Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Supertalent: talentový portál založený na hodnotách

„Diverzita plodí nové myšlenky, ale musí být jedna linka, která tým protíná.“

Tomáš ZrubeckýPavel Šimek z platformy Supertalent

Snem Tomáše Zrubeckého bylo mít vlastní firmu. A to se mu povedlo s projektem Supertalent. Zatím jste o Supertalentu neslyšeli? Jde o umělou inteligenci, která najde potenciálního zaměstnance shodujícího se s týmem a firemní kulturou.
“My všichni trávíme v práci cca 1/3 svého života. Pokud nejsme v práci spokojení, má to dopad na zbylé 2/3 života, z čehož: 1/3 je spánek a zbylá 1/3 sociální život s rodinou a přáteli.”

Jak Supertalent vznikl?

Jako reakce na problém spočívající v přístupu leadershipu k zaměstnancům a fungujícímu osobnímu souznění mezi kolegy a firemní kulturou, popisuje Zrubecký, který Supertalent založil v roce 2020. Rozjezd financoval se spoluzakladateli a letos se do týmu aktivně připojil investor Pavel Šimek, který si Supertalent našel skrze startupovou platformu Busyman.cz.

Co vedlo Pavla Šimka stát se investorem a investovat právě do Supertalent?

Byl to přirozený vývoj, vnitřní motivace, že bude mít něco svého, bude moci přispět zkušenostmi, ale nechtěl mít vše na svých bedrech. Prostřednictvím Busyman Angel Clubu našel projekt Supertalent a zhmotnil tak investici ve známém slovním spojení “smart money”.V čem se Supertalent liší od ostatních job portálů?
Poskytuje vysokou relevanci uchazečů, která na běžných portálech činí 15 až 20 %, čímž proces hledání uchazeče násobně zefektivňuje. Algoritmus využívá umělou inteligenci a chytrou psychometrii a dokáže extrémně dobře cílit. Zkoumá 343 různých datových bodů, testuje společné hodnoty či osobnosti. Výsledek není založen pouze na dosavadních zkušenostech, ale zejména na předpovědi, zda uchazeč zapadne do firemní kultury. Takoví zaměstnanci jsou spokojení, více produktivní než ti nespokojení. Snižuje se míra fluktuace, stojící nemalé peníze spojené s hledáním a zaškolováním nových zaměstnanců. K testování využívá behaviorální testy.

Co behaviorální testy o uchazeči prozradí?

Od uživatelů dostává Supertalent zpětné vazby, že jim behaviorální testy poskytly za poslední dobu nejlepší uživatelskou zkušenost. Prozradí informace o osobnosti, hodnotách, silných a slabých stránkách i o rizikách, na něž by se uchazeči při svém seberozvoji měli zaměřit.

Jak firma zjistí, kdo se jim hodí do týmu?

Supertalent propojí kandidáty s firmami na základě jejich shody s týmem, firemní kulturou a firemními hodnotami. Cílem je, aby v týmu, kde funguje např. kreativní osobnost, nechyběl projekťák, který věci dokončí. Diverzita plodí nové myšlenky, ale musí být jedna linka, která tým protíná. Firma si otestuje své zaměstnance na úrovni jednotlivých týmů a zjistí mikrofiremní kulturu. Tato data pomohou najít správného uchazeče. Nějaká kultura totiž bude v sales týmu a jiná u vývojářů.

Jaké má Supertalent cíle?

Primárně vybudovat globální platformu. Nyní cílí na evropský trh, platforma je ve čtyřech jazykových mutacích. Následovat bude americký trh.

Tomáš Zrubecký, Founder a CEO Supertalent

Po vysoké škole a zkušenostech technického konzultanta blockchain týmu v PwC přešel do Creative Docku, kde pomáhal z pozice CEO tvořit startupy. Zde získal další zkušenosti v rámci moderních technologií a to mu dalo podklad pro stavbu vlastního startupu.

Pavel Šimek, investor platformy Busyman.cz

Po ukončení stavební fakulty zahájil kariéru jako projektový manažer. Poté si vyzkoušel roli IT testera a nyní je Business Consultantem pro umělou inteligenci. Můžete se s ním však setkat také na tanečním parketu, jelikož je trojnásobným mistrem republiky v tanci bachata.

www.supertalent.io
www.busyman.cz