Malé domácí spotřebiče – vývoj se ubírá směrem k pohodlí, zdraví a konektivitě

Poptávka po malých domácích spotřebičích (MDS) nadále roste. Od ledna do června 2018 vykazoval celosvětový trh (bez Severní Ameriky) pozitivní vývoj – jeho celková hodnota dosáhla 21,8 miliard euro (za předpokladu fixního kurzu eura), což představuje celkové zvýšení o 7 procent. 

Za celý rok 2018 GfK očekává celosvětový růst prodejů malých domácích spotřebičů na úrovni 8 až 9 procent. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního trhu MDS, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

Trh malých domácích spotřebičů (MDS) má několik segmentů, které se velmi významně podílejí na dynamice jeho růstu. Přes 40 procent globálního růstu jde na vrub bezdrátových tyčových vysavačů. Ve srovnání s prvním pololetím 2017 se tržby zvýšily o 51 procent. Největší nárůst trhu malých domácích spotřebičů zaznamenává asijsko-pacifický region. Za prvních šest měsíců 2018 v porovnání se stejným obdobím loňského roku se tam tržby zvýšily o 13 procent a dosáhly 9,5 miliard euro. K tomuto výsledku asijského regionu přispěla především taková zařízení, jako jsou bezdrátové tyčové vysavače (+56 procent), robotické vysavače (+32 procent) a mixéry (+25 procent).

Na celém světě hraje u malých domácích spotřebičů stále důležitější roli otázka co nejsnazšího ovládání. Bezdrátové tyčové vysavače pokračují na své úspěšné cestě v oboru čištění podlah. Dokonce byl překonán i značný růst prodejů z minulých let a objem tržeb nyní dosáhl více než 1,8 miliard euro (+51 procent). Například v Německu bylo díky bezdrátovým tyčovým vysavačům realizováno 51 milionu euro z celkových tržeb za tato zařízení ve výši 143 milionů euro.

Životní styl si žádá luxus 

Norbert Herzog, expert GfK na průmysl domácích spotřebičů, říká: „ Určitá část bohatších zákazníků chce svůj vysoký životní standard dát najevo  a tudíž zvažuje nákup dražších a luxusnějších produktů. I když jsou tyčové dobíjecí a robotické vysavače nejvýraznějším příkladem, podobný trend lze pozorovat i u luxusních fénů. Luxusní a značková verze nabízených produktů znamená pro tyto zákazníky přidanou hodnotu. Takže za prvního půl roku 2018 tržby za fény ve tvaru pistole stouply o 19 procent.” 

Metody používané GfK 

GfK pravidelně shromažďuje data prostřednictvím maloobchodního panelu týkající se prodeje malých domácích spotřebičů, jako jsou snadno ovladatelné (pohodlné) a praktické produkty pro domácnost, kávovary a varné termosy, kuchyňské přístroje a produkty pro péči o tělo. Hodnocení celosvětového trhu (bez Severní Ameriky) vychází z informací získaných v 70 zemích za prvních šest měsíců roku 2018. 

Více na www.gfk.com/cz

Zdroj : Gfk