Vysočina Tourism má za sebou svou nejúspěšnější kampaň

Vysočina Tourism naslouchá turistům a reaguje na jejich potřeby . V tomto roce lákala turisty na UNESCO a další památky. V rámci kampaně „Vychutnej si přítomnost na Vysočině“ byla Vysočina představena jako místo vhodné pro letní dovolenou. Na základě požadavků turistů a jejich vyhodnocení vznikla také vedlejší kampaň s názvem „Netradiční ubytování“, která zaznamenala dosud nejlepší výsledky v rámci všech kampaní Vysočina Tourism. Jaké to jsou výsledky? Výsledky v čem konkrétně?

„Rozhodli jsme se představit Vysočinu jako kraj ideální ke strávení dovolené. Zaměřili jsme se proto na památky, které mohou turisté na Vysočině najít. Patří mezi ně především památky UNESCO, pro které byl rok 2022 velice důležitý – Telč slavila výročí zápisu na seznam UNESCO a uběhlo 300 let od vysvěcení Poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře. Turisty jsme ovšem lákali i na ostatní památky, např. na hrady Lipnice, Kámen nebo Roštejn. V průběhu kampaně jsme také reagovali na zájem turistů o návštěvy zřícenin, vyjížďky na koních a netradiční ubytování,“ řekla Oľga Königová, ředitelka Vysočina Tourism.

Kampaň probíhala především v online prostředí. Kromě sociálních sítí Facebook a Instagram se objevila také v podobě dvou PR článků na portále prozeny.cz a jako nativní inzerce na Seznamu. Na vybrané kraje (středočeský, jihočeský a jihomoravský) zacílila inzerce na portálu idos.cz. Pouze na Facebooku a Instagramu oslovila kampaň přes 1 350 000 lidí. Přidáme-li k tomu Slovensko, na které se v rámci kampaně také cílilo, je výsledný počet téměř 2 430 000 oslovených. Komunikace ovšem probíhala i offline, a to v metru a formou článků v magazínech Apetit, Moje země, Turista a na Slovensku v deníku SME.

Současně s hlavní kampaní „Vychutnej si přítomnost na Vysočině“ běžela menší kampaň „Netradiční ubytování“, která reagovala na vzrůstající zájem návštěvníků. Propagace byla zaměřena na zajímavá a netradiční místa na Vysočině, jakými jsou tzv. Treehouse, tedy domy na stromě, glampingové chaty, vodní domky atp. Kampaň probíhala na sociálních sítích Facebook a Instagram. Osloveno bylo na 97 000 lidí, čímž kampaň zaznamenala v rámci všech dosavadních kampaní nejlepší výsledky.

„Všechny tyto aktivity se odrazily i na datech statistického úřadu. Vysočina za 1. a 2. kvartál roku 2022 co do počtu příjezdů předstihla čísla z doby předkoronavirové. Sice se jedná jen o 0,17 %, ale s ohledem na celkový průměrný počet příjezdů za Českou republiku, kdy toto číslo bylo v minusové hodnotě -8,6 %, je to krásný výsledek. Další z ukazatelů, které naše příspěvková organizace dlouhodobě sleduje, je počet přenocování v destinaci. Vysočina oproti roku 2019 opět stoupla do kladných čísel, a to o 1,45 %,“ doplňuje ředitelka příspěvkové organizace Kraje Vysočina.