Útulný, flexibilní a hlavně personalizovaný – Hlavní trendy v oblasti vybavení obchodů

Personalizace, orientace na zákazníka a technologie určují tóny v maloobchodě a odrážejí se v současných trendech v prodejnách. Kamenné obchody se již nepovažují pouze za místa pro transakce mezi maloobchodníky a zákazníky.

Kromě toho nabízejí zákazníkům jedinečné zážitky, fungují jako místa konání akcí a poskytují inspiraci. Přihlášky do soutěže EuroShop RetailDesign Awards 2020 představují 73 příkladů vynikajících konceptů designu obchodů z 22 zemí. Z toho 30 se dostalo do užšího výběru. Odborník na prodejny z EHI institutu Claudia Horbert je přezkoumala, aby určila pět hlavních trendů v mezinárodním maloobchodním designu. Vítězové byli vyhlášeni a náležitě oceněni na veletrhu EuroShop v Düsseldorfu dne 16. února 2020.

Útulné prostředí

Návrháři prodejen stále více využívají barevné prvky v interiérech. Barvy jako zelená a růžová spolu s teplými pastely vytvářejí pozitivní atmosféru. Dřevo je v obchodech stále oblíbeným materiálem. V kombinaci s kovem a betonem komunikuje modernost a může být součástí průmyslové atmosféry. Podlahové krytiny, obklady stěn a tmavé dřevo jsou spojeny s rostlinami, nábytkem do obývacího pokoje a uměleckými díly, aby vytvořily útulné prostředí, které vybízí zákazníky zůstat a bavit se.

Flexibilní prostory

Obchody se staly hybridními prostory, které lze využít k různým účelům. Prodejní plochy jsou rozšířeny o kavárny nebo výstavy. Oddělení potravin může zahrnovat restaurace nebo poskytnout prostor pro kurzy vaření nebo ochutnávky vín. Takové nabídky se staly nedílnou součástí designu obchodů.

Omnichannel maloobchod

Online a offline světy se v maloobchodě stále více propojují. Digitální prvky jsou implementovány v tradičním nastavení obchodu. Příkladem jsou terminály pro online kontroly dostupnosti a objednávky, zrcadla s rozšířenou realitou pro virtuální místnosti a aplikace pro komunikaci se zákazníky.

Showroomy

Online obchody se stále více spoléhají na přítomnost cihel a malty. Tento trend dýchá nový život do maloobchodu – a do designu prodejních jednotek. Fyzické obchody podporují prodej online tím, že slouží jako předváděcí místnosti nebo výkladní skříně, které propagují produkty a zvyšují povědomí o značce.

Personalizace

Maloobchodníci reagují na individuální potřeby zákazníků pomocí speciálních konfiguračních nástrojů, tabletů a terminálů. Často mohou být do výrobního procesu zahrnuti i zákazníci. Výrobky každý den nabývají individuální hodnoty a stávají se jedinečnými osobními věcmi.