Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Proměňte vaši prodejnu v příběh

Vzhled obchodu, včetně osvětlení, má zásadní vliv na to, jak zákazníci vnímají vaši značku. I v tomto stále více digitalizovaném světě chtějí kupující vidět, osahat si, a dokonce i cítit výrobky v reálném světě.

Zákazník dnes zkrátka očekává zajímavé prostředí obchodu. Čím exkluzivnější (a dražší) je nabídka a typ obchodu, tím více se řešení jeho interiéru podobá scénografii. Kromě výběru mobiliáře a jeho uspořádání má na celkovém výsledku zásadní podíl právě osvětlení.
První kontakt potenciálního zákazníka se zbožím je zrakový. Při návrhu osvětlení prodejny je tedy základní určení výsledného požadovaného rozložení světelných akcentů a gradace světla napříč prodejnou. Někdy vidíme, že je návrh osvětlení veden myšlenkou „čím více světla, tím lépe“, a vzniká monotónní světelná atmosféra, ve které zákazník sice dobře vidí celkovou nabídku, ale není nijak vizuálně veden prodejnou od kupříkladu jedné nabízené kolekce k jiné a jeho pozornost není přímo upoutávána na výrobek.
Moderní osvětlení založené na LED technologii umožňuje vytvářet světlo s celou řadou vyzařovaných spekter dedikovaných pro různé typy potravin (maso, sýry, zelenina, ryby) či módy (bílá, barevná, denim…). Účelem je nejen zvýraznění základních charakteristik osvětlovaného produktu a tím jeho zatraktivnění, ale též například u potravin zpomalení degradace povrchu (šednutí masa a masných výrobků, oxidace sýrů, klíčení brambor). Možností je mnoho, a ne vždy zvolí uživatel či projektant osvětlení to nejvhodnější řešení.

Under Armour: Václavské náměstí / OC Palladium /OC Chodov ČR
Nekonvenční a působivé osvětlení Signify je vyrobené z udržitelných materiálů a zdrojů za pomoci technologie 3D tisku.

Jaké osvětlovací řešení zvolit?

Osvětlení hraje zásadní roli ve zlepšování zákaznické zkušenosti. Použitím správného osvětlení můžete prodejnu oživit, předvést své zboží, zaujmout potenciální zákazníky a proměnit je v kupující.
Kvalita světla však nejsou jen parametry a vlastnosti osvětlení – je to způsob, jakým různé aplikace osvětlení ovlivňují zážitky nakupujících a jejich dojem z daného prostoru. Kvalita světla tak může být klíčovým odlišovacím prvkem, který ve vaší prodejně vytvoří ten správný zážitek pro vaše zákazníky.
Systém propojených LED svítidel a softwarové aplikace Interact Retail od Signify dokáže vytvořit flexibilní prodejní prostory, vyvolat specifické chování nakupujících prostřednictvím zónování prodejny a vhodně zvolených barev světla, nakupujícím rovněž umožňuje poskytnout nabídky dle jejich polohy v chytrém telefonu pomocí aplikace. V neposlední řadě naše řešení pomáhá díky LED technologii šetřit energii a celkově zkvalitňuje údržbu prodejen.

Energetická účinnost

Naše energeticky účinné LED osvětlení a chytré řízení světla minimalizuje spotřebu energie a pomáhá dosáhnout udržitelnosti. Díky softwaru Interact Retail mohou zaměstnanci retailu propojené osvětlení snadno ovládat pomocí aplikace, která umožňuje jeho konfiguraci, seskupování, plánování a příjem upozornění. Řešení umožňuje monitorovat osvětlení a spotřebu energie v jedné prodejně, ale i celém řetězci a nabízí analytické funkce k optimalizaci provozu, snižování nákladů a plánování údržby.
Signify navrhuje ekologicky šetrné výrobky tak, aby byly znovu použitelné a recyklovatelné. K cirkulární ekonomice například přispíváme tím, že k výrobě recyklovaných svítidel využíváme odpadové materiály.

Jakub Wittlich, Lighting Application Specialists Team Lead ve společnosti Signify Czech Republic