Zhmotnění dobré energie

Značka Yello působí na českém trhu jako alternativní dodavatel energií již dvanáctým rokem. Za jejím vznikem stála touha změnit stávající způsob poskytování elektřiny a zemního plynu domácnostem a firmám. Služby značky aktuálně využívá přes 60 tisíc zákazníků, o které se stará tým 40 specialistů. V rozhovoru s Michalem Kuligem, generálním ředitelem společnosti, se ponoříme hlouběji do světa Yello a zjistíme, co je dělá jedinečnými.

Pane Kuligu, Yello působí na českém trhu již 12 let. Co vedlo k jeho založení a jaká byla vaše vize?

Vize Yello byla od samého počátku jasná, změnit zastaralý přístup v dodávce energií pro domácnosti a firmy. Inspirovali jsme se v konceptu Yello Strom z Německa, kde tato značka funguje s velkým úspěchem již od roku 1999. Chtěli jsme nabídnout jednoduché, transparentní a férové služby, které by kladly důraz na spokojenost zákazníků. To se nám daří, jelikož Yello se etablovalo v první desítce nejznámějších značek dodavatelů energií v ČR a mezi alternativními dodavateli figuruje na třetím místě.

Co odlišuje Yello od konkurence? Jaké benefity přinášíte zákazníkům?

Yello se vyznačuje hned několika klíčovými rysy. Za prvé, klademe důraz na on-line prostředí a snadnou komunikaci. Naši zákazníci si vše mohou zařídit z pohodlí domova, ať už na webu nebo přes infolinku. Snažíme se nakupovat s předstihem, ale vždy tak, abychom i v případě klesajících cen promítli slevy zákazníkům. Dále dbáme na etické principy a transparentnost. Odmítáme nejasné smluvní podmínky a skryté poplatky.

Jste i členy asociace nezávislých dodavatelů. Co vám to přináší?

Je to tak. Do asociace jsme vstoupili v roce 2015, protože i ona se zaměřuje na kultivaci trhu s energiemi v Česku, což je v naší DNA. Snažíme se přistupovat férově k našim zákazníkům a takovýto přístup požadujeme i od našich partnerů. Naše dobrá energie pomáhá lidem vrhnout světlo na problematické smlouvy s dodavateli, kteří nabízejí energie za nejasných, někdy až temných podmínek. Proto pečlivě prověřujeme partnery, se kterými spolupracujeme. Asociace toto dokonale splňuje.

Jak se Yello vyrovnává s výzvami na trhu s energiemi, které je v posledních letech poměrně turbulentní?

Flexibilita je pro nás klíčová. Neustále sledujeme dění na trhu a reagujeme na něj úpravami obchodní strategie a produktů. Naše silné zázemí v podobě dceřiné společnosti Pražské energetiky nám umožňuje čerpat z jejich technického know-how a neustále inovovat naše služby.

A co nabízíte v případě přímých služeb?

Jde hned o několik věcí. Již několikátým rokem například prostřednictvím speciálního tarifu za elektřinu a výhodné ceny přenosné klimatizace – případně díky jejímu pořízení na splátky bez navýšení – si mohou domácnosti po dobu dvou let užívat garantovanou férovou cenu elektřiny za kilowatthodinu a přitom si dopřát komfortní teplotu podle potřeby. Služba Yello Chládek totiž v létě chladí a v zimě topí. Rovněž nabízíme produkt Yello Férová baterie, který umožňuje domácnostem částečně akumulovat vlastní vyrobenou zelenou energii z fotovoltaických panelů. A konečně, Yello není jen dodavatel energií, ale i partner. Snažíme se aktivně budovat komunitu, podporujeme regionální akce a nabízíme bonusové programy, jako je Yello Active pro rodinné výlety.

Když jste zmínil regiony, můžete být konkrétnější?

Neustále je tvoříme, a tak zákazníkům přinášíme nové výhody. Podepsání smlouvy neznamená, že se o zákazníky přestaneme starat, ba naopak. Vždy hledáme způsob, jak jim dodat, co očekávají. To je i důvod, proč za nimi vyrážíme do regionů. Účastníme se i různých akcí, například jako jeho partner se s nimi už několik let potkáváme na kulturním festivalu Hrady CZ. Byli jsme partnerem projektu Dynafit second life, ve kterém jsme pomohli nastartovat podporu skialpinismu u českých středoškoláků. Navíc jsme partnery i filmové produkce. Právě teď se chystá premiéra o legendární kapele Tata Bojs a my jsme hlavní partnerem tohoto dokumentu. Kapela je ikonou české hudby a sdílí s námi hodnoty, jako je kreativita, inovace a vášeň pro všechno. Rovněž jsme spolupracovali s hudební skupinou Yellow Sisters a podpořili jsme třeba i poděbradský festival Soundtrack. Většinou hrdě podporujeme regionálně významné eventy nebo akce spojené se žlutou barvou. Musí to být zkrátka Yello! Nechceme jít do tuctových produkčních věcí, protože v Yello máme historii dělání věcí tak trochu jinak. Zároveň se zaměřujeme na komunity, a to v nejširším slova smyslu.

Co chystáte pro Yello v budoucnu? Jaké jsou vaše další plány a cíle?

Do budoucna se zaměříme na další rozšiřování nabídky služeb a produktů, které našim zákazníkům pomohou šetřit energie a žít zodpovědněji. Chceme posilovat i komunitu Yello a stát se ještě větším symbolem dobré energie. Plánujeme také investovat do chytrých technologií a inovací v oblasti komunitní energetiky. Přestože do sdílení energie jako dodavatelé nezasahujeme přímo, týká se nás. Kromě toho zde můžeme vystupovat v roli facilitátorů. To znamená, že můžeme zprostředkovat propojení mezi aktivními výrobci a spotřebiteli energie. Zájemci o využití komunitní energie se tak na nás mohou kdykoliv obrátit a my jim s dalšími kroky pomůžeme.

www.yello.cz