Tržby společnosti Shopsys vzrostly meziročně o 26 % z 78 na rekordních 98,5 milionu korun. Je to přitom už popáté v řadě, kdy společnost zabývající se tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu roste o více než 20 %. Před 3 lety představovaly tržby 45 milionů a před 5 lety dokonce pouze 24 milionů.
„Za nárůstem tržeb v posledním roce stojí především akvizice nových zakázek, mezi které patří například společnost Tescoma, ale i rozvoj a péče o stávající klienty. Stávající a noví klienti se přitom na našem obratu podílí aktuálně podobnou měrou,“ uvádí novopečený CEO společnosti Shopsys Matěj Kapošváry.
Stabilitu společnosti a potřebu velkých prodejců odlišit se e-commerce řešením na míru podtrhuje i rekordní zisk – ziskovost vyjádřená ukazatelem EBIT (před daněmi a odpisy) dosáhla hodnoty 11 milionů. Na nárůst ziskovosti mělo největší dopad zvyšování efektivity, škálovatelné příjmy z platformy Shopsys Framework a rostoucí zkušenost více než 70členného týmu.
Matěj Kapošváry ředitelem Shopsysu
V roli nového výkonného ředitele společnosti Shopsys se od 1. dubna 2022 představil Matěj Kapošváry. Ten přebírá Shopsys po zakladateli Petru Svobodovi, který z aktivního řízení společnosti odchází po dlouhých 18 letech. „Matěj do Shopsysu nastoupil už v roce 2014. Brzy začal vést marketingové oddělení, k tomu přibral vedení obchodu a poslední rok prokázal své kvality jako provozní ředitel,” komentuje kariéru svého nástupce Petr Svoboda.
Kromě dosažení plánovaného růstu a dalšího zvyšování kvality technologie i péče plánuje Kapošváry budovat pozici Shopsysu jako plnohodnotného průvodce a partnera pro prodej napříč kanály. Pomoci mají i nové personální posily, které do Shopsysu přichází ze světa kamenných prodejců. Celý prodej a e-commerce obzvlášť se bude nadále posouvat k co největšímu zjednodušení pro nakupující. „Jednoduchost nákupů na straně zákazníků je ale vykoupena stále rostoucí komplexitou na straně prodejců. Za každou objednávkou stojí v pozadí velké množství technologií, nástrojů, aplikací, integrací a procesů. Shopsys je tady, aby komplexitu systémů prodejců přetvářel v absolutní jednoduchost pro nakupující,“ popisuje poslání Shopsysu Kapošváry.
„Zároveň vnímáme, že e-commerce si po posledních dvou extrémně nadstandardních letech prochází složitým obdobím. Krátkodobě to přinese prodejcům řadu výzev, z dlouhodobého hlediska se ale e-commerce vrátí na předcovidovou trajektorii růstu,” uzavírá Kapošváry.