Potten & Pannen – Staněk zastává udržitelnou vizi budoucnosti

Potten & Pannen – Staněk – úspěšná česká společnost již téměř 30 let zdařile rozvíjí na českém trhu svou primární vizi – zkušeným profesionálům i nadšeným amatérům dát do rukou dokonalé nástroje z produkce těch nejlepších světových značek, na jejichž kvalitu se mohou bezvýhradně spolehnout. Téma udržitelnosti se však již dnes dotýká všech sfér našeho života a neminulo tedy ani oblast špičkových produktů pro vybavení kuchyně. Společnost Potten & Pannen – Staněk je sama zastáncem udržitelné vize budoucnosti, proto se zaměřuje na spolupráci se stejně smýšlejícími značkami. V souvislosti s tím jsme položili několik otázek Jitce Merlíkové, marketingové manažerce Potten & Pannen – Staněk.

Jako vyjádření svého šetrného přístupu k planetě přinesla společnost Potten & Pannen – Staněk i svou první 360° komunikační kampaň, jejímž hlavním poselstvím je důraz na ochranu životního prostředí, kterou ve videu ztělesňují vodní filtry značky BRITA.

„Tato televizní kampaň vypovídá o vizi a cestě, kterou chce společnost Potten & Pannen – Staněk směřovat. Pečlivě vybírat značky, které kromě kvalitních produktů mají pro své zákazníky i vzkaz či návod, jak se k přírodě chovat lépe, myslet uvědoměle a ekologicky, neplýtvat. A to přesně pro nás představuje značka BRITA,” říká Jitka Merlíková.Za pozadím příběhu stojí reálná dívenka Ellie, která se i ve svém soukromém životě snaží neustále přicházet s novými nápady související s ochranou životního prostředí. Svým odpovědným přístupem k přírodě může být inspirací pro všechny. „Chtěli jsme ukázat, že i zdánlivě malé změny v běžných lidských činnostech mají význam a znamenají pozitivní dopad na životní prostředí. A věřím, že se nám to povedlo,“ vysvětluje Jitka Merlíková.

Proč jste zvolili pro vyjádření svého ekologického přístupu právě vodní filtraci?

Spotřeba plastů rok od roku významně stoupá. Bohužel jejich masová výroba souvisí také s balením pitné vody, a to i v zemích, kde nezávadná voda teče přímo z kohoutku. Z toho důvodu jsme se v Potten & Pannen – Staněk rozhodli komunikovat právě téma vodní filtrace – kromě toho, že filtry BRITA odstraňují z vody nečistoty a vylepšují zásadním způsobem chuť a vůni vody, zároveň významně přispívají ke snižování spotřeby jednorázových plastových lahví. Navíc značka BRITA je záruka kvality s více než 50letou tradicí. Neustále přichází s inovacemi v oblasti ekologických výrobních technologií, ale hodně sil věnuje také udržitelným způsobům distribuce nebo recyklaci použitých vodních filtrů.

Jaké další produkty ze svého sortimentu byste mohli uvést jako příklad vašeho kladného přístupu k udržitelnosti?

Většina produktů, které u nás najdete, je vyráběna, distribuována i prodávána s ohledem na svůj dopad na životní prostředí. Některé značky přispívají k udržitelnosti tím, že pro výrobu používají udržitelně získávané materiály nebo používají výhradně lokální zdroje. Příkladem jsou rukojeti nožů Opinel, které pochází z udržitelně obhospodařovaných francouzských lesů. Jiné značky jdou mnohem dál. Například Zwilling s chytrou vakuovačkou Fresh & Save aktivně bojuje s plýtváním jídla, neboť jedna třetina všech vyprodukovaných potravin pravidelně končí v koši. Díky této vakuovačce propojené se smart aplikací můžete prodloužit čerstvost potravin až 5x déle. Hlavní princip udržitelnosti vidíme ale v kvalitě všech našich produktů. Protože pokud si u nás koupíte třeba kvalitní pánev Woll, máte jistotu dlouhé životnosti pánve a vy tak každý rok nemusíte kupovat nové nádobí a neekologicky se zbavovat toho původního.

Jak na váš přístup reagují zákazníci?

Vše, co se týká ekologie, životního prostředí a myšlenky udržitelnosti je nedílnou součástí naší firemní politiky a kultury. Proto jsme velmi rádi, že kolem sebe máme takové zákazníky, kteří smýšlí podobně a jsou naladěni na stejnou vlnu jako my. Právě oni totiž svým odpovědným nákupem šíří naši vizi dál.

Máte v plánu dělat další kroky na podporu životního prostředí?

Určitě, udržitelnost je dlouhá cesta. Neustále stojíme před výzvami, jak měnit naše zaběhlé přístupy, aby byly příznivější pro planetu. Navíc při příležitosti 30. narozenin společnosti Potten & Panen – Staněk plánujeme otevřít velký experience store. Bylo by to místo nejen na prezentaci jednotlivých značek a produktů, ale především společný prostor, kde bychom mohli pořádat podpůrné akce a projekty, zaměřené na vzdělávání, zvyšování povědomí a transformaci našeho ekologického chování. A samozřejmě i nadále chceme pečlivě vybírat značky, které spojuje ta nejvyšší kvalita, uvědomělost a ekologické smýšlení.

Jitka Merlíková – marketing manager
Jitka.merlikova@pottenpannen.cz
Sortiment společnosti Potten & Pannen – Staněk najdete ve 12 kamenných prodejnách v ČR a SR, na e-shopu pottenpannen.cz a pottenpannen.sk nebo si jej pod vedením těch nejlepších kuchařů můžete vyzkoušet v prémiové škole vaření Gourmet Academy.

www. pottenpannen.cz