Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

EuroShop RetailDesign Award 2023: Nakupování v historické budově banky

EHI, institut pro maloobchod, a Messe Düsseldorf každoročně od roku 2008 oceňují nejlepší koncepty prodejen na celém světě cenou EuroShop RetailDesign Award (ERDA). V každé z pěti kategorií soutěže je vyhlašován jeden vítězný koncept. Své ceny převzali letošní vítězové v první den největšího světového veletrhu EuroShop v Düsseldorfu. Letos bylo celkem přijato 103 přihlášek z 31 zemí, do finále postoupilo 42 nominovaných.

Vítězi pro rok 2023 jsou: Interspar am Schottentor (kategorie Potraviny), Tessuti Liverpool One (kategorie Móda a životní styl), Coolblue (kategorie Digitální technologie), Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau (kategorie Pohostinství), Adidas Terrex Flagship Store (kategorie Udržitelnost).
Vydavatelce časopisu Brands&Stories – Blance Bukovské – se dostalo před lety té cti být mezi experty z celého světa, kteří mají kompetenci do soutěže nominovat projekty ze své země. A tak časopis Brands&Stories nejen každoročně vybírá z našich nově otevíraných kamenných obchodů ty nejlepší a přihlašuje je do této soutěže o nejlepší prodejní koncept světa, ale přináší Vám i výsledky soutěže.
Pro rozhodnutí poroty je i nadále rozhodující dokonalá kombinace architektury prodejny, barev, materiálů, osvětlení a vizuálního merchandisingu, která umožňuje jasně identifikovat sdělení sortimentu a cílovou skupinu.
Vítězové vynikali pokrokovými nápady v oblasti udržitelnosti, vzrušující designovou produkcí a technologicky a koncepčně inovativními maloobchodními projekty.
Nejlepší koncepty prodejen pocházejí z Německa, Rakouska, Velké Británie a Portugalska.

V roce 2023 byly vyhlášeny odbornou porotou tyto vítězné koncepty:

Kategorie “Potraviny”

Interspar am Schottentor, Vídeň

Retail Design: KBIA Kulmus Bügelmayer

Na jaře 2021, po více než třech letech plánování a rekonstrukce, otevřela společnost Interspar nový obchod v “Haus am Schottentor”, bývalém sídle vídeňské banky Union. Památkově chráněná budova je dlouhodobě považována za ukázkový příklad evropské bankovní architektury. Historická struktura budovy zůstala zachována, pouze tam, kde to bylo nutné pro nové využití, byly provedeny úpravy. Obchod o rozloze přibližně 1 700 m2 nabízí občerstvení a teplá jídla, která lákají obyvatele města, studenty a zaměstnance z kanceláří v okolí. V nabídce jsou panini spolu s regionálními masovými a rybími specialitami. Novým prvkem je restaurace Mezzanin, která jako první v tomto řetězci supermarketů nabízí jídla à la carte.

Kategorie “Móda a životní styl”

Tessuti Liverpool One, Liverpool

Retail Design: Counterfeit Studio

Módní řetězec Tessuti, založený v roce 1985, je oblíbený mezi zákazníky, kteří vyhledávají značkové kolekce. Nový vlajkový obchod byl otevřen v srpnu 2022 a zabírá více než 2 000 m2 na třech podlažích. Design kombinuje klasické liverpoolské technické motivy s klasickými italskými prvky a moderními digitálními prvky, jako je například velká obrazovka uprostřed prodejny. Ve všech patrech najdete teraco, mosaz a mramor, které odkazují na italské kořeny společnosti. Neonová světla a oranžové látky doplněné kartáčovanou nerezovou ocelí a červenými obklady podtrhují současný charakter prodejny.

Kategorie “pohostinství”

Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau, Vila Nova de Gaia

Retail Design: Grupo O Valor do Tempo

Tento historický sklad ve Vila Nova de Gaia, zrekonstruovaný na jaře 2021, připomíná portugalskou sýrařskou a vinařskou minulost. Koncept prodejny poskytuje atraktivní prostředí pro stolování a kulturní akce. Hodinové živé varhanní recitály různých hudebníků umocňují zážitek z nakupování. Designu prodejny dominuje červená barva, která odkazuje na portugalskou vlajku, a zlatá, která odráží slavnou historii Portugalska. Velkolepou atmosféru dotváří 320kilogramový lustr na stropě.

Kategorie “Digital”

Coolblue, Düsseldorf

Retail Design: Desarc

První kamenná prodejna online prodejce elektroniky Coolblue byla otevřena koncem roku 2021 v Düsseldorfu. Nizozemský maloobchodní řetězec hodlá v Německu pokračovat ve své omnichannel strategii a propojit své digitální a kamenné obchody. Návštěvníci prodejny si mohou produkty vyzkoušet, porovnat je s ostatním zbožím v internetovém obchodě a objednat. Za tímto účelem poskytuje aplikace Coolblue podrobné informace o produktech a poradenství, včetně funkcí rozšířené reality, které například umožňují zákazníkům vyzkoušet si různé polohy televizních obrazovek v bytě, aby našli optimální velikost. Digitální nabídka obchodu zahrnuje také služby click & reserve, click & collect a mobilní platby.

Kategorie “Udržitelnost”

Adidas Terrex Flagship-Store, Mnichov

Retail Design: Adidas Design Team a Checkland & Kindleysides se Stadler Interior Services

Sportovní nadšenci mohou od listopadu 2021 nakupovat ve vlajkové prodejně Adidas Terrex. Provozuje ji outdoorová divize společnosti Adidas v Evropě, nabízí 378 m2 prodejní plochy a klade důraz na udržitelnost a regionálnost. Vybavení interiéru je vyrobeno z přírodních, zdroje šetřících a recyklovatelných materiálů. Služby na místě a digitální nástroje v prodejně zvyšují zákaznický zážitek. Adidas chce navíc posílit účast outdoorové komunity a podpořit pravidelné sdílení informací. Doufá, že tímto způsobem přiláká k outdoorovým sportům více lidí a zprostředkuje jim vzájemný kontakt.