iShowroom.cz: Radikální změna uvažování a zavedených postupů v prezentaci zboží

Exkluzivní značky si zaslouží exkluzivní podporu prodeje svých produktů, jiné si zaslouží existovat – to je začátek E-commerce 3D.

Výrobní i distribuční společnosti si postupně začínají uvědomovat, že Covid 19 zamával některými zažitými standardy natolik, že je nutné se začít zabývat myšlenkou postupné digitalizace mnohem intenzivněji než kdykoliv před tím. Kdo chce z dnešní doby vyjít jako vítěz, usměrnit některé neefektivní výdaje, ušetřit čas a získat dokonce významný náskok, tak by měl tuto výzvu brát s patřičnou vážností a hledat způsoby, jak začít postupně tvořit své nedotknutelné, ničím neomezené- “digitální dvojče”, které se umí odprezentovat i samo, kdekoliv na světě.

iShowroom je komplexní řešení, které spojuje technologii interaktivního 3D, virtuální a rozšířené reality právě s nakupováním na internetu, čímž původně během pandemie koronaviru a vládních nařízení omezujících možnost setkávání nahrazoval výpadek prodeje ve fyzických showroomech či prezentaci produktů na výstavách a veletrzích.

„Nic už nebude jako před Covidem. Nákupní zvyky lidí se zásadním způsobem mění, lidé jsou opatrní a možná také trochu líní. I já chci dnes dělat všechno jinak než dříve,“ popisuje Filip Major, který si potřebu přenést způsob prezentace zboží do nové formy uvědomil hlavně v segmentech jako automotive, strojírenství, development, design a obecně high-end.

„Většina lidí má navíc nepříliš rozvinutou představivost, a tak je nutné ji maximálně stimulovat, aby si unikátní, složité, nákladné, nebo rozměrné produkty uměla představit zcela realisticky a pohodlně, třeba i v kontextu svého domácího prostředí.“ Základem je ale dokonalý vizuál, plynulost, zcela intuitivní ovládání a zahrnutí funkcí, které suplují dokonce i fyzický kontakt.

Služba, která podle Majora funguje na téměř jakémkoliv zařízení, firmám umožňuje prezentovat jejich produkty ve věrohodné podobě a z vlastního úhlu pohledu daného zákazníka. Zároveň obchodníkům otevírá možnost snadno vysvětlit fungování, objemy, rozměry, materiály, varianty či další různé konfigurace. Následně i vygenerování objednávky a platbu. To vše se může odehrávat přímo na zařízení samotného zákazníka a kontakt může probíhat i ve skupině, která je rozeseta kdekoliv po světě a při tom se potkává na jednom místě a společně sleduje jeden vybraný produkt.

„V podstatě tak spojujeme výhody současného e-commerce a fyzické prezentace zároveň,“ doplňuje Major, který je zároveň architektem jednotlivých individuálních konceptů pro zákazníky iShowroomu. „První rok máme téměř za sebou a jsem s ním spokojený. Firma je naprosto soběstačná a má již dlouhodobé klienty, od kterých si neustále vyžadujeme zpětné vazby, které obratem zapracováváme do dalších vylepšení. Už nás začínají oslovovat i významné zahraniční značky. Díky mé zkušenosti s technologickými startupy jsem chtěl k věcem od prvního dne přistupovat správně a nedělat chyby, kterých jsem byl několikrát svědkem nebo jsem je udělal já sám,“ říká Major.

„S virtuálními prohlídkami, AR a VR pracuje řada entit, ale iShowroom je něco jiného. Je to multiplatformní smart řešení, které má za cíl odbavit zákazníky bezkontaktně, od A- Z. Od dokonalého navnímání projektu nebo produktu přes real-time komunikaci s prodejcem, 3D konfiguraci, vytvoření objednávky, digitální podpis až po platbu,“ vysvětluje Major.

„Každý náš ‚konkurent‘ dělá jen část toho, co my, a pokud jde o vizuál, což je jeden z klíčů, tak opravdu nevím, kdo by se nám přibližoval, aniž by k tomu musel používat velmi výkonný stacionární hardware. My jsme schopni zasáhnout i masy,“ doplňuje neskromně zakladatel.

Se svým týmem se aktuálně Major iShowroom posouvá každým týdnem a měsícem, přičemž pracuje na vylepšování vizuálu, ovládání, snižování datové náročnosti a přidávání dalších funkcí. „Naše meta ale leží úplně jinde, tou je určitá změna uvažování a zavedených postupů,“ usmívá se jeho tvůrce. 

Filip Major, Founder, Partner
iShowroom.cz