FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStories

Tribute Event 2019

25.09.2019

Nejúspěšnější značky působící na českém trhu a SUPERSON – osobnost letošního roku – vyhlásil v rámci galavečera v Národním muzeu v Praze marketingový program Czech Superbrands

Tribute Event 2019

Zástupci některých nejúspěšnějších obchodních a spotřebitelských značek v České republice za rok 2019 se sešli v Národním muzeu. V rámci včerejšího galavečera Czech Superbrands 2019 Tribute Event jim byla předána ocenění. Uděleno bylo rovněž ocenění Osobnost roku. Tou se stala osobnost z vědeckého prostředí, a to neurochirurg Vladimír Beneš. Toto ocenění je udělováno na základě nominací odborné poroty Brand Council a návazně o vítězi rozhoduje veřejnost v rámci celorepublikového průzkumu GfK. Letošního průzkumu, který rozhodl o volbě Osobnosti roku se zúčastnilo čtyři tisíce respondentů. Atmosféra slavnostního večera se nesla v duchu sloganu „Tóny pro Superbrands, které mají v Česku zvuk“.

Tomu odpovídal i program večera, na kterém vystoupili mimo jiné chlapecký pěvecký sbor Boni pueri z Hradce Králové a Klárka Gibišová, devítiletá klavírní virtuoska. Superbrands, nejuznávanější globální autorita, hodnotí a oceňuje nejlepší obchodní značky ve více než 90 státech světa. České značky se tak zařadily mezi světové velikány ze světa businessu. Právo užívat pečeť kvality Superbrands si odneslo téměř 70 obchodních značek, z nichž 49 získalo titul spotřebitelská super značka, Consumer Superbrands, a dalších 18 obdrželo B2B titul - Business Superbrands. Ocenění Honorary Superbrand 2019 určené pro charitativní značky a nadace si z Národního muzea odnesl Nadační fond Kapka Naděje. Titulem Superbrands oceněné značky i i další hosty slavnostního večera pozdravil čestný host Christian Archambeau, výkonný ředitel Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví, který připomněl důležitost ochrany duševního vlastnictví a autorského práva.

„Ocenění Superson je pro mne v každém případě pocta. Zejména i proto, že přichází z pro mne vzdálené oblasti. Pohybuji se v akademické a státní medicíně, a i když má klinika světovou pověst a svoji „značku", je to překvapení. Musím přiznat, že milé,“ uvádí Prof.MUDr.Vladimír Beneš, DrSc., neurochirurg. „Podobná ocenění mají z mého pohledu určitě význam. Snad každá lidská činnost je totiž soutěž. A ti, co nevyhráli mají impulz ke zlepšení, mohou vyhrát příště. Proto celý program Superbrands hodnotím pozitivně, a to právě proto, že stimuluje další,“ dodává Vladimír Beneš.

„Letošní, sedmý rok, kdy marketingový program Superbrands v České republice působí, zaznamenal největší zájem ze strany oceněných obchodních značek. Do programu se zapojilo na 70 značek. Galavečera se pak zúčastnilo přes 250 jejich zástupců, významných hostů a členů odborné poroty, která v celém procesu hraje klíčovou úlohu,“ uvádí Mgr. Roman Sovják, ředitel Czech Superbrands. „Jako prestižní hodnotím ocenění SUPERSON. V letošním roce výběr osobnosti roku nebyl vůbec jednoduchý, sešlo se nám 15 významných osobností, které porota Brand Council nominovala na Osobnost roku 2019. Mezi prvních pět, kterých si Češi považují, jako skutečných reprezentantů svého národa, patří herec Karel Roden, herec, dramatik a scénárista Zdeněk Svěrák, snowboardistka Eva Samková, neurochirurg Prof.MUDr.Vladimír Beneš, DrSc. a tenistka Karolína Plíšková. Letošní cenu SUPERSON si odnesl pan profesor Beneš,“ dodává Roman Sovják.

Oceněnými firmami působícími na českém trhu byly:

Business Superbrands - ADLER Czech, VM FOOTWEAR, KOMWAG, SWS, PRAŽSKÁ PLYNÁRENSKÁ, PackWay, HÖRMANN, UNYP, SOUDAL, LABEL design, UNIQA, CRA-ČESKÉ RADIOKOMUNIKACE, EKOBAL, AROS, ISOTRA, GORDIC, FANUC, ZÁTIŠÍ CATERING.

Consumer Superbrands - Kores, SEPHORA, DEDRA, ELECTRO WORLD, dm drogerie markt, Auto Palace, mBank, Gepard Finance, PRE-PRAŽSKÁ ENERGETIKA, Pangamin, Vileda, Penzijní společnost České pojišťovny, PE-PO, Carlson, Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR, KLENOTY AURUM, Wobenzym, KNIHY DOBROVSKÝ, Wüstenrot, Staropramen, ROMOTOP, Babiččiny nudle, WALMARK, PRIMIGI, RE/MAX, COSTA COFFEE, PIEDRA, SCANquilt, Persil, GECO, LITE, HORNBACH, HERBALIFE, Cofidis, SUPER ZOO, Crystalex, COREGA, SENSODYNE, Kaufland, POTREFENÁ HUSA, NN Životní pojišťovna, CEWE FOTOLAB, Brit, Prima, BENU, MARLENKA, Dormeo, EVROPA 2, Mastercard.

V České republice je program Czech Superbrands aktivní již 7. rokem a za dobu své existence si vydobil prestižní postavení. I letos vybral ty nejúspěšnější značky z více než milionu registrovaných značek na českém trhu. Oceněné značky zapojené do programu mohou využít řady analýz, výzkumů či konzultací od partnerů Czech Superbrands a posílit tak svoje postavení na trhu. Získat ocenění Superbrands však mohou jen ty nejlepší značky. K tomu slouží nezávislé tříkolové poměřování napříč desítkami kategorií, přičemž důraz je kladen na jejich obchodní výsledky, odborný pohled komise expertů Brand Council nebo v případě spotřebitelských značek i na průzkum mezi spotřebiteli. V řadách 32 členné komise Brand Council zasedají profesionálové z oblastí obchodu, komunikace, marketingu a dalších oborů, aby tak posoudili hodnotu nominovaných značek. Tento rok tak značky hodnotila například Petra Fundová, ředitelka mediálního domu Burda Praha, Jan Wiesner z Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR či Jan Binar, ředitel reklamní agentury McCANN Prague. V rámci galavečera Czech Superbrands Tribute Event byla pokřtěna již tradiční obsáhlá ročenka Czech Superbrands 2019, která uceleně prezentuje některé oceněné značky za uplynulý rok. Jsou v ní představeny příběhy oceněných značek a partnerů Superbrands, které poukazují na jejich historii, úspěchy, produkty či hodnoty a aktivity společenské odpovědnosti firem.

Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. Titul Superbrands je znakem speciálního postavení a uznáním speciální pozice značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získávají značky s vynikající pověstí – zákazníci si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Od svého vzniku ve Velké Británii si projekt získal celosvětové uznání a dnes je cena Superbrands uznávána jako speciální ocenění, které na základě sjednocených kritérií a metod každoročně identifikuje nejlepší z nejlepších značek ve více než 90 státech na 5 kontinentech. Více o programu Superbrands se dozvíte na: www.czechsuperbrands.com, www.facebook.com/czechsuperbrands