Nábytek ANTERIA do kanceláří a obchodů. Značka – Bez starostí

„Prvotřídní nábytek, zvládání i šibeničních termínů, zodpovědný montážní tým a flexibilní komunikace se zákazníkem, je pro nás standardem, na kterém si zakládáme.“

O kvalitním nábytku, službách a o tom, jak je důležité dělat pro zákazníka i něco navíc, jsme si povídali s výkonným a obchodním ředitelem české rodinné firmy ANTERIA – Janem Menčíkem.

První zakázky společnosti ANTERIA byly laboratoře, proč jste začínali zrovna takovými projekty?

Firmu založila moje maminka Marcela Bazalová se svým manželem Milanem Bazalou v roce 2006 jako projekční kancelář, ve které realizovali projekty na vybavení laboratoří, protože s tím měli zkušenost z předchozího zaměstnání. Nábytek navrhli, objednali u dodavatele a zkoordinovali dodávku s montáží. Dá se říct, že dříve ANTERIA fungovala tak, že realizovala dodávky „na klíč“. Už v té době vznikaly zakázky od laboratoří základních a vysokých škol až po specializované laboratoře farmaceutických společností.

V jaké fázi jste se k rodinnému podnikání připojil Vy?

Do společnosti jsem podílově vstoupil po dokončení studií v roce 2010. V této době se jednalo o malý 4členný tým, který se teprve rozrůstal. Začal jsem primárně pracovat jako obchodní zástupce pro nově vznikající e-shop BezvaKancl.cz, který jsme založili, abychom rozšířili svou působnost i mimo odvětví laboratoří. Založením e-shopu BezvaKancl.cz se nám zvedly tržby, ale neměli jsme vlastní výrobní stroje a byli tak stále závislí na jiných dodavatelích. Časem se ukázalo, že dodavatelé, kteří nám nábytek a polotovary dodávají, nestíhají smluvené termíny. To nás přimělo k pořízení vlastních CNC strojů a zřizování vlastní výroby. Díky tomu jsme mohli začít realizovat projekty i do atypických komerčních prostorů. Zároveň jsme mohli začít pracovat rychleji a v kvalitě, kterou jsme si ovlivňovali sami. V současné době tedy vybavujeme nejen laboratoře, ale také kompletně celé kanceláře. Z atypických interiérů jsou to například showroomy, optiky či call centra.

Zdá se, že společnost ANTERIA je dnes poměrně všestranná, je to tak?

Ano, firma má 3 obchodní směry. Prvním je, že vyrábíme nábytek do komerčních prostorů. Tím druhým je typizovaný nábytek, a tím může být jak nábytek do jedné osobní kanceláře, tak do velkých kanceláří typu „open space“. Třetím směrem je kooperace s externími architekty a s výrobními firmami, kterým dokážeme vykrýt jejich chybějící kapacity.

S jakou filozofií přistupujete k zákazníkům?

Nejdůležitější jsou pro nás dobré vztahy mezi námi i našimi zákazníky. S klienty si budujeme dlouhodobé vztahy a umíme pro ně dělat i servis navíc, což považujeme za klíčové z mnoha důvodů. Například v korporátech procesy schvalování trvají dlouho a stává se, že se v poslední fázi realizace potýkáme s velmi krátkou časovou lhůtou. Jako rodinná firma jsme ale velmi flexibilní a dokážeme mnohdy i nemožné, pokud si to daná situace žádá. Pro zákazníka uděláme vždy maximum a věci pak klapnou, jak mají. Shrnul bych to tak, že prvotřídní nábytek, zvládání i šibeničních termínů, zodpovědný montážní tým a flexibilní komunikace se zákazníkem, je pro nás standardem, na kterém si zakládáme.

Proč si zadat výrobu právě u Vás?

Když se zákazníků ptám, proč s námi spolupracují, říkají, že je to i o tom, že si sedíme lidsky, chemie je totiž také důležitá. Umíme řešit problémy, předvídáme, upozorňujeme je na rizika. Dokážeme odhalit a vyřešit technologické kolize. Pro zákazníka děláme věci navíc. Například mu umíme ušetřit čas i peníze tím, že za něj vykomunikujeme i to, co se netýká přímo našeho businessu. Například u ne-dávné zakázky showroomu pro MALL CZ (viz foto) jsme se spojili napřímo s dodavateli stavby a zákazníkovi tím pádem odpadla role prostředníka. Dělat „něco navíc“ často rozhoduje.

www.anteria.cz