FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStores

Být vždy o krok napřed

14.07.2021

Společnost VM Footwear® se zabývá vývojem, výrobou a dovozem pracovní, bezpečnostní a outdoorové obuvi s následnou distribucí do všech zemí Evropské unie.

Boty. Jako jediné na českém trhu získaly oficiální partnerství značky Michelin® Technical Soles. Jako jediné disponují speciálním uzavíracím systémem BOA® Fit System. Jako jediné v České republice se mohou pochlubit trojnásobným titulem Czech Business Superbrands. To už je dobrý důkaz, že v jihomoravské Strážnici dělají něco opravdu dobře. Bezpečnostní a pracovní obuv, která vyniká svými vlastnostmi, dlouhou životností, kvalitou použitých materiálů a jejich zpracováním, inovativním designem, a především mimořádnou odolností, a to v jakýchkoli podmínkách. I díky tomu se dnes VM Footwear® etablovala v celé Evropě, kde začíná úspěšně konkurovat nejznámějším hráčům.
„Ví se o mně, že jsem neústupný, tvrdohlavý a často velmi nekompromisní. Možná se ale právě díky tomu tyhle vlastnosti přenesly i do našich produktů, u kterých řešíme i ten zdánlivě nejbanálnější detail. Naše obchodní strategie dělat opravdu kvalitní, odolnou a zároveň komfortní obuv sice znamená někdy prodávat o něco méně, nicméně díky maximální péči o každý jeden pár jsme mohli dosáhnout i na takové trhy, které jsou všeobecně považovány za konzervativní a velmi náročné. Pokud dnes úspěšně prodáváme ve Skandinávii, v Německu, ve Francii a v Itálii, kde nám obraty rostou geometricky, vydali jsme se zcela jistě správnou cestou,“ říká Vítězslav Macháček, jednatel společnosti, jež v loňském roce dokončila nákladnou investici do nového sídla společnosti s logistickým centrem, ve kterém dnes má k dispozici na 280 000 párů bot v 160 vzorech, které jsou trvale skladem ve všech velikostech. Každých 6 vteřin je prodán a expedován jeden pár obuvi.

Jedna reklamace na tisíc párů obuvi
Ta už dnes není jen pracovní, ale zároveň se zvyšuje také podíl volnočasové obuvi – outdoorové či sportovní. „V tomhle ohledu nešlo ani tak o vizionářství, jako spíše o reakci na požadavky našich zákazníků.
Z obchodních dat víme, že máme zhruba jednu reklamaci na tisíc párů prodané obuvi. A zároveň, že kdo jednou naši obuv vyzkouší, už příště nesáhne po jiné, protože splňuje nejen patřičné bezpečnostní normy, ale je také mimořádně komfortní a svým designem splňuje i ty nejnáročnější požadavky nákupních managerů. Myšlenka pustit se do jiných segmentů tak přišla skrze naše distributory, jichž se zákazníci ptali na outdoorovou nebo sportovní obuv naší značky. Dnes i v tomto segmentu vnímáme citelný nárůst. Mým osobním přáním je ale především obsazení všech segmentů průmyslu a maximální specializace každého jednoho vzoru, sice s nižším prodejem, ale ve prospěch ještě vyšší kvality,“ říká Vítězslav Macháček.

Za srovnatelnou cenu vyšší kvalita
S tím souvisí také dlouhodobá obchodní strategie VM Footwear®, kdy se snaží špičkové technologie udržet v zákaznicky přijatelných cenách. „Když jsme před dvěma lety přijeli na veletrh do Německa, zjistili jsme velmi rychle, že zákazník ze západní Evropy opravdu neočekává levný produkt, a ještě k tomu „ve speciální české letákové akci“. Na českém trhu probíhá neustále válka o nejnižší cenu a bohužel většinově stále vyhrává ten nejlevnější, ať už prodává cokoliv. My ale neprodáváme „cokoliv“ a už rozhodně ne se slevou a v akci jen proto, abychom rádoby upoutali. Přestože v mnoha případech rozhoduje cena, tak my jsme dokázali uspět a urvat obrovské procento trhu s pracovní obuví i na západních trzích hlavně proto, že levnou obuv prostě neprodáváme. Tohoto úspěchu jsme dosáhli především díky partnerství s Michelin® Technical Soles a BOA® Fit System, jež v sobě skrývají nemalé investice do inovací, forem či do vývoje materiálů, a také z velké části i proto, že jsme chtěli dát zákazníkům pocítit rozdíl v komfortu a kvalitě. Vyplácí se nám to, protože se k nám zákazníci vracejí pro další obuv a to především k dražším a vybavenějším vzorům. Porozuměli jsme nadstandardu, jež jsme schopni nabízet, a na evropských trzích si tuhle důvěru získáváme krok za krokem,“ doplňuje muž, kterému se za sedmnáct let podařilo vybudovat z malé firmy opravdu respektované obuvnické impérium, které se řídí heslem Být vždy o krok napřed.
Vítězslav Macháček, MBA, CEO
VM Footwear s.r.o.
Veselská 1935, 696 62 Strážnice
mail: info@vmfootwear.cz
www.vmfootwear.cz
www.vm-footwear.com