RD Present má sídlo v západních Čechách. „Sídlo ano, ale naší působností je opravdu celá Česká republika,” upřesňuje Viera Černá, jednatelka společnosti. A tak jsme ji přiměli k rozhovoru.
Jak a z jakého popudu se tato formace odborníků z oboru dala dohromady?
„Společnost RD Present, s.r.o., ryze česká společnost, byla založena společně s mými kolegy Liborem Novákem a Janem Braunem v roce 2019. Dříve jsme byli součástí jedničky na trhu reklamních předmětů v ČR již od roku 1996. Za své hlavní poslání jsme si hned na začátku určili poskytovat kvalitní služby v oboru reklamních a dárkových předmětů pro všechny naše obchodní partnery napříč celou Českou republikou. Základním pilířem byli pro nás vždy naši zaměstnanci a spolupracovníci, stejně tak i spolehliví a ověření dodavatelé z celé Evropy. Díky tomuto spojení tvoříme tým profesionálů s cílem stát se úspěšnou, inovativní a flexibilní společností se společenskou odpovědností. Přestože sledujeme světové trendy, ctíme českou kvalitu a české řemeslo. Podporujeme tuzemskou výrobu, snažíme se propojovat české lokální dodavatele s našimi zákazníky.“
Pomáháte marketérům s výběrem firemních reklamních předmětů,
nebo musí přijít s jasnou poptávkou?
„Nejdůležitějším článkem celého procesu je spolupráce s našimi klienty, samotný výběr a zacílení dárků. Je nutné si před výběrem zodpovědět otázky: Proč? Komu? Kdy? A jak? S tím klientům rádi pomůžeme. Ale i naopak, pokud mají jasnou představu a specifický požadavek, stačí nám poslat bližší specifikaci a my najdeme vhodné řešení. Také jestliže si potřebují předmět pořádně vyzkoušet, rádi dodáme vzorky. Důrazně dbáme na kvalitu vyřízení všech našich zakázek a vyžadujeme toto i od všech našich dodavatelů.“
Jste nějak specializovaní?
Jaké je vaše zaměření?
„Máme široký záběr nabídky. Zákazníci u nás najdou reklamní předměty, značkové produkty a můžeme zajistit i zakázkovou výrobu. Na našem e-shopu je více než 50 tisíc produktů, s uvedenými parametry produktu, fotografiemi, skladovou dostupností, výpočtem ceny potisku, s možností tvorby náhledu s vlastním logem. Většinu nabízených produktů si zákazníci mohou osobně prohlédnout v naší vzorkovně v Plzni nebo jim naši obchodní zástupci vzorek osobně odprezentují.
Spolupracujeme také s řadou výrobců značkového zboží, ke kterému jsme schopni vytvořit přidanou hodnotu ve formě brandování nebo dárkového balení. Jedná se například o značky: Tescoma, Husky, Victorinox, Adidas nebo Bohemia Sekt.
Inspirace nám rozhodně nechybí. Každoročně navštěvujeme největší zahraniční veletrhy s reklamními předměty. Díky tomu Vám dokážeme připravit dárek šitý na míru, ve vlastních barvách a designu již od malých sérií.
V průběhu každého roku vydáváme několik katalogů zaměřených na standardní kolekci, luxusní a EKO kolekci, kalendáře a diáře a také vánoční katalog s nabídkou vánočních produktů. Při tvorbě letošního vánočního katalogu jsme šli ještě dál než v minulých letech a přidali více než 20 stran doslova nabitých velmi zajímavou vánoční nabídkou. Zaměřujeme se v něm na lokální české dodavatele: čokoládovny, lokální včelaře, výrobce svíček, džemů a sirupů. Nebo máte chuť spíše na něco exotického? Třeba luxusní pepř z Kambodži nebo pyré z korejského ovoce YUZU, které má 3x více vitamínu C než citron, ze kterého si můžete připravit jak teplý čaj, tak osvěžující limonádu? Opravdu se máte na co těšit.“
Kromě dodávek předmětů z katalogů nabízíte i další služby klientům?
„Samozřejmě služby kolem potisku reklamních předmětů jsou zahrnuty v naší péči o zákazníka. Nabízíme více než 10 potiskových technologií. Rádi doporučíme vhodnou aplikaci každého loga, sloganu či motivu. Také dárkové balení a kompletace je součástí našich zakázek. Originální a promyšlené dárkové balení dodá klasickým předmětům punc výjimečnosti. Klientům připravujeme vždy kompletní nabídku dle individuálních požadavků. Zbavíme je starostí komu-co-kdy a jak darovat, jak se prezentovat či zviditelnit. Dlouhodobě spolupracujeme rovněž s partnery, se kterými umíme zprostředkovat možnost čerpání náhradního plnění. Sledujeme světové trendy, přispíváme ke vzdělávání veřejnosti v rámci tohoto oboru díky seminářům, spoluprací se studenty a textům v odborných článcích.“
Zmínila jste Vaši angažovanost ve vzdělávání a neustálé posilování vaší odbornosti.
Jste také členy nějaké asociace?
„Jsme členy organizace POPAI CENTRAL EUROPE, která je středoevropskou pobočkou světové asociace POPAI. Reprezentuje obor marketingu v místech prodeje (marketing at-retail) a pracuje pro profesionály, kterých se tento obor týká. Z mého pohledu je členství pro firmy velmi přínosné, protože díky seminářům, soutěžím a setkáním, které organizace POPAI pořádá, se můžete setkat, pohovořit či navázat spolupráci s ostatními odborníky z oboru, kteří jsou všichni na jednom místě. Troufám si tvrdit, že to se Vám jinde jen tak nestane.“
Dnes i v oboru reklamních předmětů hrají prim poptávky s důrazem na udržitelnost. Jak jste se vyrovnali s tímto trendem?
„Udržitelnost je bezesporu pro naši planetu zásadní otázkou, protože zdroje Země jsou omezené a dopad lidských činností na životní prostředí je stále zřetelnější. Proto i my usilujeme o udržitelnost spoluprací s dodavateli, kteří se zaměřují na snižování množství odpadu a emisí uhlíku, podporují obnovitelné zdroje a investují do udržitelného rozvoje.
V poslední době se v oblasti dárkových předmětů stávají stále populárnější EKO předměty, které jsou vyráběny z přírodních materiálů a jsou šetrné k životnímu prostředí. Tyto dárky zahrnují například recyklované papíry, bavlnu, plasty a bambusové předměty.
Na našem e-shopu www.rdpresent.cz najdete několik stovek produktů, které jsou vyrobeny z recyklovaných nebo recyklovatelných materiálů, kde jsou u vybraných výrobků vyznačeny informace ohledně uhlíkové stopy, úspoře vody či množství recyklované bavlny.“
Na závěr bych ráda dodala:
„Buďte hrdi na svou značku.“
Viera Černá,
jednatelka společnosti RD Present