Značka Filofax slaví 100 let

Filofax, renomovaná značka diářů, osobních organizérů, zápisníků a psacích potřeb, slaví v letošním roce své 100. výročí. Příběh značky se začal psát již v roce 1921 v Londýně a během své bohaté historie Filofax neustále vyvíjí a inovuje své produkty, které se staly součástí každodenního života mnohých z nás. Mimořádné výročí v životě světoznámé značky je příležitostí pro mimořádnou oslavu. Proto Filofax pro své fanoušky u příležitosti 100. narozenin připravil speciální limitovanou kolekci nazvanou „Centennial“ a vzdávající hold tradici, kterou snoubí s moderní estetikou a potřebami současných zákazníků.

Papírový diář je tu pořád s námi

Ani moderním technologiím se nepodařilo vytlačit něco tak ikonického, čím papírový diář bezesporu je. Svou podstatnou roli hraje nejen při organizaci pracovních povinností a schůzek, ale i v osobním životě při plánování volného času. Přehledné diáře Filofax už celé století nabízejí mnohem více než jen kalendář a prostor pro zápisky a poznámky. Díky stylovému provedení, mnoha doplňkům a vyměnitelným vnitřním náplním se diář stal také nepostradatelným stylovým a módním doplňkem, který vyjadřuje flexibilitu, originalitu a individualitu v jednom. 

Limitovaná edice oslavuje jednoduchost a originalitu

Kolekci Centennial tvoří limitovaná edice diářů z řady The Original, která se vyznačuje ikonickým designem odkazujícím na původní vzhled diářů Filofax. Kroužková vazba se šesti kruhy, typická pro značku Filofax, je v této kolekci Centennial v luxusním zlatém provedení. Ve zlaté barvě je také prošívání diáře a patent zapínání. Vnitřní desky zdobí ražba odkazující na 100 let značky. Novinkou je pak uspořádání diáře v provedení Minimal, které dovoluje ještě přehlednější utřídění všech událostí a zápisků. Matné desky vyrobené z nejkvalitnější kůže jsou k dostání v krásných odstínech černošedé Charcoal, pudrově růžové Blush a nebesky modré Sky. Z velikostí lze vybírat formát A5, osobní nebo kapesní diář. 
A nebyla by to značka Filofax, aby nenabídla ještě něco navíc. Diář lze doplnit o luxusní roller v barvě diáře a v kolekci nechybí ani sada samolepek ve stejném designu, která díky nápaditým obrázkům a symbolům napomůže organizaci a udělá z vašeho diáře opravdu originální personalizovaný módní doplněk.

V rámci stého výročí Filofax je tato exkluzivní edice k dostání jen v limitovaném číslovaném množství – na světě bylo vyrobeno pouze 750 kusů od každé barvy a velikosti. Pokud jste opravdovým milovníkem organizérů značky Filofax, neměla by vám limitovaná edice uniknout. V České republice je k dostání pouze omezené množství číslovaných diářů, a to exkluzivně na e-shopu Filofax.cz, luxusni-pera.cz a v prodejnách Bibelot.cz. Luxusní balení a látková dárková taška jsou samozřejmostí.

Udržitelnost je Filofaxu vlastní

Značka Filofax dbá na to, aby i sebemenší detail použitý na výrobu všech jejích produktů byl maximálně udržitelný. Papír ve všech diářích a zápisnících pochází pouze z lesů od certifikovaných dodavatelů, kteří splňují nevyšší ekologické standardy. Co se použité kůže týče, Filofax odebírá pouze výrobky a materiály, které jsou vedlejším produktem potravinářského průmyslu. Vyhýbá se také používání škodlivých chemikálií a barviv, neustále se snaží o minimalizaci dopadu na životní prostředí a úsporu energie při samotné výrobě. Proto jsou i všechny plastové obaly plně recyklovatelné a další obaly jsou převážně papírové.

Historie značky Filofax

Značka Filofax se zrodila v Anglii v roce 1921, tehdy ještě pod označením Norman & Hill Ltd. Už v té době si luxusní kroužkové diáře získaly mnoho příznivců, a to především díky své praktičnosti, přehlednosti a široké využitelnosti. Ochranná známka „Filofax®“ byla zaregistrována v roce 1930, přičemž název značky odráží spojení výrazu „file of facts“. 

Štěstí v neštěstí potkalo značku v roce 1941, kdy byla během druhé světové války do londýnského sídla společnosti shozena bomba. Svědomitá zaměstnankyně Grace Scurr však svůj diář Filofax obsahující veškeré záznamy o odběratelích a dodavatelích, objednávkách i platbách nosila vždy s sebou domů a tím je zachránila před zničením. To společnosti umožnilo téměř okamžitě navázat na své podnikání. Byla to právě Grace, kdo vymyslel i název Filofax, který se za století existence značky vryl do paměti jako synonymum pro stylové a zároveň funkční organizéry. 

Velký boom zaznamenala značka v 80. letech, kdy se Filofax stal nezbytným doplňkem a symbolem nejen pro mladé lidi a vyznavače módních trendů, ale i podnikatele a ty, kteří hodně cestují. Osobní diář Filofax se proměnil z jednoduchého deníku a zápisníku s volnými listy na nepostradatelný diář a designovou ikonu, která přetrvává dodnes.

Koncem dvacátého století se značka zaměřila také na studenty, kterým svými diáři, zápisníky a dalšími doplňky usnadňovala studium. Zároveň se oblíbenost produktů Filofax velmi rychle šířila do dalších zemí Evropy, USA i Asie. V roce 1995 bylo dokonce značce Filofax uděleno „Královské ocenění“ za úspěšný export na zámořské trhy. Nyní jsou diáře dostupné ve více než 40 zemích světa, v nichž jsou už pevně zavedené jako tradiční položka každého dobrého papírnictví. 

Během posledních let Filofax stále navazuje na tradici, neopomíjí ale ani současné trendy a potřeby svých uživatelů. Diáře, kalendáře a zápisníky podléhají mnoha inovacím a ze široké nabídky si vybere opravdu každý – od klasických diářů v casual stylu po pestrobarevné módní kolekce a hravé příslušenství i doplňky.

Filofax pro dobrou věc

V České republice je z limitované edice Centennial k dispozici kromě jiných čísel také několik velice exkluzivních. Diáře s těmito exkluzivními čísly bude možné zakoupit exkluzivně pouze na e-shopu Filofax.cz a výtěžek z prodeje těchto diářů poputuje na dobrou věc. České zastoupení značky Filofax se rozhodlo věnovat celou utrženou částku nadaci Konto Bariéry.

Oficiální distributor pro ČR:

Václav Čížek s.r.o.
prodej@vaclav-cizek.cz
+420 255 734 111
www.filofax.cz