Na co jsme asi nejvíce pyšní, je to, kolik se toho dalo za ten rok stihnout, protože většina inovačních center hrozně moc inovuje a přemýšlí a kreslí po tabulích, ale v konečném důsledku skutek utekl. Úkolem Aures Labu je věci reálně spouštět a uvádět do praxe. Chtěl bych teď zmínit ty projekty, které se nám opravdu povedly.
E-shop s ojetými vozy s měsíční zkušební dobou
Přesně rok po spuštění Aures Labu jsme slavnostně spustili první e-shop s ojetými vozy, kde si vlastně člověk může vybrat auto s měsíční zkušební dobou. Takže nejen, že si to auto on-line může vybrat, ale zároveň má měsíc na to si to auto opravdu vyzkoušet. Touto službou jsme první nejen v České republice, protože nabízet ojetá auta on-line je velký procedurální oříšek.
Nové segmenty Mototechna Classic a Mototechna Eco Drive
Podařilo se nám spustit dva velké segmenty nových produktů. První se jmenuje Mototechna Classic a představuje značku investičních vozů či už youngtimerů nebo veteránů a druhý segment se nazývá Mototechna Eco Drive a je to značka pro prodej vozů na alternativní pohony. To jsou auta řekněme elektrická a hybridní.
Půjčovna Mototechna Drive
Spustili jsme autopůjčovnu Mototechna Drive, což je značka pro střednědobý pronájem vozů. Vozy jsou nejčastěji pronajímány na 6 měsíců a je to vždycky úplně nový vůz, takže vlastně zákazník má benefity, které zná například z operativního leasingu, ale zdaleka tam nemá tak dlouhý závazek. Po šesti měsících auto vrací a bere si jiné nové auto.
Carsharing Fleet Hero
Když už jsme u toho půjčování aut, nelze nezmínit, že jsme rovněž rozeběhli službu, která je vlastně na poli B2B car carsharingu. Tato služba se nazývá Fleet Hero neboli flexibilní B2B sdílení vozů. Jejím cílem je poskytovat co nejflexibilnější fleety firemním zákazníkům, to znamená, že firma má možnost si u nás flexibilně doplňovat svůj vozový park zrovna tak, jak ho právě potřebuje. Jako příklad zákazníka, který to využívá, mohu uvést Rohlík.
Služba Try&Buy
Ještě úplně na začátku roku jsme plnohodnotně spustili službu Try&Buy, která umožňuje lidem až 30 dnů testovat vůz, který si v Mototechně vybrali, bez závazku tento automobil koupit. Takže pokud člověk chce vůz, ve kterém před tím nikdy neseděl a není si jistý, zda je to pro něho to pravé, tak si to auto může vypůjčit a následně se pak půjčovné odpočítá od ceny vozu.
Datově analytické aplikace
Pricing App a Stock Allocation
Největší inovace se však v Aures Labu odehrávají na poli datové analytiky. Interně jsme si vyvinuli vlastní datově analytické aplikace, které nám slouží efektivněji auta nakupovat a prodávat, efektivněji hospodařit. Jedna z nich se jmenuje Pricing App a ta slouží k využití umělé inteligence při oceňování ojetých vozů. Druhá je zase datově analytická aplikace pro řízení skladových zásob rovněž za pomoci umělé inteligence a ta se jmenuje Stock Allocation. A jelikož už jsme měli aplikace vyvinuty, tak jsme je nechtěli využívat jen pro sebe, proto jsme tyto služby a tento software dali k dispozici ke koupi i jiným hráčům ve světě. Je to snad poprvé, co autobazar prodává software. Například v současné době největší obchodník s auty v Jihoafrické republice využívá právě tu samou aplikaci. Nově od června jsme ji nasadili i u velkého hráče ve Velké Británii i v Kazachstánu
Takže to byla krátká exkurse do toho, co se dá v inovační laboratoři za rok stihnout a jak lze k inovacím vlastně přistupovat. Z vlastní zkušenosti vím, že většina inovačních laboratoří v korporacích extrémně bojuje právě proto, že tým je mnohdy velmi kreativní, nicméně problém je pak nasazování businessu. A je super konstatovat, že u nás se těch projektů rozjelo hrozně moc a že se reálně rozjelo a věci nekončí v šuplíku. Takže to je Aures Lab!