FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStores

30 let EY v ČR: Firma akcentuje udržitelnost a podporuje podnikatelskou kulturu

21.08.2021

EY už funguje v České republice 30 let. Velká poradenská firma ale nepořádala žádné velké oslavy: namísto toho 11. a 12. 6. rozdávala Pražanům tisícovku keříků, které pomůžou ozdravit ovzduší ve městě. Akce pod heslem Sázíme na udržitelnost tak kladla důraz firmy na ekologii a pomoc naplňovat její slogan o budování lepšího světa (Building a better working world). Jakými proměnami prošlo na našem území EY v uplynulých letech a kterým směrem se bude ubírat do budoucna? Jaké je to stát v čele tak významné společnosti a co znamená pro Magdalenu Souček projekt Podnikatel roku?

30 let EY v ČR: Firma akcentuje udržitelnost a podporuje podnikatelskou kulturu

„Měla jsem ve svém životě velké štěstí, ale nic nebylo bez práce,“ vzpomíná vedoucí partnerka EY Magdalena Souček, „nejdříve jsem byla u zrodu české pobočky Arthur Andersen, následně jsme se spojili s Ernst&Young (později EY). Bylo náročné stavět znovu vše nanovo, ale vždy mě v práci provázeli správní lidé a klíčem ke každému úspěchu je ten správný tým.“ Dnes má EY v ČR tři kanceláře v Praze, Brně a Ostravě a zaměstnává více než 1 200 lidí. Řadí se do takzvané Big4, čtveřice velkých poradenských firem. V rámci ČR se věnuje například poradenství, transakcím, oceňování, daňovému a právnímu servisu, účetním službám nebo auditu a neobejdou se bez ní klíčoví hráči českého byznysu.
Kromě špičkových poradenských služeb společnosti je Magdalena Souček pyšná také na pravidelnou soutěž EY Podnikatel roku, která se v ČR pořádá od roku 2000. „Jako dnes si pamatuji, když jsem si vyhlášení EY Podnikatele roku představovala jako velký galavečer, dámy ve velkých večerních robách, muži ve smokingu a moderátor bude Marek Eben. A tak se stalo, už 20 let vyhledáváme úžasné podnikatelské osobnosti, které mohou být inspirací pro nastávající generaci,“ vypráví Magdalena Souček.
Kromě kultivování podnikatelského prostředí je pro EY důležité ještě jedno téma: udržitelnost. Na konci roku 2020 se EY stalo uhlíkově neutrální, do konce roku 2025 je jeho cílem být net zero. Proto firma zrušila už v roce 2014 PET lahve, v rámci sídla používá dešťovou vodu nebo bude na oslavu svých narozenin rozdávat vzorky keříků.
„Osobně si myslím, že EY je tak kvalitní právě díky dobrým lidem, a proto se o ně snažíme starat. Například rodičům, ale i ostatním zaměstnancům nabízíme zkrácené úvazky či možnost práce na home office. A pro všechny máme řadu koučinkových a wellbeing programů,“ uzavírá Magdalena Souček.
www.ey.cz