Jak a kde vznikla značka Barum
Historie otrokovické pneumatikárny sahá až do roku 1932, kdy firma Baťa ve Zlíně vyrábí první autopláště, ale i dopravní pásy a klínové řemeny. Vyráběné pneumatiky nejdříve sloužily k obutí nákladní vozidel, které distribuovaly po Evropě obuv z baťových závodů. Později se vyráběly také osobní pneumatiky, které propagoval už v roce 1935 i Vlasta Burian (Pneu Baťa).
V propagaci byl Baťa vůbec expert – určitě si vzpomenete na českou automobilovou závodnici Elišku Junkovou, která nejprve pro Baťu jezdila a po skončení aktivní závodní kariéry pracovala v oddělení propagace a odbytu. Po válce, v roce 1948, po znárodnění Baťových závodů vlastně socialistickým rozhodnutím vznikla značka Barum – jako zkratka tehdejších značek pneumatik, které se v Československu vyráběly a prodávaly – Baťa, Rubena, Mitas/Matador. Tehdy se pneumatiky značky Barum vyráběly ještě ve zlínském výrobním závodě, který však neumožňoval expanzi. Proto byla v roce 1966 zahájena výstavba nové pneumatikárny v Otrokovicích a k slavnostnímu otevření dochází o šest let později – v roce 1972.
Pod kopyty Continental
Po roce 1989 přišla tržní ekonomika a nutnost navázat spolupráci s úspěšnou a zavedenou zahraniční firmou. Německý koncern Continental vstoupil do Barum a. s. Otrokovice podpisem smlouvy o joint-venture s platností od 1. března 1993, kdy rovněž vznikla společnost s ručením omezeným Barum Continental. Vstup strategického partnera přinesl dynamickou akceleraci a vývoj – jak v oblasti vývoje, výroby i investic. Zatímco v roce 1993 se v Otrokovicích ročně vyrobilo cca 2,5 miliony kusů, dnes je to téměř 21 milionů plášťů.
Continental & ekologie & cyklistika
Continental dlouhodobě podporuje aktivní životní styl a udržitelnost, což jsou hodnoty, které dokonale spojuje cyklistika. „V rámci naší společnosti jsme se zaměřili na podporu a motivaci našich zaměstnanců, kteří využívají cyklistiku jako udržitelný a zdravý způsob dopravy,“ říká Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o. „Do už tradiční celostátní výzvy „Do práce na kole“ se zapojila celá řada zaměstnanců naší společnosti, a právě díky nim jsme se letos v Otrokovicích stali Cyklozaměstnavatelem roku 2024.“
Cyklistika však patří ke sportovním oblastem, které Continental podporuje i sponzorsky. V rámci Evropy můžete oranžové logo Continental vidět na celé řadě cyklistických svátků – od lokálních cykloakcí přes italskou Giro d’Italia až po největší celosvětový svátek cyklistiky, jehož 111. ročník letos netradičně finišoval ve francouzské Nice – Tour de France. Největší závod přináší zvýšení znalosti značky Continental na „netradičních“ místech, ale dokážeme tam také představit pneumatiky Continental ve špičkovém prostředí.
Několik zúčastněných týmů WorldTour spoléhá na ručně vyráběné cyklistické pláště Continental z Korbachu. Continental také vybavuje více než 70 oficiálních vozidel speciálně označenými pneumatikami EcoContact 6, PremiumContact 7 a poprvé také UltraContact NXT, které jsou vyrobené z více než 60 % z recyklovaného nebo recyklovatelných materiálů. Kromě toho, že jde o naše „nejudržitelnější“ pneumatiky z pohledu použitých surovin, jsou mimořádně udržitelné i při provozu. V rámci EU štítkování se pyšní trojitým áčkem, což znamená, že mají nejlepší hodnoty EU štítku jak ve valivém odporu, potažmo nižší spotřebě pohonných hmot, tak v brzdné dráze na mokru a hlučnosti.
Tyto pneumatiky jsou během závodu vystaveny náročným podmínkám, jako jsou náhlé změny počasí, různé povrchy silnic a prudká stoupání a sjezdy. Pneumatiky Continental dodávají nejen jezdcům, ale i doprovodným vozidlům jistotu, kterou potřebují na to, aby se mohli soustředit na bezpečí i sportovní výkon – obzvlášť v neuvěřitelné atmosféře umocněné miliony cyklistických nadšenců podél trasy. Do letošní zimy jde tato značka s novinkou – pneumatikou Continental WinterContact 8S. Naše „nejsportovnější“ zimní pneumatika je tou nejlepší volbou pro všechny, kdo mají vášeň pro sportovní a dynamickou jízdu, kterou nezastaví ani zimní podmínky.