Rychle se rozšiřující franchisová síť SOLODOOR

Renomovaný dodavatel s dlouholetou tradicí a český výrobce interiérových dveří a obložkových zárubní SOLODOOR a.s. působí v Sušici již 24 let. Navázal na dřevařskou tradici v regionu a je nástupnickou organizací divize Dřevařské výroby SOLO Sušice. Společnost SOLODOOR a.s. byla založena v roce 1997 a od samého počátku dbá na kvalitu svých výrobků a snaží se zákazníkům poskytovat co nejlepší servis v oblasti výběru dveří a zárubní. V současné době úspěšně expanduje také na zahraniční trhy, zejména na trhy střední a východní Evropy.

Solo v názvu společnosti bude nejspíš každému evokovat známého výrobce sirek, Solo Sušice. A je tomu tak. Záměr byl, aby to z toho vyplývalo, že jde o příbuzné společnosti a o navázání na bohatou dřevařskou tradici v Sušici. Zakladatelé hledali název, který bude obsahovat dveře jako nosný produkt firmy, ale bude zároveň univerzálně použitelný i v zahraničí, proto byl zvolen anglický název Solodoor. SoloDveře by bylo v zahraničí v zásadě nepoužitelné.

První dveře SOLODOOR vyrobil v roce 1999. První sériová výroba se s tou dnešní nedá vůbec srovnat. Solo tehdy nakoupilo secondhandové stroje (zejména lis a jednoduché obráběcí stroje) a pokusilo se o průnik na trh s dveřmi. V roce 2000 začal dveře pod touto značkou nakupovat první opravdu velký zákazník, řetězec hobby marketů. Postupem času se portfolio dveří a zárubní optimalizovalo tak, aby byl SOLODOOR schopen nabídnout ekonomické provedení atraktivních dveří pro zákazníky citlivé na cenu, přes takový zlatý střed až po luxusnější a speciální varianty. Svoji odlišnost chtěl tento výrobce postavit právě na rozsahu nabídky v kombinaci s rychlostí, v jaké je výrobky schopen dodat. V současnosti ročně vyrobí cca 170 000 dveří a 85 000 zárubní. Dosahuje ročního obratu kolem 400 milionů korun. Dnes patří mezi největší výrobce interiérových dveří a zárubní na českém trhu.

Investice do výroby a automatizace

V roce 2014 SOLODOOR zahájil proces zásadní obnovy technologického parku. V první fázi téměř kompletně obměnil stroje ve výrobně dveří. Následně vybudoval novou lakovnu. V loňském roce pak dokončil poslední fázi, a to obrovskou investici do výrobny zárubní. Při tom všem také kompletně zateplil výrobní a skladovací prostory. Rok 2021 je tak po 7 letech investic a téměř neustálých montáží nových strojů za plného provozu prvním rokem, kdy se může výrobce soustředit ryze na výrobu a prodej výrobků ve standardních podmínkách.

Nicméně se soustřeďuje na další automatizaci a robotizaci výroby i rozšíření skladovacích prostor. Již před několika lety nastavil SOLODOOR trend robotizace a usiluje o vytvoření chytré továrny. V plánu má zautomatizovat a robotizovat zejména pracoviště CNC strojů a zasklívání. Chce nahradit ruční převážení automatickými dopravníky a také zavést automatické načítání výrobních příkazů z čárových kódů. Digitalizace a automatizace výroby zejména v dnešní covidové době může představovat značnou konkurenční výhodu.

Covidová doba s sebou přinesla i další abnormality. Ačkoli sušický výrobce interiérových dveří a zárubní Solodoor má rekordní objednávky, kvůli výrobní kapacitě je však nedokáže uspokojovat tak, jak by si představoval. Problém je materiál, byrokracie a nedostatek domácích i zahraničních dělníků. V současnosti je abnormální poptávka po bytech, avšak výpadky ve výrobě dodavatelů zapříčinily problémy napříč stavebnictvím.

Prodejní sítě

Průmysl 4.0. je úzce spjat i s nákupem přes e-shopy. Zatímco před covidem se jevila budoucnost e-shopů na trhu interiérových dveří okrajovým způsobem prodeje, protože zákazník preferoval radu od prodejce a chtěl dveře před jejich nákupem fyzicky vidět, příchodem Covidu se ovšem situace změnila a e-shopový prodej dveří je dnes velmi aktuální téma. Nákupní chování posouvá do online světa, a to i v oblastech, kde to bylo těžko představitelné, a proto i na to musel SOLODOOR reagovat.

