Jak mluvit o složitých věcech, aby každý mohl rozumět

Strašení už je a bylo dost, v nelehkých časech funguje pozitivní komunikace. Co ale bude vaše cílová skupina vnímat jako pozitivní? Nebo stačí jen zahánět „blbou náladu“, šířit dobré zprávy a pouštět vtipnou reklamu? Letošní ročník konference Communication Summit ukáže, jak i složitá témata pojmout pozitivně a vysvětlit tak, aby každý mohl rozumět.

Vtipné od trapného často dělí jen tenká hranice a ne každý může sdílet nadšení pro vaši věc. Tak jak trefit tu správnou pozitivní notu? Communication Summit z produkce Blue Events, který se uskuteční 5. června 2024 v pražském O2 universum, už posedmé představí aktuální témata v oboru PR a marketingové komunikace. Odborníci z public relations a komunikačních a mediálních agentur se mohou těšit na program, který pozitivně uchopí i horká témata, jako jsou AI a ESG.

Vlastní planetka a 37 nobelistů

Jako klíčový řečník vystoupí Daniel Stach, kterého pravidelní návštěvníci konferencí společnosti Blue Events znají spíš v roli moderátora. Nicméně právě jeho moderátorská role v pořadu Hyde Park Civilizace a také mimořádná vysílání jako série Země v nouzi během pandemie covid-19 ukazují důležitost popularizace vědeckých témat.
„To nechápu.“ „To nemůžu pochopit.“ „To není nic pro mě.“ Tohle si často říkají lidé, ke kterým Daniel Stach mluví. Sami nevěří, že složitému vědeckému tématu dokážou porozumět, že je zaujme a že se jim bude hodit o něm něco vědět. Součástí jeho práce je vysvětlovat tak, aby si lidé přesto nakonec řekli: „Tohle je zajímavé!“ A co víc: aby o tom ještě vyprávěli někomu dalšímu. Co se mu osvědčilo? Na Communication Summitu pomocí příkladů z praxe ukáže, jak komunikovat, aby mohl každý rozumět.

Stach v médiích pracuje od roku 2009. Připomeňme, že vedl rozhovory s 37 nositeli Nobelovy ceny. Vyučuje na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a vystupuje na konferencích v ČR i v zahraničí. Je členem vědecké redakce České televize. Za svou práci získal řadu ocenění včetně Ceny Ferdinanda Peroutky či medaili „za schopnost nadchnout a jednoduše předat složité“ od předsedy Senátu ČR. A dokonce je po něm pojmenovaná planetka 93256, která se nachází mezi Marsem a Jupiterem.

Sbohem, greenwashingu!

„V programu se letos můžete kromě Daniela Stacha těšit hned na několik příspěvků založených na unikátních datech. Výzkumná agentura NaDa Research připravuje téma pozitivní komunikace. Kantar pro Communication Summit udělá společně s Asociací komunikačních agentur a Asociací public relations výzkum o stavu AI v komunikační branži. Newton Media zase přijde s mediální analýzou na míru letošnímu tématu,“ říká Jan Patera, partner ve společnosti Blue Events a programový garant akce.
Jeden blok se bude věnovat také udržitelnosti včetně oblíbené prezentační soutěže Ric Pic, kde se utkají tři různé pohledy na věc, tentokrát pod titulem „Sbohem greenwashingu“. Diváci po krátkých prezentacích sami zvolí, kdo je nejvíce oslovil. Výběr tématu souvisí s tím, že Evropská komise schválila nutnost tzv. green claims dokladovat na datech a certifikovat podobně, jako to dříve udělala třeba se zdravotními tvrzeními v reklamě. „Klasický greenwashing bude tedy mnohem těžší a nás zajímá, jak bude svět komunikace vypadat po jeho ústupu ze scény,“ dodává Patera. Celý závěrečný blok by pak měl být přehlídkou toho, jak nejlépe využít AI v marketingu a PR. V programu se objeví také případové studie značek jako Dove nebo O2.
Communication Summit vznikl v roce 2018 s cílem „zbořit sila“. Chce být platformou, na níž se mohou setkávat komunikační profesionálové, probírat trendy, sdílet své cíle. Bezmála polovina všech účastníků jsou lidé na vedoucích místech. Z hlediska sektorů jsou nejvýrazněji zastoupeni zadavatelé, hlavně výrobci rychloobrátkového zboží. Celkem 20 % návštěvníků pracuje v komunikačních, PR a mediálních agenturách.

Kateřina Paterová
PR & Social Media Specialist
+420 776 117 282
katerina.paterova@blueevents.eu
www.blueevents.eu

Brands&Stories
je mediálním partnerem
této konference.