První prodejna dm v Česku (v Českých Budějovicích na Strakonické) po třiceti letech změnila adresu, představila nový exteriérový design i koncept prodejny
Prodejny dm nabízejí moderní přívětivé prostředí a širokou sortimentní nabídku privátních i dodavatelských značek zahrnující všechny oblasti péče o zdraví a krásu, péče o dítě nebo domácnost. Zákazníci, kteří hledají trvale udržitelné alternativy k běžným produktům, se mohou snadno orientovat podle zelených cenovek, jimiž jsou tyto produkty označeny.
Investice do nových technologií a služeb
S celkovými investicemi ve výši 314,6 milionu Kč, které směřovaly do prodejní sítě, logistiky, IT a budovy dialogica (centrální správy), potvrdila společnost dm svou pozici průkopníka inovací v oblasti maloobchodního prodeje drogerie.
Skutečným milníkem pro budoucí možnosti digitálního rozvoje ve společnosti dm je sloučení IT systémů jednotlivých zemí skupiny dm do společného systému jednoho mandanta. Data jsou pro všechny dotčené země zaznamenávána pouze na jednom místě a analýzy jsou k dispozici pro celou skupinu dm pouhým stisknutím tlačítka. Díky tomu lze nyní mnohem hospodárněji zavádět aplikace pro zlepšení pracovních procesů nebo digitálních služeb pro zákazníky.
Omnichannel retailer
Zákazníci budou moci profitovat z vylepšených digitálních služeb, kterými dm potvrzuje svou roli omnichannel retailera. Aplikace Moje dm se stala spojovacím bodem mezi stacionárním a digitálním nakupováním. Jejím prostřednictvím nakupuje alespoň jednou měsíčně 346 tisíc zákazníků (o 72 % více než v předchozím roce), což znamená, že více jak každý druhý online nákup je uskutečněn prostřednictvím této platformy. Celkově se dm v loňském roce podařilo získat 471 tisíc zákazníků afinitních k online prostředí. To se odrazilo v nárůstu online prodeje o téměř 25 %. Velmi oblíbené je v digitálním světě dm také živé vysílání dmLIVE, který každé dva týdny sleduje v mobilní aplikaci Moje dm průměrně 5 tisíc diváků. Jeho prostřednictvím získávají zákazníci nejen informace o produktech, ale i exkluzivní eKupony na svůj příští nákup.
Další z řady technických inovací, kterými společnost dm rozšířila oblast služeb zákazníkům, bylo zavedení eÚčtenky. Díky zavedení funkce eÚčtenky nebylo k 30. září 2024 vytištěno již 3,8 milionu účtenek a zákazníci tak ušetřili celkem cca 930 km papíru.
Na začátku července 2024 zveřejnila společnost dm kanál „dm Česko“ na populární chatovací platformě WhatsApp, a rozšířila tak svou komunikaci směrem k zákazníkům. V říjnu 2024 pak vstoupila na další sociální síť – Pinterest.
Investice do integrace digitálního a stacionárního prostředí
Společnost dm klade i nadále velký důraz na úzkou integraci digitálních služeb a stacionárních nákupů. Aplikace Moje dm je tak nejen nákupní platformou, ale nabízí zároveň širokou škálu informací o produktech. Každý třetí zákazník nakupující online si nenechává poslat objednávku domů, ale využívá možnosti expresního vyzvednutí ve vybrané prodejně dm, z níž si produkty online objednal. Objednávka je pro zákazníky připravena k vyzvednutí ve vybrané prodejně nejpozději do 60 minut od jejího uhrazení. Aby byl tento proces v budoucnu ještě pohodlnější, jsou v současnosti v prvních prodejnách instalovány dm boxy, které slouží k vyzvednutí zboží objednaného online.
V lednu 2024 spustila společnost dm službu Scan&Go, která zákazníkům výrazně urychluje a zjednodušuje nakupování. Prostřednictvím aplikace Moje dm si produkty přímo v prodejně naskenují, vloží do tašky a u vybrané pokladny zaplatí.
Investice do nového designu a vnitřního uspořádání prodejen
Souběžně s rozšiřováním digitálních služeb pokračuje společnost dm v investicích do atraktivity svých prodejen. V obchodním roce 2023/24 směřovalo 201 milionů Kč do rozvoje prodejní sítě, přičemž modernizací prošlo 25 prodejen a 6 prodejen bylo nově otevřeno. Počet prodejen tak vzrostl na celkových 259. Významným milníkem v rozvoji společnosti dm je nový vzhled prodejen a jejich vnitřní uspořádání. To je výsledkem více než pětiletého mezinárodního projektu, na němž spolupracovala řada designerů a specialistů, kteří se zabývali elementy a uspořádáním nejenom z marketingového hlediska, ale především z hlediska zákaznické zkušenosti a zážitku. Jedním z nich byl Christian Mikunda, zakladatel strategické dramaturgie v maloobchodě, který představil ideu třetího místa a euforických momentů zákaznického zážitku. Cílem nového konceptu je vytvořit dm prodejnu, která vedle domova a práce bude právě tím třetím místem.
Zákazníci najdou v prodejnách dm Beauty čtvrť s Beauty pointem, u kterého se mohou zastavovat a inspirovat se kosmetickými novinkami. Beauty čtvrť přitom zahrnuje stěžejní sortiment dekorativní kosmetiky, vůní, péče o pleť a přírodní kosmetiky.
Nové členění interiéru na čtvrti podle zaměření sortimentu je jedním z hlavních prvků designové proměny dm. Každá z jednotlivých částí prodejny postupně získala vlastní vizuálně odlišnou identitu. Zákazníkům je tak usnadněna orientace a je jim nabídnuta nová zkušenost z nakupování v dm. Příjemnou atmosféru, která vybízí k setrvání, pocítí zákazník již při vstupu do prodejny a neopustí ho ani při brouzdání širokými uličkami s přehledným členěním. Do konce září 2024 bylo novými designovými prvky vybaveno již 61 prodejen.
Prioritou bylo při vývoji nového designu prodejen snížení stopy CO2 a jejich energetické náročnosti. Ve všech oblastech dostávají přednost recyklovatelné a upcyklovatelné stejně jako plně oddělitelné a opětovně použitelné materiály.
Nový velkoobjemový sklad o rozloze 21000 m2 v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.