Hlavním cílem soutěže Franchisa roku je popularizace franchisového způsobu podnikání. Soutěž chce cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Evropského kodexu etiky franchisingu. Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu (ČAF), která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franchisingu a jeho odborníky. Časopis Brands&Stories je každoročním mediálním partnerem soutěže.
Franchisor roku
Vítězem pátého ročníku v kategorii Franchisa roku se tak stal po absolvování osobní obhajoby před porotci soutěže český franchisový koncept CrossCafe.
CrossCafe je česká síť kaváren původem z Plzně, kde v roce 2007 byla otevřena první kavárna. Odtud se kavárny úspěšně rozrostly do celé České republiky. Dnes má značka Cross Cafe 24 kaváren v 11 českých městech.
Základem úspěchu je prémiová káva a lahodné produkty vlastní výroby. Ve většině kaváren si mohou zákazníci vybrat mezi naší tradiční směsí kávy CrossCafe Blend nebo výběrovou jednodruhovou kávou z rodinné italské pražírny.
Z další nabídky jsou to ručně vyráběné dorty a koláče, které vyrábí tým zkušených cukrářů dle vlastních receptů nebo denně čerstvě připravované sendviče s důrazem na kvalitu surovin. Každý den pracovníci CrossCafe naplňují heslo „Pro lepší den…“.
Díky úspěchu české značky CrossCafe pracovníci centrály poskytují znalosti a podporu v podnikání franchisantům, se kterými rozšiřují síť moderních kaváren CrossCafe.