VOONO: Česká značka přírodní vlasové kosmetiky a jednička na trhu s henna barvami

Z malé české firmy až po úspěšný koncept franšízy

VOONO je česká značka přírodní vlasové kosmetiky, která se primárně zaměřuje na prodej 100% produktů bez chemie, které jsou určené pro vlasy a vlasovou pokožku. Veškerý sortiment je bio, eko, vegan, vegetarian a cruelty free. Část sortimentu je zero waste, tedy bez přebytečného obalu. Aktuálně existují dvě franšízová kadeřnictví, kde se využívají výhradně VOONO produkty, a to v České republice a na Slovensku. Vedle toho používají produkty soukromí kadeřníci, profesionální salony a koupíte je v různých bezobalových prodejnách a eko obchodech.

Před pěti lety založila Kateřina Geršlová značku VOONO, která vyrábí rostlinné barvy na vlasy. Firma prvním rokem expandovala na první pozice v oblasti prvního barvení a stala se tak populární nejen v České republice. Kateřina velmi ráda pomáhá lidem, aby měli zdravější tělo a mohli tak dosáhnout lepšího zdravotního stavu i krásy.
„VOONO mise je pomáhat lidem v oblasti těla a zdraví. Věříme, že přebytečná nevhodná chemie v produktech může způsobit zdravotní potíže. Věříme v jednoduchost,“ říká majitelka. „Dalším rokem nás čeká trojnásobné množství produktů a otevření nových franšíz v oblasti přírodního barvení vlasů. Věříme, že ekologické barvení vlasů je budoucnost. Každý, kdo přijde k nám pod ruce, má zdravější a krásnější vlasy. Takto zůstává našim zákazníkem a poté přivede svou rodinu i přátele. Když jsme začínali, nečekali jsme, že budeme tak oblíbení.”
Značka VOONO se v roce 2019 stala nejprodávanějšími přírodními barvami na vlasy v České republice i na Slovensku, tuto pozici si drží dodnes. Celý tým denně pracuje na tom, aby to tak bylo i nadále.
V dalších brzkých letech se bude VOONO soustředit na rozšiřování franšíz a nových produktů, které nejsou jenom čisté, ale i funkční. Zároveň chystá expandování na další trhy, které jsou pro značku atraktivní.

Malé nahlédnutí do procesu přírodní vlasové kosmetiky

„Začali jsme s henna barvami na vlasy, které díky své kvalitě jsou také stále bestseller a hlavním produktem VOONO,“ ohlíží se za začátky zakladatelka a majitelka. „Neustále ale rozšiřujeme portfolio produktů a tím také značku.
Vždy, když vymyslíme nový produkt, proces výroby, tak dotažení k dokonalosti (nejlepší možné složení, testování atd.) může trvat i rok. A to je pouze první krok. Každý produkt musí splňovat přísné normy, projít oficiálním testováním a povolením prodeje na evropském trhu. Procesy v kosmetickém segmentu jsou samy o sobě náročné a v bio / eko dvojnásobně,“ uvádí Kateřina. „Posledním krokem před uvedením na trh, a tím nejpříjemnějším, je následný výběr obalu, designu a realizace propagačních materiálů.
Vyrobit přírodní vlasovou péči není tak jednoduché, probíhá spousta testování, schvalování, plánování. Ale tím, že nás to velmi naplňuje, tak se necítíme žádnou bariérou dotčeni ani zastaveni.“

Úspěch má i svá úskalí

„Někteří se potýkají s problémy, že neví, jak prodávat. My do dnešního dne řešíme jiný problém – nedostatek zásob. Jakmile naskladníme vždy od minula větší množství zboží, pokaždé to nestačí. Takže naší největší bariérou je, že nám zákazníci vyberou všechno zboží dřív, než stihneme vyrobit nové. Člověk si řekne, to je skvělé, ale zkuste sedět v kanceláři a omlouvat se, že zboží zase došlo, i když jste si byli jisti, že tentokrát jste se dobře zásobili.
Za ty roky se nám ovšem daří tento problém eliminovat a uspokojovat tak poptávku B2C i B2B zákazníků. Po pandemii byla dynamika trhu velmi nestabilní a bylo velmi těžké predikovat silné a slabší měsíce, naštěstí se to již vrací pomalu do “normálu”“.

