Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Tesco e-learning o darování potravinových přebytků vyhrál prestižní mezinárodní ocenění

Výukový e-learningový modul od Tesco CE na výuku o darování potravinových přebytků vyhrál nejprestižnější německou soutěž v oblasti vzdělávání a inovací a získal ocenění COMENIUS EduMedia Award. Ocenění, které uděluje mezinárodní porota, je jedním z nejvýznamnějších v oblasti multimediálních vzdělávacích produktů, které získají ti, kteří vytvářejí příkladné materiály pro vzdělávací účely.

Ocenění vytvořila GPI (Institut für Bildung und Medien der Gesellschaft für Pedagogik und Information) vědecká organizace se zaměřením na multimédia, vzdělávací technologie a didaktiku médií. Komenského cena je jedinou evropskou mediální cenou, která je nezávislá a transparentní napříč celým procesem. Nominováno bylo více než 200 projektů z Rakouska, Belgie, Dánska, Spojeného království, Finska, Francie, Řecka, Nizozemska, Islandu, Polska, Německa, Maďarska, Švýcarska a Švédska, a to v 16 kategoriích oceněných Komenského pečetí (Comenius-Siegel) a Komenského medailí (Comenius-Medaille). Tesco CE výukový e-learningový modul na výuku o darování potravinových přebytků získal od mezinárodní poroty Komenského pečeť v kategorii Média a Vzdělávání dospělých.

„Náš e-learningový modul jsme vytvořili ve čtyřech jazycích (čeština, slovenština, polština a maďarština) s dvojím záměrem. Informační a interaktivní online materiál činí vzdělávací proces jednodušším pro ty kolegy, kteří jsou nováčky v procesu darování potravinových přebytků. V budoucnu bude vzdělávací modul pomáhat obnovovat a prohlubovat znalosti těch zaměstnanců, kteří již jsou seznámeni s procesem darování potravin. Modul také podněcuje zaměstnance, aby učinili vše, co je v jejich silách, aby snížili plýtvání potravinami,” vysvětluje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR. E-learning provádí uživatele napříč celým procesem záchrany potravin hravým způsobem a obsahuje informace, které přibližují téma uživateli a zároveň je motivují k vědomějším nákupním rozhodnutím. Od online spuštění e-learningového materiálu jím prošlo již 13 000 kolegů z Tesco CE.

Odkaz na zkrácenou a veřejně dostupnou verzi e-learningového výukového modulu naleznete na: https://tesco-food-waste-prevention.neting.hu/

Jedním z hlavních cílů společnosti Tesco je snižovat plýtvání potravinami. Ze 190 českých obchodů daruje denně potravinové přebytky 177 z nich. To znamená, že stovky zaměstnanců Tesco denně třídí ovoce, zeleninu a pečivo, které již nejsou v nejlepší kondici pro prodej zákazníkům. Tyto produkty následně předávají do potravinové banky a jejich dalším partnerům, kteří tyto potraviny dále distribuují lidem v nouzi žijícím poblíž těchto obchodů. V roce 2018/19 darovalo Tesco přes 1 125 tun (více než 2 miliony porcí jídel) potravin potravinovým bankám a jejich odběratelům. Jedním z cílů společnosti je, aby do roku 2020 byly všechny obchody schopny darovat své potravinové přebytky lidem v nouzi.