FacebookInstagramLinkedIn
KategorieBrandsStories

ROZHOVOR: 2 man show vyšlo!

15.04.2019

V době vrcholící ekonomické krize potkal jeden aktuálně bez práce, ale s bohatými obchodními zkušenostmi, druhého s provozní praxí a nejnutnějším kapitálem. Výsledkem je úspěšná skupina Prima Logistics Group, která sdružuje čtyři nezávislé společnosti a po necelých osmi letech fungování zaměstnává téměř třicet lidí. Jaroslav Zoubek a Přemysl Hanák. Dva průkopníci nového stylu logistiky.

ROZHOVOR: 2 man show vyšlo!

Pražská společnost se snaží logistiku zajišťovat jinak, než je obvyklé u nadnárodních společností. Ke každému zákazníkovi přistupuje individuálně. Ten se nepřizpůsobuje firemním pravidlům a podmínkám, ale naopak Prima Logistics momentálním klientským potřebám.

Jaké byly začátky?

Přemysl Hanák: Snadné to nebylo, ale podařilo se nám navázat na předchozí zkušenosti z našich profesí. Správně jsme vycítili, že se mění požadavky lidí a firem kolem nás. Já sám jsem po sametové revoluci pomáhal jako dvanáctiletý kluk svému tátovi ve firmě. Pěstoval zeleninu a další zemědělské produkty. Poznal jsem, jaké to je, když vás postupem času „kosí“ rozrůstající se supermarkety. V tu dobu byl národ přesvědčený, že jen to, co je ze západu, je kvalitní. Naštěstí ale za čas lidé pochopili, že dobré je hlavně to lokální. Dnes lidé nakupují více věcí v bio kvalitě, ale také častěji na internetu. Obdobný směr vývoje vidíme i v logistice.

Jaroslav Zoubek: Pamatuji si, že jsme začínali v malé kanceláři bez oken, kam se vešly maximálně čtyři stoly. V létě tam bylo snad šedesát stupňů. Brzy jsme se ale začali posouvat a rozrůstat. Měli jsme ale určitě také slušnou dávku štěstí. Já působil celý předchozí profesní život v oblasti salesu a sales managementu, Přemek měl zkušenosti s operativou. To byl předpoklad úspěšného startu.

Přemysl Hanák: Vše, co jsme vydělali, jsme investovali do dalšího rozvoje. Dnes jsme hrdí, že disponujeme vlastním vozovým parkem, sklady a pracuje s námi téměř třicet kolegů. Určitě by to ale nešlo bez velké podpory a tolerance našich rodin.

Na co jste pyšní zejména?

Přemysl Hanák: Samozřejmě hlavně na to, že jsme dokázali firmu vybudovat bez zázemí, jaké mají nadnárodní korporace. Těší mě také práce se skvělými kolegy, kteří jsou profesionály ve svém oboru.

Jaroslav Zoubek: I já si cením především toho, že jsme si vybrali dobré spolupracovníky. Držíme při sobě, funguje nám to nejen v práci, ale i mimo ni. Podařilo se nám skloubit naše zájmy s profesním životem. To, že rádi sportujeme, nám přineslo mnoho zákazníků z oblasti vývoje, výroby a dovozu sportovního vybavení, oblečení a doplňků. Našimi zákazníky jsou nejznámější firmy z oboru. Na úspěšnou spolupráci navazují stále noví zákazníci, kteří ocení naši profesionalitu a zkušenosti s podobnými komoditami. Stejný vývoj je například i v oblasti bio a raw potravin, které se těší v České republice stále větší oblibě. Máme bohaté zkušenosti a už „prošlapanou cestu“ jak nejlépe poradit našim zákazníkům s dovozem, získáním potravinářských licencí a certifikátů, případnými veterinárními kontrolami na hranicích a podobně.

Co plánujte do budoucna?

Jaroslav Zoubek: Chceme dále posilovat pozice každé z našich firem tak, aby byly vzájemně více nezávislé. Chceme budovat naši značku a posilovat pozici nejen v naší celosvětové agentské síti, která nám dává neuvěřitelnou flexibilitu, co se týká celosvětového obchodu. Naše společnosti nejsou vázány žádným nesmyslným geografickým rozdělením, tak jak je tomu u velkých korporací. To nám dává možnost pracovat pro současné zákazníky, které máme na Slovensku, v Německu, Francii, Rakousku, Švýcarsku, ale i pro další budoucí zákazníky z oblastí mimo Českou republiku.

Přemysl Hanák: Veškeré plány stavíme hlavně na našem kolektivu. Nikdy nebudeme firma, ve které zákazníci komunikují s roboty. Rozvoj lidského potenciálu je pro nás klíčový. Zaměříme se ale také na oblast distribuce. Posilujeme naši pozici na Slovensku, rozvíjíme i sběrnou službu mezi ČR a Itálií. Více a více vystrkujeme růžky mimo naše území. Chceme se soustředit na firmy, které mají pobočky po Evropě a zajistit jim logistiku mezi pobočkami. Intenzivně jednáme o výstavbě vlastních skladů a kanceláří, což je dalším milníkem v našem příběhu psaném životem.

Snažit se fungovat ekologicky je povinnost, i v logistice

Prima Logistics Group také druhým rokem pomáhá výrobním firmám s likvidací přebytků výroby. „Chceme být více ekologičtí, proto nabízíme výrobním a obchodním společnostem možnost přetvářet přebytek výroby, který dnes deklarují jako odpad a za jehož odvoz a likvidaci platí, v dále zpracovatelný materiál,“ vysvětluje Jaroslav Zoubek.

Chcete vědět jak přesně firma postupuje, aby se původní ztráta v podobě nepotřebného odpadu proměnila v zisk? Dočtete se ve vydání 1/2019. Nedostalo se k vám? Napište si o něj na brands@pribehyznacek.cz