Vítězové soutěže Franchisa roku

Na výroční členské schůzi České asociace franchisingu byly vyhlášeny výsledky soutěže Franchisa roku.
Držitelem titulu Franchisor roku se v letošním 5. ročníku stal koncept Cross Cafe. Vydobyl si rovněž v internetovém hlasování Cenu veřejnosti. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franchisingu, kterou uděluje Správní rada ČAF, obdržel U.S. Commercial Service| American Embassy.
Porota soutěže udělila i další ceny. Cenu úspěšný zahraniční franchisový koncept obdržel TAB Board. Úspěšný franchisový koncept řízený ženou přísluší projektu Systém asistovaného hubnutí, řízený paní Lenkou Náměstkovou. Ocenění původní čeká franchisová značka patří konceptu Solodoor a titulem mladý franchisor byl oceněn koncept Body express.

Hlavním cílem soutěže Franchisa roku je popularizace franchisového způsobu podnikání. Soutěž chce cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Evropského kodexu etiky franchisingu. Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu (ČAF), která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franchisingu a jeho odborníky. Časopis Brands&Stories je každoročním mediálním partnerem soutěže.

Franchisor roku

Vítězem pátého ročníku v kategorii Franchisa roku se tak stal po absolvování osobní obhajoby před porotci soutěže český franchisový koncept CrossCafe.

CrossCafe je česká síť kaváren původem z Plzně, kde v roce 2007 byla otevřena první kavárna. Odtud se kavárny úspěšně rozrostly do celé České republiky. Dnes má značka Cross Cafe 24 kaváren v 11 českých městech.
Základem úspěchu je prémiová káva a lahodné produkty vlastní výroby. Ve většině kaváren si mohou zákazníci vybrat mezi naší tradiční směsí kávy CrossCafe Blend nebo výběrovou jednodruhovou kávou z rodinné italské pražírny.
Z další nabídky jsou to ručně vyráběné dorty a koláče, které vyrábí tým zkušených cukrářů dle vlastních receptů nebo denně čerstvě připravované sendviče s důrazem na kvalitu surovin. Každý den pracovníci CrossCafe naplňují heslo „Pro lepší den…“.
Díky úspěchu české značky CrossCafe pracovníci centrály poskytují znalosti a podporu v podnikání franchisantům, se kterými rozšiřují síť moderních kaváren CrossCafe.

 

Na 2. místě se umístil franchisový koncept Poe – Poe

Koncept POE-POE je založen na kvalitních a čerstvých surovinách, ze kterých se přímo před zákazníkem připravují čerstvé produkty za velmi nízké ceny v čistém a moderním prostředí. Vysoký obrat spolu s minimálními dodavatelskými cenami a velkými zpětnými bonusy od dodavatelů pro celou síť vytvářejí z konceptu POE-POE velmi lukrativní byznys.
Koncept POE-POE má své dvě provozovny v Brně a Uherském Hradišti a 8 franchisových poboček v ČR.
Celý koncept je založen na produktech vlastní výroby za pomocí nejmodernější světové fast food technologie, která nám eliminuje lidský faktor. Ruční práce zaměstnanců je minimální, čímž je zaručena stálá kvalita produktu nezávislá na lidské šikovnosti. V konceptu POE-POE je promítnuta mnohaletá zkušenost v tomto oboru.

3. místo obsadil koncept Partners Market

Franchisa Partners market je unikátní podnikatelský koncept kamenné bankovní a poradenské pobočky. S 94 franšízami Partners market jsme dnes 7. nejsilnější síť bankovních poboček v Česku. Díky této velikosti máme perfektně zvládnutý recept na podnikatelsky úspěšnou pobočku. Vizí společnosti je více jak 200 Partners marketů po celé republice tak, aby každý klient mohl dostat profesionální a nezávislou finanční službu a náležitý servis.
Zaměstnanci Partners marketu poskytují nezávislé odborné finanční služby a vybírají pro klienty to nejlepší z nabídky 50 finančních institucí a 480 finančních produktů.
Již po roce provozu generují pobočky běžně obrat 500 tisíc Kč měsíčně. Nejlepší pobočka překonala v roce 2019 roční obrat 13 milionů korun.

Správní rada České asociace franchisingu udělila Cenu za podporu a rozvoj franchisingu. Cenu obdrží vždy ten, kdo se významně zasloužil o přínos v oblasti franchisingu pro odbornou i laickou veřejnost. Držitelem této ceny pro letošní ročník se stal U.S. Commercial Service| American Embassy. U.S. Commercial Service úzce spolupracuje s Českou asociací franchisingu při importu franchisových konceptů z USA. Svou podporou pomáhá rozšiřovat myšlenku franchisingu v na českém trhu.
I letos byla vyhlášena kategorie soutěže Franchisa roku Cena veřejnosti, která je určena pro všechny fyzické i právnické osoby-franchisory a master-franchisanty. Prostřednictvím on-line hlasování zvítězil, ze 40 nominovaných franchisových konceptů, gastronomický franchisový koncept Cross Cafe.

