Hodnotu velkých domácích spotřebičů zvyšují inovace a rozvíjející se trhy

V první polovině roku 2018 zaznamenal trh velkých domácích spotřebičů (VDS) další pozitivní růst o 3,5 procenta. Za celý rok 2018 GfK očekává na celosvětovém trhu velkých domácích spotřebičů prodeje v celkové hodnotě 178 miliard euro. Za předpokladu fixního kurzu eura je to o solidní 2,2 procenta více než vloni. 

Hlavní trendy, které se o tento růst zasloužily, jsou multifunkční spotřebiče, konektivita, internetový prodej a velmi silná dynamika prodejů na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu VDS, jež byla zveřejněna ne veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

Kromě loňského zvýšení celosvětových prodejů, jež činilo 2,6 procenta, zaznamenal letošní rok další silný růst na úrovni 2,2 procenta. V první půli roku 2018 došlo k mimořádnému oživení v Rusku (+11 procent) a v Latinské Americe (+9 procent). Rovněž asijsko-pacifický region pokračoval v růstu a do celkového zvýšení přispěl 66 procenty. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky gigantickému čínskému trhu, ale i takoví šampioni jako je Vietnam (+21 procent) představují vynikající příležitosti. V této rozvíjející se zemi se silnou ekonomikou a nízkou inflací se neustále zvyšuje prodej ledniček a praček. Německý trh, na němž po deset let rostl obrat, si nyní bere oddychový čas, ale přesto zůstává třetím největším trhem velkých domácích spotřebičů na světě.

Norbert Herzog, expert GfK na průmysl domácích spotřebičů říká: „U velkých domácích spotřebičů platí, že co je velké, to je krásné. Kapacita je klíčové slovo, které je hnací silou rozvoje trhu. To se odráží na stále se zvyšující kapacitě praček, vyšších a širších ledničkách, jakož i na prostornějších troubách. Například pračky s kapacitou 9 kg a více vzrostly o 15 procent. Tento vysokokapacitní segment je poprvé větší než kterýkoli jiný segment s jinou kapacitou.”

GfK využívá maloobchodní panel, pomocí kterého pravidelně shromažďuje data z více než 80 zemí týkající se velkých domácích spotřebičů, jako jsou pračky, sušičky, myčky na nádobí, lednice, mrazničky, sporáky a trouby, sporákové odsávače par a mikrovlnné trouby. Pokud není v textu zmíněno jinak, všechna čísla zde uváděná se týkají období od ledna do června 2018. Růst vyjádřený v procentech se týká tržeb ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Pojem velké domácí spotřebiče zde nezahrnuje klimatizační zařízení.

Více na www.gfk.com

 

Zdroj : GFK