Od knoflíků až po firemní propagaci
Propagační předměty nejsou tématem posledního desetiletí. Za úplně první reklamní předmět jsou považovány pamětní inaugurační knoflíky George Washingtona z konce 18. století. Následovaly první reklamní tašky – plátěné pytlíky pro prodejce obuvi. A protože děti pak nosily v látkový sáčcích svačinu a učební pomůcky do školy, šířilo se povědomí o obuvníkovi dlouho po samotném nákupu. Teprve až v druhé polovině 20. století se stávají reklamní předměty důležitou součástí firemní propagace.
Buďte originální
Reklamní předměty se ve velké míře využívají pro udržování dobrých vztahů s obchodními partnery i zaměstnanci. Nejdůležitější je však originální nápad, který má zároveň tematický vztah s vaší firmou. Právě takové předměty oceňují obdarovaní nejvíce. Je totiž vidět, že jste si s přípravou dali opravdu práci. Třešničkou na dortu je pak osobní dopis s vlastnoručním podpisem.
Evergreen: tričko, hrnek, propiska
„Z dlouhodobého hlediska objednávají firmy nejčastěji reklamní textil a kancelářské potřeby,“ říká Pavel Durdil, marketingový ředitel iNETPrint.cz. Obě tyto kategorie jsou totiž velmi praktické a zaměstnanci je pravidelně používají. „Téměř 80 % lidí, kteří dostanou propagační propisku, si ji ponechá a píše s ní. Díky tomu tak každý den vidí logo společnosti, od které propisku dostal,“ dodává Pavel Durdil.
Celoroční propagace za pár korun
Toužíte po propagaci 365 dni v roce? Pak vsaďte na kalendáře a diáře. Více než 75 % lidí si je totiž umístí na viditelné místo v domácnosti nebo v kanceláři a pravidelně je používá.
Vánoční dárky
Pokud už začínáte vymýšlet vánoční dárky pro zaměstnance i klienty, dáme vám pár tipů. Ženy milují praktické dárky, pánové pak nejradši dostávají elektroniku včetně USB disků, power bank nebo bezdrátových nabíječek. A pokud si nejste jisti, ve všech průzkumech se na prvních místech objevuje jídlo (med, dobrá káva nebo čokoláda) nebo víno. Vsadíte-li na balíček několika produktů, který navíc doplníte milým vzkazem, nemůžete nic zkazit.