Rakouský zážitek při nákupu sportovního vybavení

Nový koncept prodejen INTERSPORT s rakouským DNA, který byl otevřen v pražském OC Westfield Chodov nemá v Čechách konkurenci. Koncept Pure plus plus kopíruje nejlepší prodejny v Rakousku. 

Rakouský zážitek při nákupu sportovního vybavení – to je cíl, jenž si společnost INTERSPORT vytyčila při budování 9 nových prodejen, které od konce srpna postupně otevírá. „Po prodejnách v Praze na Hlavním nádraží a v Karlových Varech nyní otevíráme naši vlajkovou prodejnu i v OC Westfield Chodov. Dvě prodejny jsou plánované v Brně, další v Českých Budějovicích, ve Zlíně, v Trutnově a v Jihlavě,“ vysvětluje Harald Tscherne, jeden z majitelů společnosti INTERSPORT s tím, že otevření nových prodejen je součástí komplexní strategie společnosti, jak oslovit širší veřejnost a prohloubit povědomí o značce. „Nový koncept prodejen je určený pro nejnáročnější zákazníky v segmentu sportu, kterými Češi bezesporu jsou. I proto se opíráme o rakouské DNA naší společnosti a přenášíme do Čech rakouskou úroveň prodeje,“ doplňuje další z majitelů, Bernhard Pilz.

55 prodejen v nejbližších letech

Rok 2022 se stal důležitým rokem expanze. Do konce listopadu bude mít INTERSPORT na českém trhu 38 prodejen. Jedná se ovšem pouze o první větší expanzní kroky, za kterými stojí rakouští majitelé – Harald Tscherne, Bernhard Pilz Peter Pötscher a Michael Asen. „Otevření nové prodejny je vždy něco velmi výjimečného. Je v tom tolik odhodlání a vášně. Jsme moc rádi, že INTERSPORT v České republice může expandovat a v nových prodejnách provázet zákazníky a radit jim, jak se nejlépe vybavit na jejich sportovní dobrodružství,“ říká Harald Tscherne s tím, že v následujících letech vidí prostor na další růst. Dlouhodobým cílem společnosti je 55 obchodů, které budou vyhovovat vysokým potřebám náročných českých zákazníků, a tím i 10% podíl na českém trhu.

Koncept Pure jako nový standard nakupování v Čechách

Nové prodejny vznikly na strategických místech převzetím bývalých prodejen Hervis. „Z 19 prodejen jsme převzali 9, které svou polohou, parametry a potenciálem dalšího růstu obratu zapadají do strategie expanze značky na českém trhu. V rámci nově otevřených prodejen se pak bavíme o celkové prodejní ploše 7 200 m2, o které se stará přes 100 nových zaměstnanců, “ vysvětluje Pilz, jeden z majitelů společnosti INTERSPORT, který upozorňuje, že ve všech nových prodejnách čeká náročné české zákazníky nákupní zážitek ve standardu, na který jsou zvyklí z rakouských prodejen. „Tomu odpovídá jak kvalita a šíře sortimentu, tak odborné poradenství. Na první pohled se však prodejny také odlišují vizuálně, a to celkovým konceptem Pure,“ dodává. Prodejny jsou zařízeny s důrazem na udržitelnost, nechybí autentické přírodní materiály ani ekologické doplňky. Kromě toho naleznou zákazníci několik dalších nových prvků, které zvyšují komfort nakupování – dřevěné stromy, kvalitní osvětlení, komfortní zkušební kabiny nebo ozvučení prodejny.

INTERSPORT si však nezakládá pouze na vizuální stránce. Obchody jsou mezi českými zákazníky oblíbené především kvůli širokému sortimentu, vysoké kvalitě a odbornému poradenství. „Na všech našich prodejnách zákazník získá informace od profesionálů, kteří prochází pravidelnými školeními a jsou úzce specializovaní na konkrétní segment sportovního vybavení. Jen díky takovým znalostem si u nás český zákazník může pořídit vybavení, které bude plně vyhovovat všem jeho potřebám,“ říká Harald Tscherne ze společnosti INTERSPORT. V nových prodejnách se rozšíření dočká i sortiment zboží. „Inspirovali jsme se značkami, které se osvědčily na rakouském trhu a tamní zákazníci je preferují. Vybrané značky proto v Čechách posílíme a některé na trh uvedeme zcela nově. Zůstávají pak naše privátní značky, které nabízí skvělou kvalitu za výborné ceny, mezi mnohými například McKinley, Energetics nebo jízdní kola Genesis,“ dodává Tscherne s tím, že český zákazník si zaslouží pouze tu nejlepší kvalitu, kterou již běžně očekává.

„Zjistili jsme, že rozdíly mezi rakouskými a českými zákazníky jsou minimální. Obě země jsou sportovně založené a rozdílů je opravdu jen pár, například v ČR se lépe prodává vybavení na hokej či florbal. V případě outdoorového vybavení a ostatních sportů, jako je lyžování či cyklistika, jsou obě země prakticky stejné,“ doplňuje Harald Tscherne. S rozšířením prodejní sítě se společnost INTERSPORT chce zároveň zaměřit i na rozšíření sportovního vybavení. Soustředit se budou například na čím dál populárnější skialpinismus či elektrokola, v kterých spatřují velký potenciál.

INTERSPORT Westfield Chodov posouvá hranice nákupního zážitku

Stejně tak i nová vlajková prodejna společnosti INTERSPORT v OC Westfield Chodov zaujme na první pohled svým moderním designem. „Při plánování této prodejny jsme hranice nákupního zážitku chtěli posunout ještě dál. Pracujeme zde proto s modelem Pure plus plus, který kopíruje nejlepší prodejny v Rakousku. Vnitřní uspořádání s řadou zcela nových prvků reaguje na potřeby náročných zákazníků tak, aby zážitek z nákupu neměl konkurenci,“ upozorňuje Bernhard Pilz a doplňuje, že zde zákazníci na prodejní ploše cca 1 000 m2 najdou velký výběr značek a trendů v oblasti outdooru (např. Ortovox, Martini, CMP), cyklistiky, běhu i fitness (Nike, UnderArmour, Adidas a další) a týmových sportů nebo zimních sportů (Spyder, Rossignol a jiné). Čeští zákazníci nepřijdou ani o kvalitní lokální značky, zmiňme například Silvini, Haven, Horsfeathers nebo slovenský brand Nebbia. „Naším cílem je vyhovět nárokům všech sportovců. Od profesionálů až po amatérské. Je pro nás proto důležité, aby každý u nás našel to pravé a aby u nás dostal 100% servis,“ dodává Pilz.