Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

V souladu s přírodou

Spojením anglického výrazu „Organic“ a jeho českého překladu „BIO“ vznikl název projektu biOrganica, který se zaměřuje na hledání těch nejčistších a nejúčinnějších značek z celého světa. Jak se projekt zrodil, nám přiblížila jeho spolumajitelka Mgr. Andrea Vaníčková.

Jak jste se dostala z advokátní branže k přírodní kosmetice?

Nikdy jsem neplánovala podnikat v kosmetice. Léta jsem pracovala jako advokát zaměřený na arbitráže a soudní spory v přední kanceláři BBH. S kolegy jsem pak založila kancelář HVH legal a dodnes bych zde asi pracovala, jenže… Po narození dcery jsem se začala zajímat o složení kosmetiky. Dost mě zaskočilo, že i ta nejluxusnější je vyráběna z odpadních látek ropy a běžně obsahuje složky podezřelé z řady různých rizik. Spolu s dalšími dvěma maminkami jsme pak začaly hledat kosmetiku bez syntetických látek.
Zlom nastal, když jsme vyzkoušely britskou 100% bio kosmetiku Inlight. Nadchla nás nejen absolutní čistotou, ale hlavně svojí mimořádnou účinností. Do té doby jsem používala výhradně syntetické luxusní značky, Inlight mi však pleť doslova proměnil. Kolegyni Petru, která tehdy trpěla těžkou formou akné, zajizvením a pigmentovými skvrnami, všech těchto problémů zbavil. Klíčovým momentem pak byla návštěva v britském Cornwallu, kde Inlight vzniká, a setkání s otcem značky, charismatickým doktorem Marianem Spieziou. Zážitek z jedinečné ruční výroby plné voňavých bylin a olejů mě tehdy naprosto uchvátil. A tak přišel bláznivý nápad založit na mateřské dovolené start-up, který by do Česka přivážel značky s co nejčistším bio složením a účinností srovnatelnou s top konvenční kosmetikou.

Jaké byly začátky fungování firmy?

Před devíti lety bylo Česko přírodní kosmetikou takřka nepolíbené. Přinášely jsme na trh zcela výjimečné značky, u nás je však nikdo neznal. Výrobci navíc měli jen minimální marketing. A tak jsme musely tyto „surové diamanty“ uchopit a ukázat je lidem našima očima. O to jsme se snažily na veletrzích, různých akcích a ve spolupráci s kosmetickými salony. Výrazně nás posunuly zejména sociální sítě.
Začínaly jsme tři zakladatelky s jedním pracovníkem, zúročily jsme svoji všestrannost a workoholismus Husákových dětí. Asi po třech letech jsme opustily původní profese. Dnes je biOrganica na trhu devátým rokem, máme kolem třiceti spolupracovníků, na trhu přírodní kosmetiky patříme k předním firmám.

Co je podstatou Vašich značek, které vozíte, a čím se odlišuje?

Za ta léta jsme testovaly mnoho značek. Do portfolia však prošly pouze ty, které jsou ve své kategorii nejčistší, zároveň jsou svojí účinností srovnatelné s kosmetikou konvenční a mají i „něco navíc“. Saháme pouze po značkách, za nimiž stojí jedineční vizionáři, kteří dělají svoji práci poctivě a srdcem. Zcela zásadní je pro nás také to, aby celý proces výroby od pěstování ingrediencí až po jejich výsledné zpracování probíhal ekologicky, eticky a šetrně k zvířatům i planetě. Naše zkušenosti ukazují, že to vše ovlivňuje energii výsledných produktů. Takové bio poklady pak doslova přitahují úžasné zákazníky, osobnosti i obchodní partnery. Většina lidí, kteří pro naši firmu pracují, pochází právě z řad našich nadšených zákazníků.

Co tvoří vaše produktové portfolio?

Značek máme jen několik, když už ale nějaký brand do Česka přivezeme, je to vždy něco výjimečného. Bio kosmetika Inlight je naprostá špička v péči o pleť i tělo – viditelné výsledky, které má u problematické kůže, ekzémů či v oblasti anti-age péče, boří předsudky o lepší účinnosti syntetické kosmetiky. Dekorativní kosmetika ZUII Organic vyrobená z květin dokazuje, že krásný make-up může o pleť zároveň skvěle pečovat a mít úžasnou výdrž – dnes už ji používá také řada profesionálních vizážistů při filmových natáčeních. Velmi pyšná jsem především na 100% přírodní opalovací krémy Butterbean Organics, které jsou absolutně čisté, ekologické a vhodné i pro miminka. Nabízejí skvělé a bezpečné řešení sluneční ochrany a to zejména v době, kdy se u řady syntetických UV filtrů zvažuje další používání s ohledem na jejich potenciální rizika i fatální dopady na korálové útesy. Vloni jsme pod svá křídla přijali 100% přírodní eko drogerii PÁNBACH ze Slovenska, konečně se nám totiž podařilo najít značku, která má skvělé čisticí schopnosti srovnatelné s chemií, přitom se po použití do měsíce zcela rozloží. A tak bych mohla pokračovat i u dalších značek.

Jak nacházíte cestu k zákazníkům?

Cestu k zákazníkům hledáme přes edukaci, sdílení viditelných výsledků i možnost vyzkoušet naši kosmetiku na vlastní kůži. Nejen pro tyto účely jsme v roce 2018 otevřeli biOrganica ateliér na pražské Ořechovce. V prostoru se silným geniem loci, kde kdysi tvořil prvorepublikový sochař Bohumil Kafka, se snoubí kreativní energie, čistota a vůně našich bio pokladů i krásné světlo. Pomáhají nám také Opinion leadership. Mezi slavné tváře patří například Tamara Klusová, Aňa Geislerová, Jiří Langmajer, Saša Rašilov, Adéla Gondíková, Martha Issová, Míša Tomešová, Martina Babišová a mnoho dalších. Tyto celebrity k nám přivádí osobní zkušenost s našimi bio poklady, do kterých se zamilovaly, skutečně je používají a prezentují tak výlučně svoji osobní zkušenost.