L-SHOP-TEAM: My máme značky, vy máte výběr!

Pod jednou střechou sjednocuje L-SHOP-TEAM špičkové mezinárodní značky z textilní branže a dodává zákazníkům zboží sestavené tak, jak to pro své konkrétní zakázky potřebují. L-SHOP-TEAM je v Německu největším B2B velkoobchodníkem s textilem pro podporu prodeje, volný čas a zaměstnání. Zároveň je jednou z největších mezinárodních skupin v tomto oboru. Má deset dceřiných společností v Evropě, mezi něž se řadí i ta česká pod taktovkou Petry Komárkové. Zpovídali jsme ji, co je nového v branži reklamního textilu, jak ji ovlivnila covidová doba a jaké jsou aktuální trendy.

Jak jste se ocitla ve vedení české pobočky firmy L-SHOP-TEAM?

Původně jsem řídila od roku 1998 společnost Tiger Team a inicializovala fúzi s L-SHOP-TEAMem. To se povedlo a dnes vedu pobočku pro Čechy a Slovensko. Jsem tomu ráda, protože pod touto skupinou můžeme zákazníkovi nabídnout odběr zboží od malého množství kusů a navíc s dodáním do dvou až tří dnů vč. Slovenska. Za zády s největšími sklady v Evropě, s obrovskými skladovými zásobami a výběrem z více než 120 značek můžeme klientům poskytnout prvotřídní servis. Jsme specialisti na reklamní textil, ale i doplňkové produkty, jako třeba deštníky, čepice, tašky a ručníky. 

Jste už v branži spoustu let, v čem se poptávky po reklamním textilu změnily? 

Pamatuji si, že před těmi 20 lety byl prakticky výběr ze 4 barev – bílé, černé, modré a lahvově zelené, a že byly populární kšiltovky se síťovinou. Ty se dnes paradoxně vrací, ale barevné škály produktů čítají dnes již běžně 30-40 odstínů. Další výraznou změnou je posun v zušlechťování reklamního textilu. L-SHOP-TEAM se pohybuje pouze v B2B. Našimi hlavními odběrateli jsou tiskárny, výšivkárny a reklamní agentury. Pokud někdo chce obrandování textilu po nás, doporučíme jim naše partnery. Trendem je specializace a personifikace . V posledních letech v podstatě 90 % našich dodavatelů upustilo od tisku nebo všívání svých log na textil. Visačky za krkem bývají dokonce odtrhávací, aby si přeprodejce mohl nechat všít nebo vytisknout svoji značku nebo chybí vůbec. Trendem je také prodej čistého textilu bez potisku. Velký boom zaznamenal odběr tohoto zboží během covidu prostřednictvím e-shopů, například dětský nebo domácí textil. Pokud jde o firemní trika nebo business košile, logo firmy se umísťuje decentně malé, třeba tón v tónu. Pryč je doba velkých log na prsou nebo na zádech. A samozřejmě je dnes příklon ke kvalitě a trvanlivosti, což zase uzavírá kruh šetřením životního prostředí. Dnes už chce darující, aby třeba zaměstnanec oděv skutečně nosil. 

Zmínila jste trendy v reklamním textilu. Jaké další byste mohla uvést?

Jedním z hlavních trendů současné doby je určitě soustředění se na udržitelnost a férovou výrobu. Mnozí zákazníci po nás vyžadují příslušné certifikáty. Další nadstavbou dnes je používat recyklovatelné materiály. Nadneseně se výrobci předhánějí, z kolika PET lahví bundu vyrobili, kolik litrů vody při výrobě trika ušetřili. Také jsou dnes populární třeba trička s Vegan certifikátem, který zaručuje, že produkt neobsahuje nic ze zvířat. Dokonce existují dnes už i tiskárny, které mají veganské barvy na potisk těchto produktů.

Co byste doporučila klientům? Jak si ušetří starosti a čas?

S více než 6.500 výrobky disponujeme širokým sortimentem a nadprůměrnou rozmanitostí značek. S početným týmem zákaznického servisu, jakož i různými nabídkami online servisu na podporu prodeje, nabízíme kompetentní poradenství a péči – osobně & digitálně. A to bych chtěla vyzvednout hlavně – konzultace je důležitá a naše zkušenosti k nezaplacení. My máme i velikou vzorkovnu v Praze na Zličíně, ve Strojírenské 259, kde si ve čtyřech místnostech zákazníci mohou zboží prohlédnout. Není tam sice vše z 2000 stran našeho katalogu, ale každý si může udělat představu o rozdílnosti značek a kvalitě zboží.
Naše zboží také prezentujeme na veletrzích a pro naše stálé zákazníky pořádáme pravidelné módní přehlídky a vánoční večírky. 

Jak jste přežili těžké období korony?

I bez pomoci státu se nám podařilo v období covidové krize zvyšovat obrat. Češi a Slováci všeobecně nejsou zvyklí na pomoc státu a na rozdíl od jiných národů se umí rychle adaptovat. Když nejdou eventy, jsou zavřené hotely, zkusí třeba web-shop. Jen tak je nic nezlomí, a tím mnozí pomohli i nám. Chtěla bych především touto cestou poděkovat všem těmto novým i stávajícím zákazníkům, kteří nám svými odběry pomohli tu dobu přežít. 

www.l-shop-team.cz