FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStories

Reklamní oplatky – Vaše značka skvěle chutná

13.08.2019

O zajímavém firemním dárku jsme si popovídali s Tomášem Brázdou, který již několik let pro český i evropský trh vyrábí tradiční lázeňské oplatky s vlastním reliéfem.

Reklamní oplatky – Vaše značka skvěle chutná

Jak se zrodil tento nápad?

Na začátku byla vlastně náhoda. Již dlouhá léta u nás zákazníci poptávají neotřelé a kreativní firemní dárky a stále jsme museli hledat nové náměty. Shodou okolností jsme měli možnost získat tradiční výrobu lázeňských oplatek a technologicky ji upravit tak, aby bylo možné tvořit libovolné reliéfy přímo na ploše této historicky oblíbené pochoutky.

Opravdu je možné vytvořit libovolný motiv na oplatku?

V dnešní době dokážeme zpracovat prakticky jakoukoliv kresbu, omezením je nejtenčí linka a také mezera mezi prvky o šíři 1 mm. Díky této jemnosti vyrábíme i grafiky podobné perokresbám – viz například obrázek Pražského hradu nebo erb města či královského rodu. Častěji ale připravujeme oplatky s moderními motivy, jako jsou loga společností. Paradoxně složitější je výroba souvislé plné plochy motivu než drobné detaily, ale i s tím si umíme poradit. Daří se nám kvalitně upéci i celoplošná loga jako např. okřídlený šíp Škoda Auto.

Jedná se opravdu o klasické lázeňské oplatky?

Ano. Celý řetězec výroby využívá klasických postupů a tradičních receptur. Proces je dnes sice poloautomatický, ale stále s vysokým podílem ruční práce. Pečlivě vybíráme ingredience a také balení oplatek zachováváme tradiční, tj. ruční balení do potravinářského papíru a hliníkové fólie, ve které oplatky vydrží kvalitní více než půl roku při běžném skladování.

Kdo je vaším typickým zákazníkem a jak oplatky využívá?

Na počátku jsme předpokládali, že většina klientů bude nějak spojena s lázeňstvím nebo alespoň s wellness. Opak je však pravdou. Reklamní oplatky zaujaly firmy ze všech oborů. Mezi zákazníky máme banky a pojišťovny, automobilky, IT, technologické i strojírenské společnosti, mobilní operátory, spediční firmy, ale třeba i Českou filharmonii a přední hotely jako například Hilton, Mandarin Oriental apod.

... a ke způsobu použití?

Nejčastěji připravujeme oplatky balené v papírových krabičkách, které jsou kompletně potištěné motivem klienta. Pro výjimečné příležitosti dodáváme luxusnější balení v plechových dózách nebo dřevěných krabičkách. Tato balení pak klient používá jako dárek pro své zákazníky, obchodní partnery nebo zaměstnance nebo jako vánoční dárky. Často jsou také krabičky s brandovanými oplatkami dárkem ve spotřebitelských soutěžích.
Pro rozdávání na eventech, výstavách nebo konferencích pak balíme oplatky samostatně do transparentní obálky, obvykle doplněné papírovým kornoutkem pro konzumaci s potiskem motivu klienta. Nebo zapůjčujeme ohřívač a teplé oplatky se stanou z dálky vonícím lákadlem pro návštěvníky akce.Vždy vše vyrábíme a dodáváme na klíč, každý zákazníka tak dostane svůj výrobek hotový až na místo určení. Interně zpracováváme také veškerou grafiku a návrhy balení.

Proč myslíte, že mají oplatky takový úspěch, co zákazníky nejvíce oslovuje?

Zdá se, že se nám podařilo posunout tradiční český výrobek pomocí moderních technologií na výsledný „dárek“, který prakticky každý zná (a také každému chutná :-), ale dosud se nesetkal s možností individuálního reliéfu a je tím překvapen. Podle mého názoru mnoho zákazníků oceňuje i řemeslnou dovednost, typickou pro české výrobky, a technicky zaměřeným firmám se líbí harmonické propojení technologie a tradiční pochoutky.

TVARY, BARVY I PŘÍCHUTĚ

Ještě by mě zajímaly další možnosti zpracování, kam až dokážete jít v kreativitě?

Vzhledem k tomu, že 100% ovládáme každou část výroby, můžeme nabídnout i netradiční a na míru připravené tvary oplatek, jejich barevnost a také individuální příchutě. Namátkou uvedu nejzajímavější příklady: Pro výrobce vinylových desek GZ media nebo pro OSA jsme vyráběli opatky v podobě klasické LP desky, s barevným labelem a dírkou uprostřed. Pro Českou poštu jsme připravili oplatky v podobě koláčového grafu, oplatka měla fyzický výřez, který symbolizoval hodnotu 7 % celku. Dlouhodobě dodáváme individuální oplatky pro Muzeum Jana Bechera v Karlových Varech, kde jsme pomocí originálních ingrediencí připravili becherovkovou příchuť i vůni oplatek. Do sousedního Německa dodáváme také slané oplatky, kterými se firmy prezentují zejména na tradičních Octoberfestech. Italové zase nemají rádi skořici, proto do této země vyvážíme upravené složení výrobku.

Zní to lákavě, ale důležitá je také cena, nejsou reklamní oplatky jen pro vyvolené?

Budu upřímný, naše cena je skvělá! Dokonce uvažujeme, že bychom měli výrobky zdražit. Už několik let máme stejné kalkulace. Vyjmenoval jsem sice velké společnosti, ale mezi naše klienty patří i malí odběratelé, někdy i jednotlivci. Například novomanželé si objednávají balení i pro svatební hosty.

Můžete cenu více upřesnit? Je nějaký minimální objem objednávky?

Rád říkám, že cena za krabičku reklamních oplatek je nižší než cena lahve špatného vína, které je častým prezentem. Obecně se pohybujeme v řádu několika desítek korun za papírovou krabičku s plnobarevným potiskem naplněnou oplatky s individuálním reliéfem. Je to kompletní cena se všemi pracemi, prvotní fixní investicí do výroby reliéfu a dopravou ke klientovi při obvyklých objemech, které se pohybují nejčastěji mezi 300-500 ks balení. Vyrábíme ale i menší množství, zde je pak cena úměrně vyšší. U dodávek jednotlivých oplatek se pohybujeme v řádu jednotek korun za kus. Výhodou naší výroby je, že individuální reliéf je možné použít pro oplatky balené v krabičkách i pro oplatky samostatné, tj. typicky si klient nechá vyrobit první zakázku například jako dárek pro partnery a za půl roku potřebuje vyrobit 200 oplatek na ohřívání pro dětský den.

Pokud si zákazník nepřeje vyrobit vlastní reliéf na oplatce, máte nějaké „hotové“ zajímavé motivy?

Ano, i to je možnost zejména pro menší odběry. Máme několik tzv. univerzálních motivů, které můžeme nabídnout všem zákazníkům. Je mezi nimi několik vánočních reliéfů, motiv Pražského hradu nebo oblíbený motiv „Dolce Vita“, tedy „sladký život“ v několika světových jazycích. Pro vánoční dárky máme v nabídce i 4 motivy hotových vánočních krabiček, na které je možné dotisknout logo klienta a tento individuální dárek pak vychází levněji než běžné balení oplatek v maloobchodě.
Rádi zpracujeme každému zájemci nezávaznou kalkulaci na základě jeho potřeb a e-mailové poptávky.

Více informací na www.reklamnioplatky.cz