Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Zhmotnění dobré energie

Značka Yello působí na českém trhu jako alternativní dodavatel energií již dvanáctým rokem. Za jejím vznikem stála touha změnit stávající způsob poskytování elektřiny a zemního plynu domácnostem a firmám. Služby značky aktuálně využívá přes 60 tisíc zákazníků, o které se stará tým 40 specialistů. V rozhovoru s Michalem Kuligem, generálním ředitelem společnosti, se ponoříme hlouběji do světa Yello a zjistíme, co je dělá jedinečnými.

Pane Kuligu, Yello působí na českém trhu již 12 let. Co vedlo k jeho založení a jaká byla vaše vize?

Vize Yello byla od samého počátku jasná, změnit zastaralý přístup v dodávce energií pro domácnosti a firmy. Inspirovali jsme se v konceptu Yello Strom z Německa, kde tato značka funguje s velkým úspěchem již od roku 1999. Chtěli jsme nabídnout jednoduché, transparentní a férové služby, které by kladly důraz na spokojenost zákazníků. To se nám daří, jelikož Yello se etablovalo v první desítce nejznámějších značek dodavatelů energií v ČR a mezi alternativními dodavateli figuruje na třetím místě.

Co odlišuje Yello od konkurence? Jaké benefity přinášíte zákazníkům?

Yello se vyznačuje hned několika klíčovými rysy. Za prvé, klademe důraz na on-line prostředí a snadnou komunikaci. Naši zákazníci si vše mohou zařídit z pohodlí domova, ať už na webu nebo přes infolinku. Snažíme se nakupovat s předstihem, ale vždy tak, abychom i v případě klesajících cen promítli slevy zákazníkům. Dále dbáme na etické principy a transparentnost. Odmítáme nejasné smluvní podmínky a skryté poplatky.

Jste i členy asociace nezávislých dodavatelů. Co vám to přináší?

Je to tak. Do asociace jsme vstoupili v roce 2015, protože i ona se zaměřuje na kultivaci trhu s energiemi v Česku, což je v naší DNA. Snažíme se přistupovat férově k našim zákazníkům a takovýto přístup požadujeme i od našich partnerů. Naše dobrá energie pomáhá lidem vrhnout světlo na problematické smlouvy s dodavateli, kteří nabízejí energie za nejasných, někdy až temných podmínek. Proto pečlivě prověřujeme partnery, se kterými spolupracujeme. Asociace toto dokonale splňuje.

Jak se Yello vyrovnává s výzvami na trhu s energiemi, které je v posledních letech poměrně turbulentní?

Flexibilita je pro nás klíčová. Neustále sledujeme dění na trhu a reagujeme na něj úpravami obchodní strategie a produktů. Naše silné zázemí v podobě dceřiné společnosti Pražské energetiky nám umožňuje čerpat z jejich technického know-how a neustále inovovat naše služby.

A co nabízíte v případě přímých služeb?

Jde hned o několik věcí. Již několikátým rokem například prostřednictvím speciálního tarifu za elektřinu a výhodné ceny přenosné klimatizace – případně díky jejímu pořízení na splátky bez navýšení – si mohou domácnosti po dobu dvou let užívat garantovanou férovou cenu elektřiny za kilowatthodinu a přitom si dopřát komfortní teplotu podle potřeby. Služba Yello Chládek totiž v létě chladí a v zimě topí. Rovněž nabízíme produkt Yello Férová baterie, který umožňuje domácnostem částečně akumulovat vlastní vyrobenou zelenou energii z fotovoltaických panelů. A konečně, Yello není jen dodavatel energií, ale i partner. Snažíme se aktivně budovat komunitu, podporujeme regionální akce a nabízíme bonusové programy, jako je Yello Active pro rodinné výlety.

Když jste zmínil regiony, můžete být konkrétnější?

Neustále je tvoříme, a tak zákazníkům přinášíme nové výhody. Podepsání smlouvy neznamená, že se o zákazníky přestaneme starat, ba naopak. Vždy hledáme způsob, jak jim dodat, co očekávají. To je i důvod, proč za nimi vyrážíme do regionů. Účastníme se i různých akcí, například jako jeho partner se s nimi už několik let potkáváme na kulturním festivalu Hrady CZ. Byli jsme partnerem projektu Dynafit second life, ve kterém jsme pomohli nastartovat podporu skialpinismu u českých středoškoláků. Navíc jsme partnery i filmové produkce. Právě teď se chystá premiéra o legendární kapele Tata Bojs a my jsme hlavní partnerem tohoto dokumentu. Kapela je ikonou české hudby a sdílí s námi hodnoty, jako je kreativita, inovace a vášeň pro všechno. Rovněž jsme spolupracovali s hudební skupinou Yellow Sisters a podpořili jsme třeba i poděbradský festival Soundtrack. Většinou hrdě podporujeme regionálně významné eventy nebo akce spojené se žlutou barvou. Musí to být zkrátka Yello! Nechceme jít do tuctových produkčních věcí, protože v Yello máme historii dělání věcí tak trochu jinak. Zároveň se zaměřujeme na komunity, a to v nejširším slova smyslu.

Co chystáte pro Yello v budoucnu? Jaké jsou vaše další plány a cíle?

Do budoucna se zaměříme na další rozšiřování nabídky služeb a produktů, které našim zákazníkům pomohou šetřit energie a žít zodpovědněji. Chceme posilovat i komunitu Yello a stát se ještě větším symbolem dobré energie. Plánujeme také investovat do chytrých technologií a inovací v oblasti komunitní energetiky. Přestože do sdílení energie jako dodavatelé nezasahujeme přímo, týká se nás. Kromě toho zde můžeme vystupovat v roli facilitátorů. To znamená, že můžeme zprostředkovat propojení mezi aktivními výrobci a spotřebiteli energie. Zájemci o využití komunitní energie se tak na nás mohou kdykoliv obrátit a my jim s dalšími kroky pomůžeme.

www.yello.cz