Zleva: Matyáš Zieris (VERmedia), Douglas Kaufman (Face Place), Věra Vlčková (VERmedia), Simona Rydlová (simyoga.cz), Soňa Mrázová (bokem.cz), Zlata Hrudková (influencer)
Jak to celé začalo
Online marketingová agentura VERmedia vedená zakladatelkou Věrou Vlčkovou vznikla po její marketingové činnosti pro italské firmy, které chtěly působit v Čechách. „Práce s Italy je vždy výzva, ale díky této zkušenosti není pro nás žádná výzva taková, aby se nedala zvládnout, ” říká Věra Vlčková. Poté také pár let působila v pražské marketingové agentuře, kde pracovala s velkými korporáty, naučila se pracovat metodou Scrum a získala mnoho cenných zkušeností a přátel.
„Již v té době mi bylo jasné, že velké korporáty nejsou cesta, která by mě naplňovala. Tato práce mi ovšem dala a naučila mě hodně. Baví mě poznávat klienta a jeho produkt / službu a vytvářet funkční marketingové strategie, které jsou základem všeho. Následně se postaví tým, který bude vše pro klienta realizovat a strategii tak rozvíjet. Ráda sleduji naši společnou cestu s klientem, jak se posouvá dopředu a jeho byznys se rozrůstá. V tomto ohledu, ale musíme vždy také velmi střízlivě vyhodnotit, kdy tam reálně cesta je a kdy ne. Svoboda a transparentnost jsou základním stavebním kamenem VERmedia,“ popisuje Věra Vlčková svou cestu.
Od roku 2013 dodnes
Věra Vlčková a následně VERmedia fungovala a víceméně stále funguje na doporučení a firmy je oslovují sami.
„Vše, co učíme klienty, jsme neměli, směje se zakladatelka VERmedia, »ani webovky!« Znáte to o té kovářově kobyle…
Teď už naštěstí máme webové stránky, které na začátku roku 2023 budou v novém vizuálu. Dokonce jsme v tomto roce postavili i obchodní tým a posuneme tak agenturu opět o nějaký kus dál.
Za poslední roky jsme podstatně rozšířili tým (a tím také služby), dokonce se nám v týmu už narodilo první miminko a stále fungujeme na přátelské a rodinné úrovni. Vztahy a dobrá nálada jsou pro mě velmi důležité a každý den jsem vděčná za lidi, kteří s námi pracují.“
Klienta chceme dobře znát
„Pokud si lidsky s klientem nesedneme, nesouzníme s projektem, značkou, nejdeme do toho,“ vysvětluje spolupráci s klienty Věra Vlčková. „Bylo by to od nás nezodpovědné. Zaměřujeme se na strategie, protože máme praxí ověřeno, že bez dobré strategie nikdy není možné vytěžit maximum. Neradi děláme reklamu jen na jednom nástroji. VERmedia chce budovat dlouhodobě udržitelné značky na základě znalosti a dobrých vztahů s klienty. Klienta se snažíme vždy edukovat tak, aby rozuměl, čeho jsme s jeho značkou dosáhli a jak mu marketing pomohl v posunutí se blíže k cíli. Máme klienty, kteří s námi každý rok zdvojnásobují obrat. Naši klienti jsou z různých oborů, odvětví a zaměření. Od skin care clinic, přes Kuntshalle galerii v Praze až po e-shop s péřovými zavinovačkami nebo šperky.“
Rychlá a srozumitelná pomoc
VERmedia si uvědomuje, že občas v podnikání není zbytí a je nutné co nejrychleji zalepit nějakou díru. Proto nabízí pomocnou ruku v oblastech jako jsou webové stránky, marketingová komunikace, komunikační strategie, vizuální identita a nové logo, sociální sítě, webová analytika, content marketing, online marketing či jiná reklama. Na základě rychlé a srozumitelné komunikace vám pomůže odbavit přesně to, co nejvíce hoří. I přes toto ale má VERmedia raději řešení dávající smysl z dlouhodobého hlediska. Někdy je lepší zvolnit a připravit strategii, která se dívá do budoucnosti a bere v potaz mnoho dílčích vstupů. Taková práce se pak dokáže mnohonásobně zúročit a v dlouhodobém horizontu může přinést mnoho zralých a šťavnatých plodů.
