Le Mans 1966
Hollywoodští tvůrci nedávno na velké plátno přenesli souboj „Ford vs. Ferrari“ ve filmu Le Mans ´66. Strhující příběh přibližuje touhu Fordu porazit značku Ferrari a vítězství Bruce McLarena a Chrise Amona v závodě, jenž pak Ford na mapu světového motoristického sportu skutečně vepsal. Skutečnost, že Ford v průběhu závodu přešel na pneumatiky Goodyear, vnesla do příběhu další zajímavý prvek a poukázala na to, jak zásadní jsou v Le Mans kvality pneumatik.
Goodyear ovšem získal své první vítězství v Le Mans již o rok dříve, a to na voze Ferrari. Tým North American Racing Team (NART), vedený americkým importérem Ferrari a trojnásobným vítězem Le Mans Luigim Chinettim, se rozhodl pro jeho pneumatiky, a to se na jeho konečném výsledku významně podepsalo. Přestože Masten Gregory a Jochen Rindt ztratili kvůli problémům s elektrickým vedením hodinu v boxech, díky své rychlosti se prodrali do čela závodu. Bylo to první vítězství soukromého jezdce od roku 1957 a první vítězství pneumatik Goodyear v Le Mans, a to shodou okolností hned v roce, kdy Goodyear poprvé vstoupil také do Formule 1.
Po vítězstvích s Ferrari a Fordem sehrál Goodyear o čtyři roky později důležitou roli i při prvním vítězství Porsche v Le Mans. Legendární německá značka získala první vítězství v Le Mans v roce 1970, kdy její štíhlý vůz 917K zvítězil s náskokem pěti kol. Za volantem obávaného vozu Porsche, který v závodě s neustále se měnícím počasím zkrotily na míru navržené pneumatiky Goodyear, seděli Hans Herrmann a Dickie Attwood.
Graham Hill
Goodyear se pak stal dominantní značkou pneumatik na Le Mans a v následujícím desetiletí utržil celkem osm vítězství. Matra Simca se na pneumatikách Goodyear na závodech proslavila celkem třikrát a využila Le Mans k tomu, aby na domácí půdě ukázala sílu francouzského automobilového průmyslu. Jedno z těchto vítězství bylo obzvláště výjimečné pro Grahama Hilla. Mistr světa Formule 1 z let 1962 a 1968 byl stále pravidelným účastníkem Grand Prix, ale měl ještě jiný ambiciózní cíl. Jeho pět vítězství v Monaku a vítězství v Indianapolis 500 v roce 1966 znamenalo, že měl na dosah ikonickou „trojitou korunu motorsportu“, pokud dokáže zvítězit i na Le Mans. A při svém desátém a posledním pokusu na 24 hodin pak ve spolupráci s legendou Le Mans Henrim Pescarolem s Matrou na pneumatikách Goodyear vítězství skutečně získal. Vyhrát všechny tři největší sportovní události světa svědčí o obrovské všestrannosti jezdce a Hill byl zatím také jediný, komu se trojitou korunu podařilo získat.
Další legendou Le Mans je Jacky Ickx. Jeho první vítězství s Mirage v roce 1975 a začátek jeho vítězné série s Porsche o rok později byl rovněž na pneumatikách Goodyear.
V osmdesátých letech byly zavedeny formule Skupiny C. Obrovské tunely pod vozidlem vytvářely díky Venturiho efektu podtlak a dále zvyšovaly přítlak. Ikonické vozy jako Porsche 956 a 962 vítězily na pneumatikách Goodyear v soutěžích sportovních vozů po celém světě a rok 1990 přinesl vítězství v Le Mans vozu Jaguar se sedmilitrovým dvanáctiválcem, který mu dokázal udílet rychlostí 368 km/h. To spolu s přítlakem na F1 dalo společnosti Goodyear nové příležitosti pro zavádění technologie, která se jí již osvědčila na silničních pneumatikách.
Úspěšná spolupráce společností Goodyear a Porsche pokračovala až do devadesátých let, kdy společně zaznamenaly další tři vítězství, včetně prvního vítězství nové legendy, Toma Kristensena, v roce 1997. Potom už se Goodyear zaměřil na americký NASCAR a další kategorie závodů. Ale k vytrvalostním závodům se zase vrátil: od roku 2020 je oficiálním partnerem FIA Mistrovství světa endurance a výhradním dodavatelem pneumatik pro všechny vozy v kategorii LMP2 a píše tak další kapitolu své historie v motoristickém sportu.