Porota udělila další samostatné ceny:
Úspěšný zahraniční franchisový koncept
Cenu získal TAB Board
The Alternative Board® (TAB Board) je významná celosvětová organizace. Cílem konceptu TAB Board je podporovat majitele malých a středních firem při jejich strategickém řízení.
TAB Board byl založen v roce v USA a nyní je provozován již ve 23 zemích světa. Od roku 2014 úspěšně funguje v České republice a na Slovensku.
„Jsme velmi rádi, že se nám i v tomto složitém a turbulentním roce 2020 dařilo růst a obsazovat další regiony. Díky tomu totiž můžeme podat pomocnou ruku a nabídnout podporu podnikatelům, kteří se ocitli v komplikované situaci a možná poprvé zjistili, že i když mají zaměstnance a kolegy, jsou na své podnikání de facto sami. Právě to je totiž důvod, proč se stávají členy našich boardů,“ říká spolumajitel master-franšízové licence TAB Board pro ČR a SR Petr Škabrada s tím, že od majitelů malých a středních firem opravdu často slyší, že nemají nikoho, s kým se mohou kompetentně poradit i dostatečně podělit o své problémy a výzvy v podnikání. A to je zejména v momentě, kdy musí činit zásadní a správná rozhodnutí a aktivně řešit vzniklé problémy. Ještě více to platí právě v době, kdy se musí vypořádat se současnou krizí, způsobenou COVID.
A komu je TAB Board především určen? Všem podnikatelům, kteří chtějí profesionálně vést svou firmu, jsou otevření a chtějí na svém podnikání neustále pracovat a posouvat ho dál.

Úspěšný franchisový koncept řízený ženou
Cenu získal Systém asistovaného hubnutí

Systém asistovaného hubnutí® je franchisingový koncept odborníků ve světě výživy, nutričních terapeutů.
Systém asistovaného hubnutí s.r.o byl založen Lenkou Náměstkovou, DiS. v roce 2006 jako logické pokračování fyzické osoby Lenka Náměstková.
Poskytuje služby především v oblasti redukce hmotnosti. Systém asistovaného hubnutí® je metoda, která využívá k redukci pouze základní potraviny a redukuje hmotnost klientů bez nutnosti sportu! Je to velice důležité pro osoby se změněnou tělesnou schopností pohybu (ZTP), pro klienty před a po operacích, s vysokou nadváhou, ale rovněž pro všechny, kterým sport nepůsobí radost.
Metoda Systém asistovaného hubnutí® dosahuje nadstandartních výsledků zapracováním poznatků z biochemie do praxe. A přitom nejde o dietu v nyní používaném slova smyslu. Klient musí jíst všechny potraviny, nevylučuje ani sacharidové potraviny z jídelníčku, musí jíst správné a ne podhodnocené porce a nemusí cvičit. Terapeut každému klientovi nastaví individuální stravování podle konkrétních podmínek klienta.
Mýtus, že se při redukci musí cvičit, jsme překonali na tisících klientů a nejde o nějaké studie na 20 lidech.
Lidské tělo umíme opravovat pouze správně načasovaným jídlem, přičemž běžně vracíme krevní tlak a glykemii do normálu. Stejně jako další vychýlené hodnoty krevního obrazu, například kyselinu močovou, cholesterol nebo hodnoty jaterních testů.
Systém asistovaného hubnutí® je ryze český koncept založený na znalostech léčebné výživy. Byly do něho zapracovány poznatky nejen českých, ale i světových vědců v oblasti výživy, psychologie, endokrinologie a také další výsledky výzkumů lidského těla.

Původní čeká franchisová značka
Cenu získal Solodoor

SOLODOOR je historicky prvním systémem vyvinutým pro prodej interiérových dveří a zárubní v podmínkách českého a slovenského trhu. Nabízí know-how získané několikaletým úspěšným provozováním vlastních maloobchodních prodejen v České republice i v zahraničí. Využijte silného postavení a známosti značky SOLODOOR, která aktivně využívá jeden z nejstarších známkových fondů v České republice odkazující na silnou tradici značky SOLO spojené zejména s dřevařskou a sirkařskou výrobou v Sušici. Franchisový koncept prodejen interiérových dveří a zárubní SOLODOOR nabízí jedinečný design prodejen velmi snadno odlišitelný od konkurence. Prodejny mají jednotný vizuální styl vyznačující se zejména komfortní a přehlednou prezentací nabízeného sortimentu. Dlouhodobé významné postavení výrobce interiérových dveří a zárubní SOLODOOR a.s. v první trojici největších výrobců tohoto sortimentu v České republice je zárukou dlouhodobé perspektivy Vašeho podnikání pod silnou značkou.

Mladý franchisor
Cenu získává Bodyexpress

Již od roku 2015 na trhu úspěšně funguje franchisová síť BODY EXPRESS, která přináší zajímavou možnost podnikání pro všechny s pozitivním vztahem ke zdraví, lidskému tělu, ale i k lidem samotným a jejich potřebám v oblasti zdravého životního stylu.
V dnešní uspěchané době každý z nás nejednou řešil otázku nějakého toho přebývajícího kila, bolesti zad ze sedavého zaměstnání či nedostatek času pro pohybové aktivity. Kolik lidí si vlastně může v dnešní době dovolit 3-4x týdně chodit cvičit? A kolik to zabere času? BODY EXPRESS byl vymyšlený přesně pro tyto situace a přináší na trh zdravého životního stylu nejrychlejší způsob jak dostat tělo do kondice, odstranit svalové nerovnováhy či zhubnout. To vše za 20 minut jednou týdně pro všechny věkové kategorie.
Díky podrobně zpracovanému know-how a podpoře ze strany centrály můžete své podnikání provozovat zcela samostatně a mnohem efektivněji než jakékoliv malé individuální studio.

„Jsme velice rádi, že i letos se nám do soutěže přihlásily kvalitní franchisové koncepty, které jsou na českém trhu opravdu vidět a jsou veřejností oblíbené. Gratulujeme všem vítězům a děkujeme všem odvážným účastníkům soutěže. Velice děkujeme porotě, která nám ze svého volného času část věnovala. Věříme, že zájem o soutěž a franchising samotný bude stoupat a těšíme se na další úspěšné koncepty,“ shrnuje Jiří Krajča, projektový manažer České asociace franchisingu.