V posledních letech se také zaměřuje na influencer marketing a spolupracuje s velkými i menšími influencery. „V tomto případě rádi tvoříme i velké kampaně pro větší firmy. Za velmi povedené bychom zmínili například Starbucks Chilled Coffee, Fielmann, Face Place nebo Remington. Je to trend, který se zde bude držet ještě pár let.“
Komplexní a strategická řešení
„V současné době jsou marketingové rozpočty stále ořezané (od doby Covidu), ale vždy je možné najít cestu,“ říká Věra Vlčková. „Investice do strategie je jednou z nejlepších investic, co firma může udělat. Při přípravě marketingové strategie a při podrobných analýzách, které klientům na začátku děláme, se úplně nejlépe seznámíme se značkou. Začíná to vždy vyzpovídáním majitele, pak poznáváme produkty a děláme rešerše trhu a jejich stávajících aktivit. Rozklíčujeme konkurenci, problémy klienta uvnitř, co řeší jeho lidi. Určíme také archetyp značky, to totiž hodně pomáhá v nasměrování další komunikace brandu. Vyjmenujeme klientovi i známé značky stejného archetypu, aby si uvědomil, jak má vystupovat navenek. Klient se musí s archetypem ztotožnit a pak se snadno naučí, jak vést marketingovou komunikaci. Musí především vědět, kdo je jeho zákazník a jak k němu hovořit. Určujeme také tonalitu komunikace, která je často opomíjeným prvkem značky, jež výrazně přispívá k zapamatování nebo odlišení od konkurence. Jde o to, jakým tónem značka mluví, píše, působí. Aby značka působila profi, musí vystupovat jednotně, kamkoli přijde.
Analyzujeme zkrátka co funguje, děláme SWOT analýzu a snažíme se co nejpřesněji vydefinovat cíl. Pak určíme nástroje, protože když víme, co je cílová skupina, víme, kde se nachází a pomocí jakých nástrojů s ní lze komunikovat. A pak už navrhujeme a vytváříme on-line kampaně. Většina hezkých vztahů s našimi klienty začala právě marketingovou strategií,“ zakončuje svůj výklad Věra Vlčková.
VERmerch – merch, který pobaví nejen markeťáky
Z dalších svých mnoha aktivit nám aktivní Věra Vlčková prozradila VERmerch: „Budujeme strategie, vztahy, komunikaci na sociálních sítích, on-line marketing…, ale chtěli jsme mít také něco, co lze dát člověku do ruky, na co si může sáhnout. A tak vznikl náš vlastní brand VERmerch. Milujeme kávu, milujeme srandu a milujeme zápisky. Vtipné marketingové hlášky jsou u nás téměř na každodenním pořádku, a proto jsme to všechno zhmotnili do jednoho projektu. S vlastními produkty začínáme postupně. Každý měsíc přidáme novinku s novou hláškou podle toho, co vtipného zrovna zažijeme na našich schůzkách nebo co se nám přihodí.
Tenhle super merch není určen pouze pro markeťáky, ale pro všechny, kteří berou věci s humorem a drží u toho hrnek skvělého kafe. Vše je navrženo, vyrobeno a vytisknuto v Čechách ve spolupráci se Slovenskem.“
V roce 2021 se tento merch rozšířil také o autorské ponožky a čepice. Tento rok přidáme zimní čepice v limitované kolekci na podporu Armády Spásy. Již třetím rokem podporujeme krásný projekt Nocleženka a vytváříme speciální edice, ze kterých jde podstatná část výdělku právě tímto směrem. „Projekt Nocleženka podporuji od jejího vzniku a nic mi neudělalo větší radost, než se na tom podílet touto cestou,“ říká Věra Vlčková a dodává: „Nový merch vyjde na konci listopadu.“