„Naši zákazníci, pro něž je ekologie stejně zásadním tématem jako pro nás, mohou během nákupu jedním kliknutím zapnout filtr „bez plastového obalu“. Ten jim vybere pouze produkty, které nejsou baleny do plastů,“ říká zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.
Rohlik.cz je dlouhodobě firmou, pro kterou je ekologická zodpovědnost jednou
z priorit. Svůj sortiment proto největší český online supermarket také aktuálně rozšiřuje o dřevěné a papírové kelímky, tácky či příbory, jimiž nahrazuje plast. Ten v jeho nabídce zůstane pouze do vyprodání zásob. Do prodeje zavádí také rozložitelné sáčky a pytle na odpadky či ekologicky rozložitelné dětské pleny a drogerii ve 100% recyklovaných obalech.
V současné době pouze přibližně 6 % všech obalů použitých v Evropě připadá na recyklovatelné plasty. Rohlik.cz proto již delší dobu experimentuje s ekologicky rozložitelnými obaly. Například své produkty Rohlik.cz Vinohradská šunka nejvyšší jakosti či Rohlik.cz Krůtí šunka nejvyšší jakosti balí výhradně do obalů z ekologického FSC (Forest Stewardship Council) papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace.
Dlouhodobě pak Rohlik.cz veškeré nákupy svým zákazníkům doručuje v taškách z FSC papíru. Přitom se navíc snaží snižovat jejich množství v oběhu a zákazníkům nabízí i jejich následný odvoz a recyklaci. „V některých ohledech jsme však limitováni i stávajícími předpisy, které stanovují, že určité typy produktů musí být do tašek baleny odděleně. Proto často nemůžeme nákup přivézt pouze v jedné tašce, i když by se do ní třeba vešel. Legislativa nám to nedovoluje,“ vysvětluje dále Tomáš Čupr.
Více na www.rohlik.cz
Zdroj : Relative PR & Consultancy