Fungovalo doporučení
On-line marketingová agentura VERmedia vedená zakladatelkou Věrou Vlčkovou vznikla po její marketingové činnosti pro italské firmy, které chtěly působit v Čechách. V té době se dostávala na nejrůznější a nejúžasnější místa, vzdělávala se v zahraničí, hltala marketing a on-line prostředí.
Začaly ji oslovovat firmy a díky doporučování se začaly nabalovat. „Vše, co učíme klienty, jsme neměli,“ směje se zakladatelka VERmedia, „ani webovky! Znáte to o té kovářově kobyle…“ Najednou už toho bylo tolik, že nastal čas rozšiřovat tým.
Věra získala cenné zkušenosti na pozici marketingové ředitelky a Product Ownera. Má za sebou kampaně pro velké korporátní klienty, ale i start-upy a menší firmy. Spolupracovala se značkami jako Nestlé, Remington, Russell Hobbs, Starbucks Chilled Coffee, Krug nebo Prague Pride.
V současnosti se však drží toho, že neusiluje o práci pro velké korporáty, ale zaměřuje se na malé a střední klienty, se kterými její agentura udržuje dlouhodobé vztahy a pomáhá jim růst přes on-line prostředí. Mají vybudovanou skupinu klientů, což jim dává svobodu v tom, že se jim mohou více věnovat. A s mnohými se stali přáteli…
Klienta chceme dobře znát
„Pokud si lidsky s klientem nesedneme, nesouzníme s projektem, značkou, nejdeme do toho,“ vysvětluje spolupráci s klienty Věra Vlčková. „Bylo by to totiž od nás nezodpovědné. Zaměřujeme se na strategie, protože mám praxí ověřeno, že bez dobré strategie nikdy není možné vytěžit maximum. Neradi děláme reklamu jen na jednom nástroji. VERmedia chce budovat dlouhodobě udržitelné značky na základě znalosti a dobrých vztahů s klienty. Klienta se snažíme vždy edukovat tak, aby rozuměl, čeho jsme s jeho značkou dosáhli a jak mu marketing pomohl v posunutí se blíže k cíli. Máme klienty, kteří s námi každý rok zdvojnásobují obrat. Naši klienti jsou různých oborů, odvětví a zaměření. Od advokátní kanceláře, přes filmový festival až po e-shop s péřovými zavinovačkami.“
Digitální marketingová agentura VERmedia si pečlivě vybírá své klienty a ještě pečlivěji své kolegy. Zakládá si na férovém přístupu, precizní práci a dobrém smyslu pro humor.
Rychlá a srozumitelná pomoc
VERmedia si uvědomuje, že občas v podnikání není zbytí a je nutné co nejrychleji zalepit nějakou díru. Proto nabízí pomocnou ruku v oblastech, jako jsou webové stránky, marketingová komunikace, komunikační strategie, vizuální identita a nové logo, sociální sítě, webová analytika, content marketing, online marketing či jiná reklama. Na základě rychlé a srozumitelné komunikace vám pomůže odbavit přesně to, co nejvíce hoří. I přes toto ale má raději řešení dávající smysl z dlouhodobého hlediska. Někdy je lepší zvolnit a připravit strategii, která se dívá do budoucnosti a bere v potaz mnoho dílčích vstupů. Taková práce se pak dokáže mnohonásobně zúročit a v dlouhodobém hledisku může přinést mnoho zralých a šťavnatých plodů.
Komplexní a strategická řešení
„V současné době jsou marketingové rozpočty ořezané, ale nikdy se mi nestalo, aby to nefungovalo,“ říká Věra Vlčková. „Investice do strategie je jednou z nejlepších investic, co firma může udělat. Při přípravě marketingové strategie a podrobných analýzách, které klientům na začátku děláme, se úplně nejlépe seznámíme se značkou. Začíná to vždy vyzpovídáním majitele, pak poznáváme produkty a děláme rešerše trhu a jejich stávajících aktivit. Rozklíčujeme konkurenci, problémy klienta uvnitř, co řeší jeho lidi. Určíme také archetyp značky, to totiž hodně pomáhá v nasměrování další komunikace značky. Vyjmenujeme klientovi i známé značky stejného archetypu, aby si uvědomil, jak má vystupovat navenek. Klient se musí s archetypem ztotožnit a pak se snadno naučí, jak vést marketingovou komunikaci. Musí především vědět, kdo je jeho zákazník a jak k němu hovořit. Určujeme také tonalitu komunikace, která je často opomíjeným prvkem značky, který výrazně přispívá k zapamatování nebo odlišení od konkurence. Jde o to, jakým tónem značka mluví, píše, působí. Aby značka působila profi, musí vystupovat jednotně, kamkoli přijde.
Analyzujeme zkrátka, co funguje, děláme SWOT analýzu a snažíme se co nejpřesněji vydefinovat cíl. Pak určíme nástroje, protože když víme, co je cílová skupina, víme, kde se nachází a pomocí jakých nástrojů s ní lze komunikovat. A pak už navrhujeme a vytváříme on-line kampaně. Většina hezkých vztahů s našimi klienty začala právě marketingovou strategií,“ zakončuje představení své agentury Věra Vlčková.