Připravujeme pro vás novou prezentaci.
FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStores

Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR

06.12.2021

Renomovaný dodavatel s dlouholetou tradicí a český výrobce interiérových dveří a obložkových zárubní SOLODOOR a.s. působí v Sušici již 24 let. Navázal na dřevařskou tradici v regionu a je nástupnickou organizací divize Dřevařské výroby SOLO Sušice. Společnost SOLODOOR a.s. byla založena v roce 1997 a od samého počátku dbá na kvalitu svých výrobků a snaží se zákazníkům poskytovat co nejlepší servis v oblasti výběru dveří a zárubní. V současné době úspěšně expanduje také na zahraniční trhy, zejména na trhy střední a východní Evropy. 
 

Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR

Solo v názvu společnosti bude nejspíš každému evokovat známého výrobce sirek, Solo Sušice. A je tomu tak. Záměr byl, aby to z toho vyplývalo, že jde o příbuzné společnosti a o navázání na bohatou dřevařskou tradici v Sušici. Zakladatelé hledali název, který bude obsahovat dveře jako nosný produkt firmy, ale bude zároveň univerzálně použitelný i v zahraničí, proto byl zvolen anglický název Solodoor. SoloDveře by bylo v zahraničí v zásadě nepoužitelné.
První dveře SOLODOOR vyrobil v roce 1999. První sériová výroba se s tou dnešní nedá vůbec srovnat. Solo tehdy nakoupilo secondhandové stroje (zejména lis a jednoduché obráběcí stroje) a pokusilo se o průnik na trh s dveřmi. V roce 2000 začal dveře pod touto značkou nakupovat první opravdu velký zákazník, řetězec hobby marketů. Postupem času se portfolio dveří a zárubní optimalizovalo tak, aby byl SOLODOOR schopen nabídnout ekonomické provedení atraktivních dveří pro zákazníky citlivé na cenu, přes takový zlatý střed až po luxusnější a speciální varianty. Svoji odlišnost chtěl tento výrobce postavit právě na rozsahu nabídky v kombinaci s rychlostí, v jaké je výrobky schopen dodat. V současnosti ročně vyrobí cca 170 000 dveří a 85 000 zárubní. Dosahuje ročního obratu kolem 400 milionů korun. Dnes patří mezi největší výrobce interiérových dveří a zárubní na českém trhu.

Investice do výroby a automatizace

V roce 2014 SOLODOOR zahájil proces zásadní obnovy technologického parku. V první fázi téměř kompletně obměnil stroje ve výrobně dveří. Následně vybudoval novou lakovnu. V loňském roce pak dokončil poslední fázi, a to obrovskou investici do výrobny zárubní. Při tom všem také kompletně zateplil výrobní a skladovací prostory. Rok 2021 je tak po 7 letech investic a téměř neustálých montáží nových strojů za plného provozu prvním rokem, kdy se může výrobce soustředit ryze na výrobu a prodej výrobků ve standardních podmínkách.
Nicméně se soustřeďuje na další automatizaci a robotizaci výroby i rozšíření skladovacích prostor. Již před několika lety nastavil SOLODOOR trend robotizace a usiluje o vytvoření chytré továrny. V plánu má zautomatizovat a robotizovat zejména pracoviště CNC strojů a zasklívání. Chce nahradit ruční převážení automatickými dopravníky a také zavést automatické načítání výrobních příkazů z čárových kódů. Digitalizace a automatizace výroby zejména v dnešní covidové době může představovat značnou konkurenční výhodu.
Covidová doba s sebou přinesla i další abnormality. Ačkoli sušický výrobce interiérových dveří a zárubní Solodoor má rekordní objednávky, kvůli výrobní kapacitě je však nedokáže uspokojovat tak, jak by si představoval. Problém je materiál, byrokracie a nedostatek domácích i zahraničních dělníků. V současnosti je abnormální poptávka po bytech, avšak výpadky ve výrobě dodavatelů zapříčinily problémy napříč stavebnictvím.

