Petr Svejkovský
Zkušenosti z lodní kultury, precizní plánování a vášeň pro kvalitní gastronomii, to vše má Petr Svejkovský, zakladatel projektu Premium Gastro. Sdílí svou inspirativní cestu od mořských vln k podpoře profesionálů v HoReCa sektoru. Nechte se pozvat do showroomu, kde se proměňují nápady ve skutečnost!
Jaká je historie Vašeho projektu Premium Gastro? Co Vás inspirovalo k založení?
Za mého působení na lodích jsem pozoroval, že pořizujeme jen to nejkvalitnější vybavení. U společnosti, která provozovala 25 lodí o průměrné kapacitě 3500 hostů, bylo vždy vše ekonomicky propočítáno na 0,1 centu. V dlouhodobém pohledu je i případně dražší vybavení ekonomicky výhodné, nepotřebuje časté výměny. Lodě fungují nepřetržitě 24/7, 365 dní v roce, a jejich inventář je vystaven obrovskému náporu. Dokonalé plánování a logistika jsou tady klíčovými momenty.
Po návratu jsem chtěl tyto zkušenosti využít a založil Premium Gastro, projekt zaměřený na podporu provozovatelů v oboru HoReCa.
Můžete mi detailněji popsat, jak tedy fungujete s klientem? Řekněme, že otevírám novou restauraci a najdu nabídku Premium Gastro, co mě konkrétně čeká?
No, vždycky je to individuální, ale pojďme si přiblížit ten ideální scénář.
Nejlepším začátkem je vždy osobní návštěva u nás v showroomu. Projdeme osobně celé zadání i potřeby daného projektu. Představíme klientovi fungování našeho konceptu tak, aby se v naší pestré nabídce cítil jako doma, stanovíme správná očekávání, pomůžeme s výběrem toho pravého. Seznámíme klienta s naším online prostředím, které po osobní schůzce nabývá větší smysl. Rozkryjeme možnosti a účel brandingu a další vychytávky.
Už z první schůzky pak může klient odjíždět se zapůjčeným inventářem, který si oblíbil, a vyzkoušet vše přímo ve svém podniku. Navíc si odváží katalogy, které si může v klidu projít.
Po setkání pošleme klientovi shrnutí emailem, můžeme poslat další online katalogy nebo odkazy. Jakmile se klient rozhodne pro konkrétní produkty, vystavíme mu individuální cenovou nabídku s nejlepším možným zvýhodněním.
To je ten základní nástin procesu. Schůzek může být i víc a během celého procesu probíhá intenzivní komunikace.
Setkáváte se s nějakými předsudky?
Ano, bohužel, a souvisí to i s předchozí otázkou.
Slovníková definice pojmu “premium” je zboží vyšší kvality a hodnoty než ostatní výrobky srovnatelné ceny. V Čechách toto označení devalvovaly banky a další instituce, které svojí rétorikou zaměnily “premium” za synonymum pro luxus až nedostupnost. To pak ovlivňuje vnímání klientů, kteří nás často bez bližší znalosti naší nabídky zařadí jako “to jsou ty drahý”.
Pracujete výhradně s profesionály z oblasti gastronomie?
Rozhodně ne. Rádi navazujeme spolupráci s bytovými designéry nebo architekty, v některých případech rádi vyjdeme vstříc i koncovému zákazníkovi. Stále však zůstáváme velkoobchodem, a to má svá specifika jako například velkoobchodní balení. Rádi dopřejeme kvalitní inventář komukoliv, kdo hledá něco výjimečného.