Čerpejte výhody u partnerů označených logem Sphere
Obecně se dá říci, že procento zákazníků, na které je možno reálně prostřednictvím věrnostního programu působit, se pohybuje okolo 20 %. Ti potom vytváří 80 % obratu a dají se tak řadit mezi zákazníky stálé. Primární snahou každého obchodníka potom je, aby právě tato skupina nakupovala co nejčastěji, čehož je možné dosáhnout mimo jiné také správně nastaveným a fungujícím věrnostním programem, za podpory dalších marketingových nástrojů.
Zákaznické chování může ovlivňovat mnoho faktorů. Může to být sezónnost, vliv významných svátků, např. Vánoc, ale také ekonomická a politická situace, což se děje nyní. A právě to bývá pro mnoho obchodníků dobrá příležitost, jak za pomoci věrnostního programu „předběhnout“ konkurenci a vymanit se z neustálého koloběhu tzv. letákových slev.
Rozšíření zákaznického kmene
Aktuálně se inflační spirála točí na plné obrátky a ještě bohužel nedosáhla svého vrcholu. Ceny energií včetně pohonných hmot letí strmě vzhůru. A obchodníci, kteří byli v předcovidové době zvyklí dosahovat zajímavých obratů a zisků, nyní přemýšlí co udělat, aby si udrželi přízeň svých klientů a zákazníků i nadále. Protože dalším faktem je, že cca 30 % stálých zákazníků meziročně zmizí, tedy jde o to, jak nejen vyrovnat jejich deficit, ale navíc zákaznický kmen pravidelně rozšiřovat.
Zákaznická věrnost je důležitá
Významnou předností věrnostního programu Sphere je schopnost uspokojit zákazníky, kteří dávají přednost okamžité přímé slevě, ale i takové, kteří rádi sbírají body za opakované nákupy. Právě možnost odměňování zákazníků formou věrnostních bodů je pro mnohé partnery programu zajímavým způsobem, jak se „vyhnout“ přímým slevám, ale zároveň poskytnout odměnu svým klientům za využívání služeb či koupi produktu.
Je totiž dokázáno, že jen 13 % tuzemských zákazníků je zcela loajálních pouze jednomu obchodnímu řetězci, kam chodí kupovat. Největší podíl věrných zákazníků je možné vysledovat u mobilních operátorů a finančních institucí. Téměř polovina (45 %) lidí je potom ochotna změnit prodejnu kvůli ceně a 29 % lidí by změnilo nákupní místo kvůli lepší kvalitě zboží. Z těchto výsledků je možné vyvozovat, že právě cena hraje nejdůležitější roli při rozhodování zákazníků o tom, u kterého obchodníka zrealizují svůj nákup. A pokud si ji mohou ještě snížit o férovou slevu s kartou Sphere, dá se obchod považovat za uzavřený.
28 lety prověřený systém
Další velkou výhodou programu Sphere je fakt, že si obchodníci mohou vytvořit svůj vlastní věrnostní program v rámci již mnoho let fungujícího a prověřeného, jakým Sphere beze sporu je. Nemusí tak vynakládat značné sumy za vymyšlení, tvorbu, nastavení, správu a rozvoj programu, stačí se do Sphere jen zapojit a využívat všech jeho možností.
My ve Sphere věříme, že investice do věrnosti klienta se vždy vyplatila a bude se vyplácet i v budoucnu. A naše více než 28letá historie je toho důkazem.