Prodejní sítě

Průmysl 4.0. je úzce spjat i s nákupem přes e-shopy. Zatímco před covidem se jevila budoucnost e-shopů na trhu interiérových dveří okrajovým způsobem prodeje, protože zákazník preferoval radu od prodejce a chtěl dveře před jejich nákupem fyzicky vidět, příchodem Covidu se ovšem situace změnila a e-shopový prodej dveří je dnes velmi aktuální téma. Nákupní chování posouvá do online světa, a to i v oblastech, kde to bylo těžko představitelné, a proto i na to musel SOLODOOR reagovat.
Dveře SOLODOOR se prodávají prostřednictvím franšízových partnerů. Důvod je racionální. Nestačí mít dobrý výrobek sám o sobě, ale musí být dobře vymyšlený celý prodejní proces, tj. správně vyvzorkovaná prodejna, dobře proškolený prodejní personál, zvládnutý proces objednávek a nabídek,atd. To všechno se ve franšízové síti buduje a udržuje daleko jednodušeji. Servis, který dostane zákazník na prodejně franšízantů, je daleko kvalitnější, celý prodejní proces má tak společnost jednoduše více pod kontrolou. Proces je standardizovaný a v závěru je i méně reklamací, méně chyb v konfiguracích výrobků. Na konci je pak daleko spokojenější zákazník. Navíc správný obchodník nebo výrobce by si neměl nikdy nechat zastavit zpětnou vazbu od zákazníků a franšízová síť je zdrojem nesmírného množství cenných informací. Proto se SOLODOOR obchodně nadále soustřeďujeme zejména na rozšíření sítě franšízových prodejen.

Redesign poboček a expanze franchisové sítě

Síti franšízových prodejen SOLODOOR se vede velmi dobře, nedávno výrobce otevřel letos již pátou prodejnu, konkrétně v Ústí nad Labem. Celkově se tedy tímto síť rozrostla na 17 prodejen v Česku a na Slovensku. Je vidět, že i v letech ovlivněných pandemií je koncept atraktivní a úspěšný. Pobočky Solodoor mohou však fungovat i v menších městech, kde lze předpokládat velký zájem ze strany potenciálních zákazníků.
Letos byla také otevřena prodejna v Žilině, která se stala již celkově pátou prodejnou franšízového konceptu Solodoor na Slovensku. Prodejna v Žilině se stala první, která vznikla podle nového architektonického řešení, které postupně bude společnost rozšiřovat i na ostatní prodejny. Novým architektonickým řešením byly vneseny do prodejen nové moderní materiály a svěží design, který zákazník jistě ocení. Redesign ostatních poboček bude realizován v průběhu letošního a příštího roku.

 

Šance pro nové franchisové partnery

Franchisový partner nemusí mít zkušenosti z oboru, může si všechny schopnosti potřebné pro úspěšné vedení pobočky osvojit během školení na začátku franšízové spolupráce.
Hlavním předpokladem úspěšného franšízanta je podnikatelský duch. V Solodoor mají franšízanti k dispozici kromě zaškolení i detailní franšízovou příručku, kde jsou všechny potřebné informace nutné pro úspěšný start a provoz prodejny. Samozřejmě každý partner prochází intenzivním zaškolením zaměřeným na produkty a prodejní dovednosti. Tato školení se v průběhu roku opakuje. Zároveň mají partneři k dispozici pokročilou IT podporu v účetní oblasti, ale hlavně mají k dispozici intuitivní objednávkový program, který jim pomáhá při vytváření cenových nabídek a tvorbě objednávek. Nedílnou součástí konceptu je tým obchodních zástupců, kteří poskytují podporu partnerům přímo v jejich prodejně. 

Co franchisová licence SOLODOOR nabízí?

Dlouhodobou a perspektivní spolupráci pod zavedenou značkou tradičního českého výrobce dveří a zárubní
Smlouva se uzavírá až na 5 let
Krátkou dobu pro přípravu a otevření prodejny a pomoc s úvodním marketingem
Projektovou studii komplexního řešení prodejny
Územní exkluzivitu pro Vaši prodejnu
Intuitivní objednávkový systém
Vstupní a následná pravidelná odborná školení personálu Vaší prodejny
Využití centrálního marketingu firmy SOLODOOR
Podpora lokálního marketingu Vaší prodejny
Zajímavé a zvýhodněné obchodní podmínky
Vysokou slevu na nákup vzorků pro vybavení prodejny
Komplexní podporu a poradenství před i po otevření prodejny
Velmi rychlou návratnost vstupní investice

Kolik to bude stát?

Franchiza SOLODOOR pro start Vašeho podnikání nevyžaduje vysokou investici. Hlavní část finančních prostředků směřuje do vybavení Vaší vlastní prodejny!
Jednorázový vstupní licenční poplatek 250 tis. Kč
Investici franchisanta do vybavení prodejny přibližně 600 - 800 tis. Kč (v závislosti na velikosti a vybavení prodejny)
A hlavně Vaši prodejnu můžete otevřít do 3 měsíců od podpisu franchisové smlouvy! 

 

SOLODOOR CENTRUM s.r.o.
tel.: 727 884 078
e-mail: solodoorcentrum@solo.cz
www.solodoor.cz/cs/franchisovy-system/

 

Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR
Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR
Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR
Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR
Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR
Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR