FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStores

Digitalizace know-how platformy Busyman.cz

08.10.2020

V poslední době je digitalizace a automatizace téma číslo jedna napříč celou ekonomikou. Především v technologických oborech, retailu, průmyslové výrobě a celkově v e-commerce jako takovém. Důležitost automatizace a robotizace je nesporná a může pomoci k růstu firem. S tím souvisí celá řada dalších aktivit, které na tyto změny musí zareagovat – od marketingu, firemní kultury, organizace týmů až po všechny možné další sektory ve firmě. A je jedno, jestli se to týká menších rodinných firem nebo velkých globálních korporátů. Každý se snaží najít lepší cesty a příležitosti jak firmu a workflow projektů / výrobu / služby posunout.

Digitalizace know-how platformy Busyman.cz

Téma a trend automatizace se také dotýká oblastistartupů a angel investování. Busyman.cz je podpůrná investičně – businessová platforma, která je na trhu již 10 let a jejíž hlavní náplní je chytré propojování andělských investorů a podnikatelů. A od nynějška bude vše ještě o něco chytřejší…

„Pracujeme na digitalizaci a automatizaci vlastní platformy, díky které budeme zvládat odbavovat mnohem větší množství nových kvalitních projektů a lépe je “matchovat” s vhodnými investory a naopak,“ rozpovídal se o chystaných změnách v rozhovoru pro Brands&Stories Filip Major, zakladatel platformy Busyman.cz

Plánujete určité změny, nicméně jak to funguje a fungovalo tedy dosud?
I do teď jsme byli samozřejmě do určité míry “opřeni o online”, ale většina práce probíhala právě ve fyzické podobě, ať již se to týká průběžného zpracování podkladů k obrovskému množství projektů, startupů a firem, které se na naši platformu denně hlásí s cílem najít pro sebe vhodného partnera a financování. Stejně tak jsme ale trávili mnoho času samotným vyhledáváním vhodných investorů, jejich oslovováním a komunikací, ve snaze co nejlépe navnímat jejich investorský profil a parametry požadované investice. Při představě, že máme v tuto chvíli v naší databázi již cca 1300 andělských investorů nejen z ČR, jeví se mi to zpětně jako nadlidský úkol...

Jak vnímáte celkově digitalizaci a automatizaci ve startup odvětví a ekosystému? Co to podle Vás znamená?
Nechci posuzovat jiné entity a jak k tomu přistupují oni, ale například u crowdfundingových platforem to dává vzhledem k očekávanému množství menších transakcí smysl od samého počátku vývoje. Každopádně – ne všude je ten význam automatizace zdaleka takový a jsou samozřejmě odvětví (jako je i to naše), kde nám automatizace pouze usnadní a “předžvýká” některé procesy a stejně tam ten lidský “touch” nakonec bude muset být.

A co tedy chystáte za novinky? Co bude hlavní přidanou hodnotou nové digitalizace platformy?
Digitalizace některých procesů nám má zpřehlednit samotný network v rámci naší platformy a především zvýšit efektivitu zpracovávání podkladů a párování startupů s investory. Mimo jiné tímto chceme řešit i podporu trendu, který se u nás v posledních 2-3 letech silně rozmáhá a tím jsou co-investice. V rámci platformy se tak mohou angelové vzájemně lépe poznat a vyzvat se napříč networkem třeba i ke společné investici a diverzifikovat si tak například lépe své portfolio či efektivněji sdílet zkušenosti.

Když byste měl popsat hlavní výhody pro foundery a jejich startupy?
Pro foundery to bude znamenat také důležité benefity. Snažili jsem se zapojit veškeré námi nabyté zkušenosti za ty roky a v zásadě standardní postup zpracování podkladů téměř zcela automatizovat. Founder tak po aktivací svého adminu bude od A-Z navigován a směřován k tomu, aby co nejefektivněji a zároveň nejvýstižněji připravil všechny potřebné businessové podklady a nemusel tak hledat a porovnávat všelijaké tutoriály na internetu. Jde v podstatě o digitalizaci našeho know-how na zpracování podkladů pro maximální zvýšení úspěšnosti před investory tak, že nezůstane jediné nevyjasněné téma, které by founder na své cestě měl řešit. Mimo jiné bude mít founder možnost v jednotlivých oblastech poptat odbornou pomoc či využít všelijakých forem spolupráce s našimi partnery levněji než za tržních podmínek. To vše by mělo vést ke zvýšení schopnosti uspět. A v neposlední řadě chci zmínit to, že si náš systém bude z podkladů vyplněných founderem postupně “tahat” různé klíčové informace o projektu a sám vytipovávat vhodné investory, kteří se o něm mnohdy mohou dozvědět ještě dříve, než bude příprava projektu dokončena a projekt oficiálně zveřejněn na naší platformě.

Zaznělo, že se otevíráte více investorům. Jak zachováte značnou kvalitu propojení a vybudovaných vztahů?
Investoři budou mít vše na jednom místě a budou mít celkový přehled o české startupové scéně. Spousta věcí, se bude dít „sama“ podle jimi zadaných parametrů při registraci. Celkově tak budeme šetřit čas, zefektivňovat práci a dodávat žádoucí komfort i networking a klíčové partnery. Aby byly investice dostatečně efektivní, tak bychom při počtu investorů, o které se staráme, potřebovali mnohonásobně větší tým, a to vnímám jako “cestu dinosaurů”, proto ta digitalizace a automatizace. My samozřejmě budeme stále v pozadí a zasáhneme v momentech, kdy nás systém bude vyžadovat a i nadále pečovat o to, co jsme 10 let budovali. Chceme, aby měli šanci dostat se ke kvalitnímu a hlavně perfektně zpracovanému deal-flow i investoři, kteří nepatří zrovna mezi těch cca 60 nám nejbližších (dnešní Busyman Club).

Bude i nadále zachován Busyman Club, kde sdružujete angel investory a připravujete pro ně speciální eventy?
Ano, bude. Jen jej rozdělíme na dvě úrovně. Ta současná zůstane zachována a dále u ní budeme podporovat primárně osobní přístup, společné eventy a edukaci a ta druhá (nová) bude v zásadě čistě onlinová s tím, že samozřejmě bude možné za určitých podmínek i upgradovat do tzv. Premium, což bude nové označení pro současný klub. Co se týká eventů, tak budeme chtít i nadále udržet klasický Busyman Angel Day, dále formát VC Day, Out of home, Investorské pivo, ale plánujeme také přidat další eventy, které budou zaměřené primárně na vzdělávání a sdílení zkušeností angelů.

Busyman se tak stává technologickým projektem, co plánujete dále?
Stále máme v přípravách ještě mezinárodní odnož Busymana (pravděpodobně bude pod jiným názvem a trochu jinak koncipována), ale v tuto chvíli se chceme zaměřit především na potřebná dokončení dílčích částí digitalizace. Pracujeme však již teď s určitými “moduly”, které budeme chtít postupně přidávat a kde cílem bude především ještě významnější posun v oblasti práce s daty.

Platforem, komunit a firem, které propojují startupy a investory, je už několik. Co je to, v čem se odlišujete a budete odlišovat vy v rámci Busyman.cz?
Děláme to dostatečně dlouho, jinak než ostatní a hlavně srdcem.

www.busyman.cz