FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStories

Luis Sergio Castro Landa: Ve společnosti Laufen CZ spojujeme tradici i nové technologie

01.07.2019

Společnost Laufen CZ, která na českém trhu zastupuje značky sanitární keramiky Laufen, Jika a Roca, dlouhodobě sází na kvalitní  výrobky, tradici brandů, spolupráci s českými i zahraničními architekty a především na inovativní přístup – jak v oblasti technologií, tak designu. V letošním roce představila značka mnoho revolučních novinek a zaměřila se na tradici vysoké funkčnosti produktů a udržitelnost v koupelně. O historii značky i o aktuálních novinkách promluvil Luis Sergio Castro Landa, generální ředitel společnosti Laufen CZ. 

Luis Sergio Castro Landa: Ve společnosti Laufen CZ spojujeme tradici i nové technologie

Všichni známe tradiční českou značku Jika, kterou najdeme napříč domácnostmi v celé České republice. Jak je to s dalšími značkami a kdy vůbec vznikla společnost Laufen CZ?

Společnost Laufen CZ byla založena v roce 1999, ale továrna na výrobu keramiky ve Znojmě vznikla už roku 1878. Druhá česká keramička, kterou společnost vlastní, je závod v Bechyni, založený v roce 1961. V roce 1991 společnost Keramik Holding AG Laufen nejprve koupila keramičku v Bechyni a následovalo převzetí znojemského závodu. Španělská společnost Roca pak přebrala v roce 1999 Keramik Holding Laufen a vznikla i nová společnost Laufen CZ, která zastupuje značky Laufen, Jika a Roca.

Značky Laufen, Jika i Roca byly vždy průkopníky ve světě koupelen. Můžete přiblížit výrobu koupelnové keramiky ve Vašich českých závodech?

Proto, aby vznikl jeden kus koupelnové keramiky, je zapotřebí hned několika kroků. Jednotlivé základní suroviny se nejprve upravují a čistí. Vznikne tak šlika, tekutý materiál pro keramiku, který se nalévá do předem připravených sádrových forem nebo se tvaruje pomocí speciálního procesu lití vyvinutého ve společnosti Laufen. Následuje sušení a vyjmutí z formy. Vysušené odlitky se glazují a poté vypalují v peci při teplotě až 1 240 °C. Tato teplota zajištuje vysokou kvalitu, tvrdost a trvanlivost výsledných produktů.
Pravidelně samozřejmě investujeme do nových technologií. Jednou ze stěžejních je náš vlastní patent z roku 1985, takzvané tlakové lití. Je založené na využití forem z porézního plastu, které poslouží k výrobě 35 - 40 000 kusů a mají tak výrazně delší životnost než sádrové formy, které je potřeba vyměnit po přibližně 100 litích. Momentálně je v České republice 9 takových linek, které vyrábí umyvadla, nádržky a klozety.

V portfoliu značky Laufen je mnoho designových kousků, ale i revoluční toaleta Cleanet Riva. Můžete nám ji představit?

Cleanet Riva je toaletou se zabudovanou bidetovou sprškou, jaká nemá na našem trhu obdoby. Dokázali jsme všechny technologie zabudovat do uzavřeného keramického střepu, takže vznikl estetický produkt, který je k nerozeznání od běžné toalety. WC je velmi intuitivní na ovládání a také vyrobené s ohledy na maximální možnou hygienu. Zachováváme samozřejmě standardy švýcarské kvality a v České republice máme nejlepší možný pozáruční servis. Tento rok jsme představili toaletu Cleanet Navia, mladší sestru Cleanet Riva. I zde jsou veškeré technologie zabudované uvnitř a toaleta je designem i funkcemi vhodná do běžných domácností. Můžete si ji, ostatně jako všechny novinky, prohlédnout v našem showroomu v Praze u náměstí I. P. Pavlova v Prague Gallery – Art of Bathrooms.

Laufen stojí i za mnohými inovacemi v oblasti designu a SaphirKeramik už je ve světě koupelnové keramiky pojem. Můžete ji popsat?

SaphirKeramik je námi vyvinutá tenkostěnná keramika, kterou považujeme za jednu z nejpůsobivějších koupelnových inovací posledních let. Tento velice tenký a zároveň odolný materiál v oblasti koupelnového designu způsobil v posledních letech revoluci. Pracujeme nyní se čtvrtou generací tohoto materiálu a díky specifické receptuře dokážeme dosáhnout hran tenkých pouhé 2 až 3 mm, a to oproti konkurenci, která dosáhne 7 - 8 mm. Tento nový typ keramiky je o poznání tvrdší a má vyšší pevnost v ohybu, takže dokážeme vyrobit tenčí keramiku – snížíme tak jak hmotnost produktů, tak i spotřebu surovin a energií.

Na konečném designu se podílí celá řada architektů, umělců i interiérových studií. Ještě více o novinkách ve světě Laufen se dočtete v letošním 2. vydání magazínu Brands&Stories. Ještě jej nemáte? Napište si o něj na brands@pribehyznacek.cz, rádi vám jej zdarma pošleme.