věra Komárová. Rodinná společnost již řadu let zásobuje maskérnu Národního divadla v Praze a v Bratislavě, Divadla v Dlouhé či Hudebního divadla Karlín. Všude tam poskytuje Dermacol kompletní kosmetické zázemí pro slavné herce, tanečníky i zpěváky. Vrací se ale také zpět ke svým kořenům, a to k filmu. Jen letos jsou v kinech dva snímky, které „nalíčil“ Dermacol – vzpomeňte si, až uvidíte film Promlčeno s Karlem Rodenem v hlavní roli, nebo komedii Pánský klub s Jiřím Mádlem a Kristýnou Hrušínskou. Dermacol se zkrátka cítí dobře ve světlech reflektorů a věříme, že se na jejich výsluní bude ještě dlouho hřát. Nezbývá mu než popřát, aby byl nadále značkou, která nám ve světě dělá skvělou reputaci.

www.dermacol.cz