Dveře SOLODOOR se prodávají prostřednictvím franšízových partnerů. Důvod je racionální. Nestačí mít dobrý výrobek sám o sobě, ale musí být dobře vymyšlený celý prodejní proces, tj. správně vyvzorkovaná prodejna, dobře proškolený prodejní personál, zvládnutý proces objednávek a nabídek,atd. To všechno se ve franšízové síti buduje a udržuje daleko jednodušeji. Servis, který dostane zákazník na prodejně franšízantů, je daleko kvalitnější, celý prodejní proces má tak společnost jednoduše více pod kontrolou. Proces je standardizovaný a v závěru je i méně reklamací, méně chyb v konfiguracích výrobků. Na konci je pak daleko spokojenější zákazník. Navíc správný obchodník nebo výrobce by si neměl nikdy nechat zastavit zpětnou vazbu od zákazníků a franšízová síť je zdrojem nesmírného množství cenných informací. Proto se SOLODOOR obchodně nadále soustřeďujeme zejména na rozšíření sítě franšízových prodejen.

Redesign poboček a expanze franchisové sítě

Síti franšízových prodejen SOLODOOR se vede velmi dobře, nedávno výrobce otevřel letos již pátou prodejnu, konkrétně v Ústí nad Labem. Celkově se tedy tímto síť rozrostla na 17 prodejen v Česku a na Slovensku. Je vidět, že i v letech ovlivněných pandemií je koncept atraktivní a úspěšný. Pobočky Solodoor mohou však fungovat i v menších městech, kde lze předpokládat velký zájem ze strany potenciálních zákazníků.

Letos byla také otevřena prodejna v Žilině, která se stala již celkově pátou prodejnou franšízového konceptu Solodoor na Slovensku. Prodejna v Žilině se stala první, která vznikla podle nového architektonického řešení, které postupně bude společnost rozšiřovat i na ostatní prodejny. Novým architektonickým řešením byly vneseny do prodejen nové moderní materiály a svěží design, který zákazník jistě ocení. Redesign ostatních poboček bude realizován v průběhu letošního a příštího roku.

Šance pro nové franchisové partnery

Franchisový partner nemusí mít zkušenosti z oboru, může si všechny schopnosti potřebné pro úspěšné vedení pobočky osvojit během školení na začátku franšízové spolupráce.

Hlavním předpokladem úspěšného franšízanta je podnikatelský duch. V Solodoor mají franšízanti k dispozici kromě zaškolení i detailní franšízovou příručku, kde jsou všechny potřebné informace nutné pro úspěšný start a provoz prodejny. Samozřejmě každý partner prochází intenzivním zaškolením zaměřeným na produkty a prodejní dovednosti. Tato školení se v průběhu roku opakuje. Zároveň mají partneři k dispozici pokročilou IT podporu v účetní oblasti, ale hlavně mají k dispozici intuitivní objednávkový program, který jim pomáhá při vytváření cenových nabídek a tvorbě objednávek. Nedílnou součástí konceptu je tým obchodních zástupců, kteří poskytují podporu partnerům přímo v jejich prodejně. 

Co franchisová licence SOLODOOR nabízí?

• Dlouhodobou a perspektivní spolupráci pod zavedenou značkou tradičního českého výrobce dveří a zárubní
• Smlouva se uzavírá až na 5 let
• Krátkou dobu pro přípravu a otevření prodejny a pomoc s úvodním marketingem
• Projektovou studii komplexního řešení prodejny
• Územní exkluzivitu pro Vaši prodejnu
• Intuitivní objednávkový systém
• Vstupní a následná pravidelná odborná školení personálu Vaší prodejny
• Využití centrálního marketingu firmy SOLODOOR
• Podpora lokálního marketingu Vaší prodejny
• Zajímavé a zvýhodněné obchodní podmínky
• Vysokou slevu na nákup vzorků pro vybavení prodejny
• Komplexní podporu a poradenství před i po otevření prodejny
• Velmi rychlou návratnost vstupní investice

Kolik to bude stát?

Franchiza SOLODOOR pro start Vašeho podnikání nevyžaduje vysokou investici. Hlavní část finančních prostředků směřuje do vybavení Vaší vlastní prodejny!
• Jednorázový vstupní licenční poplatek 250 tis. Kč
• Investici franchisanta do vybavení prodejny přibližně 600 – 800 tis. Kč (v závislosti na velikosti a vybavení prodejny)
A hlavně Vaši prodejnu můžete otevřít do 3 měsíců od podpisu franchisové smlouvy! 

SOLODOOR CENTRUM s.r.o.
tel.: 727 884 078
e-mail: solodoorcentrum@solo.cz
www.solodoor.cz/cs/franchisovy-system/