IS Produkce znovu probouzí filmovou tvorbu na legendárním „zlínském kopci snů“

Zlínská společnost IS Produkce, která se věnuje filmové produkci i reklamní tvorbě, změnila vloni po patnácti letech svou adresu a z centra Zlína se přestěhovala na Kudlov. Nově působí v areálu filmových ateliérů, které vznikly ve 30. letech minulého století k natáčení reklamních filmů společnosti Baťa. Kruh se tak pomyslně uzavírá a Martin Gazda, majitel IS Produkce, je na cestě ke splnění jednoho ze svých životních snů – oživit filmovou tvorbu ve zlínském kraji a přivést do regionu velké tuzemské i zahraniční produkce.

Vraťme se ale do roku 2008, kdy Martin Gazda v podstatě z ničeho, jen s velkým nadšením, položil základy dnešní IS Produkce. Tehdy by zřejmě sám nevěřil, že se jeho malá firma, specializující se na natáčení rozhlasových spotů, vypracuje v renomovanou reklamní a filmovou produkci, která je dnes největší mimopražskou ve svém oboru. Deset let režíroval rozhlasové a menší televizní spoty a postupně se přesunul do křesla producentského. Obklopil se lidmi, kteří to umí líp, a sám teď už jen chod věcí organizuje.

IS Produkce dnes dává práci 40 odborníkům z branže a dávno už netočí jen audio, ale tvoří především TV spoty a prezentační filmy pro reklamní agentury a i přímo pro velké české i světové zadavatele, a to kompletně na klíč – od kreativních konceptů, přes scénáře, storyboardy a animatiky. Specializuje se také na vizuální efekty, 2D a 3D animace, virtuální realitu (VR i AR) a natáčí 3D 360 videa. Mezi její největší klienty tak patří např. Česká národní Banka, Green-Swan Pharmaceuticals, Hornbach, Penny, Blue Style, Asko, Climax, Barum Continental nebo také kosmetický gigant Notino.

Pro Martina Gazdu je právě reklama formát, který ho baví ze všeho nejvíc. Možná proto, že vždycky na všechno v životě spěchal, někdy i bez rozmyslu. A v reklamě vznikají věci rychle. Od začátku natáčení až po promítání v televizi uplynou třeba jen dva měsíce. U filmu nebo u hudby je to jinak. Ostatně o tom už dnes taky ví své. Nadchla ho totiž i tvorba celovečerních filmů. A dnes jich má IS Produkce na svém kontě už jedenáct. Jako koproducent uvedl do kin řadu úspěšných snímků, jako například Můj příběh (2020), Smečka (2020), valašskou pohádku Největší dar (2022) nebo třeba Úsměvy smutných mužů, který v roce 2019 získal diváckou cenu Český lev.

Volné pokračování posledního jmenovaného, film Dvě slova jako klíč, opět podle knižní předlohy Josefa Formánka, vstoupil do kin teprve před pár týdny. Na jeho premiéru si ale štáb i diváci museli pěkných pár let počkat. Natáčelo se totiž v období covidu na řadě lokací po celém světě – od České republiky, přes Japonsko, Indonésii, Indii, Nepál, Dánsko až po New York nebo Paříž. Svým příběhem dokázal scénář strhnout takové osobnosti, jako je francouzská legenda Pierre Richard, polská hvězda Daniel Olbrychski, slovenská herečka Jana Nagyová, český herec Jaroslav Dušek nebo japonský Gen Seto. Ale čekání na výsledek a jejich herecké výkony se rozhodně vyplatilo.

IS Produkci ovšem není lhostejný ani osud nastupující filmařské generace. Dlouhodobě spolupracuje s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně, jejíž studenty z Fakulty multimediálních komunikací podporuje pravidelně při jejich tvorbě ať už finančně či zápůjčkou filmové techniky. Martin Gazda si totiž moc dobře uvědomuje, že i spolupráce s mladými nadějnými filmaři může být cestou k návratu filmového průmyslu zpět do Zlína, na zlínský kopec snů, kde se film ve Zlíně roky dělal…

Kontakt:

martin@isprodukce.cz,

603 829 166