Začátek nové éry pod názvem Future is Local

Vědomé udržitelné nákupy a podpora téměř třiceti českých i slovenských značek? Jedinečný udržitelný concept store nesoucí název Future is Local otevřel na Terminálu 2 pražského letiště Václava Havla Praha.

Nechte se vtáhnout do atmosféry unikátního designové prostoru, kde se přírodní dřevo snoubí s recyklovanými materiály a díky spoustě živých rostlin se vám tady bude dobře dýchat. Z lásky k místnímu a s úctou k udržitelnosti se zrodil projekt v hlavách českého vedení Lagardère Duty Free, která je součástí skupiny Lagardère Travel Retail. Jde o ojedinělý koncept i v globálním měřítku.
Future is Local je místo, kde rezonuje udržitelnost i etické hodnoty – kvalitní materiály a poctivé řemeslo s důrazem na nejmenší detail, dědictví a tradice, na které můžeme být právem hrdí a lokální a udržitelná výroba, ohleduplná k životnímu prostředí i komunitě. Nepřekvapí vás tak, že těmto aspektům odpovídá nejen sortiment, ale i celý koncept a konstrukce obchodu. Design interiéru vznikal pod taktovkou nynějších i bývalých studentů Mendelovy univerzity v Brně. Vše s ohledem na minimalizaci dopadů na životní prostředí, na čemž pracovali s odborníky daných odvětví. Veškeré vybavení vyrobila místní firma – z udržitelných, recyklovaných a repasovaných materiálů, mezi nimiž jsou recyklované dřevo nebo vinylové podlahy z PET lahví. Již nyní je myšleno i na možnost recyklace všech použitých materiálů do budoucna.

V lokálním zboží je budoucnost

„Myšlenka, na níž jsme celý koncept vystavěli, je jasná: budoucnost je v lokálních zdrojích (zboží, službách, materiálu a hlavně lidech). Ve Future is Local věříme v místní výrobu a poctivé řemeslo, naše dědictví a tradici. Podle toho si také vybíráme naše dodavatele,“ vysvětluje Richard Procházka, CEO společnosti Lagardère Travel Retail Česká Republika. „Veškeré zboží pochází výhradně od českých a slovenských značek, které vyrábí z kvalitních materiálů, udržitelným způsobem, s ohledem na životní prostředí a společnost. Celý sortiment je navíc prezentován v příjemném eco-designu, kde si můžete odpočinout a potěšit smysly.“
Široký sortiment je pro snazší orientaci rozdělen do tří částí – Slow Fashion, Clean Beauty a Dárkové předměty. Pojí je sdílené hodnoty bez kompromisů i unikátní příběh každé značky. S příběhem všech lokálních značek se mohou cestující seznámit pomocí QR kódu umístěného u polic, věšáků a vitrín jednotlivých dodavatelů. Kdo je načte svým chytrým telefonem, případě tabletem, který v prodejně rádi zapůjčí, bude přesměrován na web s detaily o každém výrobci, jeho nabídce a hodnotách. Žádná značka není anonymní, právě naopak. „Future is Local je obchod určený všem, kteří chtějí vědět více a záleží jim na tom, kde, co a jak nakupují a koho tím podpoří. Transparentnost a informovanost jsou neoddělitelnou součástí udržitelnosti,“ doplňuje Richard Procházka.

www.futureislocal.cz