Jak jsme začali s franšízou

„Naše první franšíza byl tak trochu pilotní projekt. V prvních měsících probíhala rekonstrukce a už tehdy bez reklamy nám denně volali lidé, kdy bude otevřené kadeřnictví a že se o něm někde doslechli. Když jsme jim řekli, že bude v Brně, tak ani to jim nevadilo a že prý pojedou rádi s kamarádkou vlakem přes celou ČR. Takové telefonáty jsme měli měsíce, než jsme otevřeli. Salón frčí v plné kapacitě a budeme muset přejít do většího prostoru. Když jsme se ptali dalších franšízantů, odkud nás znají, řekli, že se jezdili do Brna stříhat a barvit.
A tak jsme byli osloveni další majitelkou franšízy, která je již téměř rok otevřena v Bratislavě.
Z dalších plánovaných franšíz můžeme zatím jen prozradit, že se chystá v evropském přímořském státě.

„Pandemie nám pomohla se ještě více rozšířit. Lidé začali více přemýšlet nad tím, co na sebe a do sebe dávají. Barvit se ekologicky má spoustu výhod, nejen že vaše tělo vám poděkuje, ale i peněženka a planeta,“ říká závěrem majitelka – Kateřina Geršlová.

Podívejte se na aktuální franšízy na kadernictvi.voono.cz a kadernictvo.voono.sk! Jestli vás tato obchodní příležitost zajímá více nebo se chcete stát B2B partnerem, stačí napsat na spoluprace@voono.cz!

VOONO | NATURAL HAIR PRODUCTS
www.voono.cz | www.voono.sk
info@voono.cz
Kontakt pro B2B partnery a franšízy:
spoluprace@voono.cz

 

Komplexní on-line marketing pro VOONO

Spolupráce VOONO a VERmedia

Agentura VERmedia úspěšně spolupracuje se značkou VOONO už téměř 4 roky. Během těchto let společně firmy zvládly pandemii COVID, problémy s dodávkami zboží nebo například vznik konkurenčních značek. Díky profesionální práci, více než splněným ročním cílům a osobnímu přístupu agentury se ze startupové značky VOONO stal přední výrobce přírodních barev na vlasy a z VERmedia její cenný partner.

Case study zpracovala: Karolína Jarošová, Account Manager VERmedia

Cíle a požadavky klienta

 zadáním byla komplexní marketingová strategie pro B2B a B2C trh a její následná aplikace včetně upevňování důležité pozice na českém a slovenském trhu a kontinuálním navyšováním obratů
 budování love brandu
 edukace široké i odborné veřejnosti v oblasti přírodní vlasové kosmetiky a jejího používání
 rozšíření povědomí o henně, vyvracení rozšířených mýtů ohledně přírodního barvení
 získávání zákazníků i mimo primární cílovou skupinu (eko, bio, vegan, zero waste)

