Vzhled fanshopu na letišti kombinuje černou a červenou barvu s dřevodekorem a tahokovem, které jsou odkazem na přezdívku klubu „železná Sparta“. Volba designu odráží klubovou identitu i celkové směřování značky ACS a její přesah do módy a lifestylu.
Fanshop o celkové rozloze 274 m2 nabízí více než dvě stovky produktů, včetně dresů, šál, kšiltovek a speciální turistické kolekce Sparta x Praha. Zákazníci si zde mohou vybírat také z unikátních spoluprací Sparty s jinými českými výrobci a značkami. Kromě toho si můžou návštěvníci přímo ve fanshopu nechat potisknout zakoupený dres jménem a číslem hráčů nebo si aplikovat speciální patche s designem Prahy, České republiky, klubu a partnera adidas.
Nová prodejna se nachází na Terminálu 2, v prstu D. K jeho navštívení tak budou muset cestující projít bezpečnostní prohlídkou. „Jsem velmi rád, že se v rámci letiště Václava Havla Praha představuje tradiční a uznávaná sportovní značka, která reprezentuje český fotbal v mezinárodních soutěžích. Na mezinárodních letištích je umístění fanshopů úspěšných fotbalových klubů již velmi častým a populárním trendem. Uvítali jsme proto otevření prvního fanshopu i u nás. Naši cestující díky tomu získávají další možnost, jak využít svůj čas před plánovaným odletem z Terminálu 2. Věříme, že tato unikátně řešená prodejna se setká s úspěchem a že příznivci fotbalu využijí naše letiště k případným cestám za fanděním v evropských soutěžích,“ uvedl Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.
Otevření fanshopu na letišti je strategickým krokem pro oslovení zahraničních turistů Spartou. Dalšími kroky v tomto směru, které budou následovat, je otevření speciální prodejny v blízkosti epet Areny, tzv. Fanlabu, zaměřeného na personalizaci dresů a dalších produktů, a rozšíření prodejních kanálů, jako například expanze do centra Prahy či nákupních středisek.
„Kromě rozšíření fanouškovské základy si od otevření fanshopu slibujeme také navýšení počtu prodaných dresů a celkové navýšení obratu z merchandisingu zhruba o 10 %,“ vysvětluje CEO Footballmanie Vojtěch Šišma.
Sparta se v posledních letech zaměřila na moderní trendy v oblasti designu produktů pro fanoušky. Oblečení s logem Sparty je navrženo tak, aby bylo vhodné nejen na stadion, ale i pro každodenní nošení. Dlouhodobou strategií merchandisingu klubu je vnímání Sparty jako lifestylové značky, čím dál více oslovovat širší veřejnost a zaměřovat se také například na ženy, děti či generaci Z.
Na realizaci prodejny se výraznou měrou podílel i adidas. Sparta již dříve v pondělí oznámila prodloužení kontraktu s touto globální oděvní značkou až do roku 2031. Partnerství mezi klubem z Letné a adidasem tak bude trvat deset let.