Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Věrnostní program Sphere: Benefit pro klienty, zaměstnance a obchodní partnery

Sphere je největším univerzálním věrnostním programem v Česku a na Slovensku. Je unikátní v příležitosti kombinovat výhody ve formě přímých slev i sbírání bodů. Program s historií od roku 1994 provozuje společnost EFIN. Karta Sphere je vyhledávaným benefitem u korporátních klientů, zaměstnavatelů i samotných obchodníků – partnerů programu. Velké úspory přináší statisícům držitelů karet.

Aktuálně Sphere nabízí přes 10 000 možností výhodných nákupů s okamžitými přímými slevami. Ty se pohybují od 5 až do 30 %. Nákupy se realizují většinově v kamenných obchodech označených logem. A také v online prostředí – přímým proklikem z webových stránek programu. Prostřednictvím bodového programu Sphere plus je možné získávat za nákupy věrnostní body a ty pak proměnit v další atraktivní odměny.

Vývoj programu

Když společnost EFIN vstoupila na trh, program Sphere stál na spolupráci jedné stovky partnerů a karty se prodávaly jednotlivým zájemcům. Brzy se přidaly benefitní zaměstnanecké karty a pak klientské. Postupně se rozčlenily do několika typů podle výše poskytovaných slev a výhod a také podle skupin jejich držitelů: Sphere standard, Sphere young (zaměřené na mladé lidi) a Sphere VIP (s extra výhodami pro významnou klientelu). Od roku 2015 jsou karty zároveň elektronické a je s nimi spojena mobilní aplikace pro Android i iOS s možností vyhledávání obchodních míst s výhodami.
„V dnešní době obzvláště platí, že různé výhody a slevy jsou silným motivačním faktorem pro nákupní chování spotřebitelů,“ říká marketingový manažer ze společnosti EFIN Petr Maršálek. „Vybudovali jsme síť silných obchodních společností, a tak máme široké zastoupení v každém kraji a vlastně v mnoha okresech.“

Spolehlivost. Dostupnost. Univerzálnost.

Sphere dává doporučení na kvalitní produkty, služby a servis, a to na středně velké a velké renomované obchody, kde si svých zákazníků skutečně váží. Obchodní partneři jsou důkladně vybíráni, jsou kvalitní a následně se Sphere tvoří opravdové partnerství. V mnoha případech několikaleté. Obchodníci přinášejí zákazníkům úspory, ale sami také profitují. Sphere jim pomáhá budovat brand, přináší jim vyšší obrat a zaručuje jim pevnější pouto se zákazníky, kteří hledají víc než jednorázové akční slevy. Přivádí jim takové zákazníky, kteří jsou dlouhodobě věrní a orientují se na dané služby a produkty trvale.

Atraktivita Sphere napříč obory

„Uvědomujeme si, že v oblasti věrnostních programů je v posledních letech konkurence, a to je pro nás impulsem pro jeho další zdokonalování,“ konstatuje Maršálek. „Hodně firem, dokonce i jednotlivých obchodů má třeba svůj základní věrnostní program. Ale naše kouzlo spočívá v univerzálnosti.“ Karta věrnostního programu Sphere zdaleka nenabízí přínos pouze u jednoho obchodníka, je skutečně komplexní vstupenkou do světa mnoha zvýhodnění napříč obchodním spektrem, napříč obory. Výhody získáte nejen v knihkupectví, květinářství, při nákupu oděvů, sportovního vybavení, elektroniky nebo praktických věcí do domácnosti, ale i v restauracích, hotelech, lázních, na golfu, při vstupu do muzeí, do divadel. Kartu uplatníte na cestách po Česku i Slovensku.
„Slevy a výhody lze získat pořád, nejsou poskytovány ve vymezeném termínu, kdy trvá nějaká prodejní akce. Jsou trvalé, prostě je můžete čerpat neomezeně v čase,“ vysvětluje manažer.

Pro firmy

Sphere nabízí i spolupráci při vybudování funkčního věrnostního programu na klíč. Firmy ušetří spoustu peněz a zároveň získají bohaté know-how. Sphere je správcem programu a dále ho rozvíjí dle konkrétních požadavků klienta. Sphere je spolehlivým partnerem pro silné retailové společnosti i pro finanční instituce, se kterými spolupracuje, například s Komerční bankou. A také pro firmy, které karty zajišťují pro svoje klienty a spolupracovníky. Spatřují v nich možnost odměňování a motivace zaměstnanců v rámci poskytovaných benefitů.

Sphere pro život

„Snažíme se myslet ekologicky a v duchu udržitelnosti,“ říká Petr Maršálek. „Lidem, a to zejména těm mladším, není jedno, jaké zboží si kupují. Zabývají se nejen jeho kvalitou, ale třeba i jeho původem. Vyhledávají zajímavé produkty a specifické služby. Touží přiblížit se hodnotám výrobců a prodejců dobrého zboží. S takovým uvažováním silně souvisí i vztah k životnímu prostředí, nové kreativní nápady, digitalizace služeb, účelnější administrativní postupy. My rozvíjíme vlastní projekt Sphere pro život, ve kterém tyto hodnoty sdílíme. Chceme inspirovat naše klienty a zároveň je za to odměňovat. V rámci společensky odpovědného podnikání rozšiřujeme stále CSR aktivity, v nynější nelehké době spolupracujeme s nadacemi.“

Racionální nákupní chování

Sphere je zaměřený primárně na byznysové aktivity v rámci B2B. Ale současně i u jednotlivých držitelů karet podporuje uvážlivost i radost z nákupů. „Kromě vydávání co-brandových partnerských karet nepodceňujeme ani přímou komunikaci s vlastníky karet. Věnujeme se jim na sociálních sítích, na nových webových stránkách jim nabízíme nejzajímavější typy na nákupy, píšeme jim newslettery. Provozujeme telefonickou linku Klientského servisu,“ vyjmenovává Maršálek.
Výhodou Sphere programu je bezesporu to, že všichni mohou ušetřit. Jsou v něm zastoupeni jak mladí lidé, tak ti v produktivním věku s vyššími příjmy, ale i starší zákazníci. „Nejde jenom o to mít slevu za každých okolností, ale o poznání všech možností při čerpání služeb a pořizování si zboží určitého druhu. Sphere program je široce využitelný, dohromady uspoří uživatelům ročně desítky milionů korun. A přínosem pro firmy je loajalita a motivace jejich zaměstnanců – držitelů karet,“ uzavírá marketingový manažer Petr Maršálek.

www.sphere.cz