Realizace

V rámci spolupráce realizujeme následující kroky:
1. Marketingová strategie: Každý rok dochází k aktualizaci marketingové strategie vzhledem k novinkám značky, změnám v online i offline světě a dynamice trhu. Každý kvartál se vypracovává podrobná marketingová strategie včetně témat, slevových akcí a dalších aktivit na straně agentury a klienta s ohledem na danou sezónnost.
2. Obsah na sociálních sítích: Pravidelný obsah na Facebooku a Instagramu, kde uživatelé získávají informaci o slevových akcích, novinkách nebo se vzdělávají v oblasti přírodního barvení. V obsahu také najdou odpovědi na své otázky nebo se mohou aktivně zapojit do diskuzí pomocí komentářů. Zároveň je zde kladen důraz na profesionální a rychlý community management, který je zároveň důležitým pilířem při budování důvěry u zákazníků.
3. Ads | Facebook, Instagram, Google, Sklik: Díky správnému cílení, remarketingu a neustálému zvyšování rozpočtu z jednotlivých kanálů budujeme silné prodejní i brandové zdroje návštěv a konverzí.
4. Newsletter: Podrobná práce s kontakty a jejich segmentací, e-mail marketing strategie, realizace kampaní pro B2B a B2C zákazníky.
5. Automatizované newslettery: Díky detailnímu nastavení a rozsáhlé segmentaci odběratelů využíváme tento nástroj jako efektivní připomenutí se zákazníkům. Databáze se také díky automatizaci snižuje, klient tak platí pouze za relevantní uživatelé, zvyšuje se tak míra kliknutí a také celkový obrat.
6. Blogové články: Slouží k edukaci široké veřejnosti, vychází v pravidelném týdenním intervalu a uživatelé si tak pravidelně, každou neděli, přichází přečíst nový článek. Díky SEO, interním odkazům a vhodné tonalitě jsou zároveň skvělým prodejním nástrojem značky.

Výsledky

Díky naší ucelené marketingové strategii a komplexnímu on-line marketingu se nám na projektu podařilo mezi lety 2020 – 2023:
 Zvýšení obratu:
Meziroční navyšování obratu o téměř 50 %
 Zvýšení počtu nákupů:
Navýšení počtu nákupů o 38 %
 Expandování značky na slovenský trh:
Meziroční navyšování obratu o 20 %.
 Zvýšení obratu z blogových článků:
Navýšení o 4 100 % Zvýšení obratu z newsletterů: Navýšení o 516 %
 Zvýšení obratu z Google Ads:
Navýšení o 127 %
 Zvýšení dosahu a engagementu na Facebooku:
Zvýšení o 100 %
 Zvýšení dosahu a engagementu na Instagramu:
Zvýšení o 100 %

Závěr

Spolupráce s naší marketingovou agenturou přispěla k rozšíření sortimentu značky, kdy se aktuálně specializuje na výrobu šampuků, tuhých šamponů a dalších zero waste produktů. E-shop se rozšířil o další barevné odstíny a další produkty, jako je čepice pro urychlení barvení, která je šitá v České republice výhradně pro značku VOONO. Naše marketingová agentura se stará zároveň o sociální sítě kadeřnictví VOONO v Bratislavě (@kadernictvo_voono_bratislava), a to od samotného začátku. Díky této synergii zůstávají všechny podniky a e-shop v jednotném stylu a tonalitě, i v případě rozdílného trhu. V případě rozšíření značky o další frančízy se VERmedia ujme i dalších kadeřnictví, aby byla zachována jednotnost a úroveň značky.

Zajímavé body

 VOONO se stalo nejprodávanější v oblasti přírodních barev na vlasy v České republice i na Slovensku
 díky efektivní marketingové strategii, její kontinuální implementaci a Scrum se nám daří splňovat veškeré stanovené cíle
 za všechny roky spolupráce na projektu působí stejný copywriter, který si osvojil jedinečné znalosti tématu (problematiky cílové skupiny) a stal se tak vlastně členem týmu VOONO, stejně tak jako celá agentura je součástí značky VOONO a naším cenným partnerem
 vztah mezi klientem a agenturou se stal tak cenným a vzácným, že mají společnou kancelář na Praze 1

Zajímavosti v číslech

 aktuální počet publikovaných blogových článků je 154 za necelé 4 roky spolupráce
 za celou spolupráci bylo nastaveno ve Facebook Ads téměř 200 kampaní a přes 300 jedinečných reklam
 historicky nejnižší cena za jedinečné kliknutí s cílením na specifickou cílovou skupinu byla 0,5 Kč
 ve Facebookové reklamě jsme proinvestovali několik milionů korun

VERmedia
www.vermedia.czinfo@vermedia.cz