Recyklovatelnost & udržitelnost
Dřevo, symbol udržitelnosti a megatrend v maloobchodě, je i nadále preferovaným materiálem pro vybavení prodejen. Často se kombinuje se svěžími a zářivými barvami a vytváří výrazné akcenty v různých sektorech prodejen. I mnohé nově vynalezené materiály jsou šetrné k životnímu prostředí, i když tak na první pohled možná nevypadají, například plastové dlaždice. Využívají se i zbytky z textilního průmyslu, které by jinak skončily v odpadu. I takto obchody spoluvytvářejí udržitelné koncepty.
Lokální prodej
Trendem, který lze pozorovat u mnoha obchodních řetězců, je zaměření na zákazníka na malé ploše. Vzniká mnoho food i non food úspěšných konceptů. Příkladem vytváření užšího vztahu k místní komunitě je třeba Nike. Také IKEA v rámci strategie menších projektů IKEA Decoration zavádí jiný sortiment do menších prostor v centrech měst pro cílové skupiny dané lokality. Vznikají malé prodejny blíž k zákazníkům jako třeba na železničních stanicích nebo letištích.
Prostor zážitků
Je již známým trendem, že dnes jde spíše o zážitek na místě prodeje než o pouhý nákup zboží. Obchod se stává společenským prostorem a místem setkávání, zahrnuje kavárny, restaurace, služby, galerie, co-workingové prostory. Uskutečňují se v něm například veřejná čtení, workshopy, eventy a řada dalších aktivit. Vzhledem k rostoucímu promísení nakupování, stravování, práce a zábavy musí obchodní prostory plnit více než jen jednu funkci. Magnetem pro zákazníky jsou vznikající přesvědčivé koncepce designových vystavení, skloubené s útulnem a příjemnou atmosférou. Proto je velmi důležitá flexibilita.
Chytré, bezproblémové nakupování a digitalizace
Pandemie způsobila rychlý progres v tomto trendu. Nastalo plynulé propojení se sociálními médii a omnichannel marketing je už na pořadu dne. Současný zákazník zejména z mladší generace se už nechce obejít bez pohodlí, rychlosti a vysoké míry personalizace online nakupování, a proto digitalizace nabrala obrovskou dynamiku téměř ve všech oblastech retailu.