Obrandované plechovky nebo vlastní pivo?

Experimentální pivovar Proud sídlí v bývalé elektrárně v areálu Plzeňského Prazdroje, kde byla 29. září 2020 uvařena první várka piva Proud. Stálou nabídku pivovaru doplňují atraktivní sezónní speciály. Proud ve spolupráci s dalšími zajímavými partnery experimentuje v rámci limitovaných edic nebo řady barrel-aged, tedy piv stařených v dubových sudech po whisky či víně. Mnohá z těchto piv si již získala nejen četné fanoušky, ale také uznání odborných porot na českých i mezinárodních pivních soutěžích. Michal Škoda, ředitel pivovaru Proud, nám poskytl rozhovor.

Potěšit kolegy či byznys partnery originálním dárkem – to je každoroční výzva nejen v předvánočním čase. Dokážete firmám pomoci s firemními dárky?

Ano, a to velmi originálně. Nabízíme možnost objednat si etikety, dárková balení na pivo, pivní zátky a sklenice s logem společnosti. Stačí si vybrat pivo z našeho základního portfolia – Ventill, TheMže, Soutock, Cotel či Proovan a obal – lahev nebo plechovku, přičemž z důvodu větší praktičnosti doporučujeme plech. Dále lze piva umístit do dárkového kartonu s vlastním logem, možnost brandingu je i prostřednictvím vlastní pivní zátky. Logo firmy můžeme natisknout buď přímo na etiketu a dárkové balení, pak je doba dodání delší, nebo můžeme udělat branding samolepkou. Nabízíme i uvaření vlastního piva s originální recepturou. Zde je ale potřeba várku naplánovat hodně dopředu a spolupráci tedy domlouvat s velkým předstihem.

Z vašeho webu je patrné, že piva z Proudu umíte připravit na míru nejen firmám, ale také partnerům či na různé akce. Řeč je například o pivním speciálu Ever Flowing Stream uvařeném exkluzivně pro letošní ročník festivalu Obscene Extreme a limitce Matylda, která vznikla ve spolupráci s ČD Nostalgie. Jak se tyto zajímavé kolaborace zrodily?

Naše pivo bylo na festivalu Obscene Extreme již minulý rok, ale letos jsme spolupráci ještě rozšířili a přímo pro festival uvařili speciální várku piva, která byla stáčena jak do sudů, tak do limitovaných plechovek, které měly velký úspěch. Spolupráce s ČD Nostalgie vzešla přímo od Českých drah, které prostřednictvím vlastních limitovaných plechovek získávají finanční prostředky na opravu parní lokomotivy 313.432 – tedy Matyldy. Nám se tato iniciativa moc líbila, tak jsme do toho s Českými drahami šli.

Které další eventy či firmy Proud už „obrandoval“ a jaké má v tomto ohledu plány?

Během léta jsme v pivovaru uvařili a následně do plechovek stočili speciální várku piva k 130. výročí hasičského sboru města Plzně, pro ZOO Plzeň a nyní máme rozjednané další. V těchto spolupracích vidíme velký potenciál, baví nás s partnery vymýšlet nové designy etiket a podílet se na zajímavých projektech.

Oba zmíněné speciály, Ever Flowing Stream i Matylda, nejen výtečně chutnají, ale jsou také na první pohled nepřehlédnutelné. Vloni jste za etiketu piva TheMže, které je součástí stálé nabídky Proudu, získali bronz v mezinárodní grafické soutěži Best Label Hospitality Riva. Nakolik je pro vás, vedle jistě zásadního obsahu, důležitý právě obal vašich piv – i v případě firemních zákazníků?

Design našich etiket je pro nás velmi důležitý, proto ve všech případech spolupracuje na vzhledu etiket naše grafické studio Artbureau, aby byly dodrženy vždy všechny zásady značky Proud. Rádi design přizpůsobíme i našim partnerům dle jejich požadavků, vždy záleží na společné domluvě, tak aby byly obě strany spokojené.

Spolupráce je pro pivovar Proud klíčové téma už od jeho založení v roce 2020. Aktuální novinkou je sezónní limitka Kisseláč Švestka ve stylu Berliner Weisse, při jehož výrobě jste se spojili s českou rodinnou firmou Ovocňák. Po belgickém saisonu Pepper Your Saison pokračuje spolupráce Proudu s českou značkou .pepper..field novinkou Pepper Your Gose… Proč jste se rozhodli vsadit na lokální partnery?

S českými dodavateli surovin pro naše piva spolupracujeme moc rádi. S Ovocňákem jsme se dali poprvé dohromady při výrobě Kisseláče Meruňka už v loňském roce, kdy jsme použili jejich meruňkové pyré. A výsledek byl skvělý, stejně jako teď u Kisseláče Švestka. Rovněž spolupráce s .pepper..field dopadla vždy báječně, piva našim fanouškům moc chutnají, takže jsme nakloněni v ní pokračovat.

Co dalšího chystáte?

Během podzimu to rozproudíme s novinkou Kardamom Tea Red Ale a k výročí uvaření první várky v pivovaru Proud se můžete těšit opět na výroční ležák Franz Spalek.

Vraťme se ještě na závěr k tématu úvodní otázky – tedy k dárkům. Je pravdou, že „tekuté“ dárky patří k těm nejoblíbenějším, i když častěji bývají orientovány spíše na víno. Proč to tedy letos poprvé zkusit právě s pivem?

Vinné dárky a degustace jsou běžné, ale vlastní pivo, to je teprve originální! Tyto dárky jsou vděčné a obdarovaní z nich mají vždy radost. No řekněte, kterého pivaře by nepotěšilo pivo s vlastní etiketou nebo pivní sklenice s jeho jménem? 

Boom zaznamenávají také zážitkové dárky. Co může Proud nabídnout v této oblasti?

Během celého roku se můžete nechat unést atmosférou Proudu a navštívit prohlídky nabité energií buď individuálně ve vypsané časy, nebo si lze pro celou skupinu zamluvit speciální termín. S naší sládkovou lze zařídit i vaření vlastní várky piva, jak už jsem zmiňoval na začátku. A v plzeňské Pivotéce v Pivovarském muzeu nabízíme pivní degustace, kde během ochutnávky až 8 vzorků z malých řemeslných pivovarů poznáte, jak rozmanitý svět piva vlastně je. K těmto zážitkovým akcím samozřejmě lze zařídit i catering a celou akci pojmout jako teambuilding.

Děkujeme za rozhovor.

Piva z pivovaru Proud jsou v prodeji ve vlastním e-shopu a také na Rohlík.cz a Košík.cz v některých pivotékách i ochutnávkových pivnicích, ve vybraných prodejnách Albert v Plzni a Praze, nově také v Kauflandech v západních Čechách a na pivních festivalech.
www.pivovarproud.cz.
Poptávky na firemní dárky zasílejte na info@pivovarproud.cz.